Lediga jobb Lerums kommun, Enheten för verksamhetsstöd i Lerum

Se alla lediga jobb från Lerums kommun, Enheten för verksamhetsstöd i Lerum. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lerum som finns inom det yrket.

Huvudadministratör/systemförvaltare Time Care

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station. Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med sys... Visa mer
Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station.

Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med systemförvaltare och systemsamordnare. Vi strävar efter att ha en så bred spridning som möjligt utifrån de verksamheter som använder systemen vi förvaltar. Vi söker nu en huvudadministratör/systemförvaltare för systemet Time Care.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för heltidsfrågan och hållbar bemanning. Din roll är viktig för att vi ska skapa bra förutsättningar för heltid som norm.

Rollen är en kombinerad huvudadministratörsroll och systemförvaltarroll.
Att vara huvudadministratör innebär att du utbildar inom Time Care Planering och Time Care Pool, samt smart schemaläggning och resurspass. Det är en fördel om du arbetat i Time Care Multi Access. Du tar fram och reviderar manualer, coachar och stöttar administratörer, chefer och medarbetare. Vid behov kan du behöva hjälpa till och diffa scheman.

Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemet enligt verksamhetens behov. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning, system- och behörighetsadministration samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.

Du ska ha relevant kompetens inom HR-området, det kan vara högskoleutbildning eller annan utbildning som gett dig kunskaper när det gäller lagstiftning och regler som styr arbetstid, ledighet, bemanning etc

Du ska vara van att hantera system och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system. Som huvudadministratör behöver du ha mycket god kunskap i Time Care Planering och Time Care pool. Vi vill att du har minst 2 års erfarenhet som huvudadministratör. Du får gärna ha arbetat i Time Care Multi Access.

Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter.

Du finner inspiration i både utvecklingsorienterade och återkommande arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande är om du har erfarenhet från systemen Hypergene och Heroma.

Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Tillträde enligt överenskommelse.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Systemförvaltare med inriktning välfärdsteknik

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station. Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med sys... Visa mer
Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station.

Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med systemförvaltare och systemsamordnare. Vi strävar efter att ha en så bred spridning som möjligt utifrån de verksamheter som använder systemen vi förvaltar. Vi söker nu en systemförvaltare med yrkesbakgrund eller god kunskap inom system och välfärdsteknik inom vård och omsorg.


ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemen enligt verksamhetens behov. Systemförvaltare med inriktning välfärdsteknik kommer att särskilt ansvara för de system som stödjer tekniken, t.ex. trygghetslarm och för systemet TES.

I arbetsuppgifterna ingår ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning av stödanvändare, system- och behörighetsadministration samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.

Systemförvaltarorganisationen arbetar tillsammans för att ge medarbetarna bästa stöd och service. Det innebär ett gemensamt ansvar för support i alla system som vi förvaltar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.

Du bör ha relevant högskoleutbildning inom teknik eller systemvetenskap, alternativt erfarenhet av liknande uppdrag. Erfarenhet av att sätta sig in i och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system är ett krav. Du bör ha erfarenhet och kunskap om välfärdsteknik och kunskap om hur teknik används för att möta framtidens utmaningar inom välfärden Du ska ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig, såväl muntligen som i skrift.

Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du finner inspiration i både utvecklingsorienterade och återkommande arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem såsom Treserva, TES och MCSS samt trygghetslarmsystemen från Doro, BEST och Tunstall.

Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden.

Tillträde enligt överenskommelse.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Planeringsledare

Vi söker en strukturerad och utvecklingsorienterad planeringsledare som vill arbeta med planering och utveckling av Sektor stöd och omsorgs lokalförsörjning. På enheten finns det två planeringsledare varav den ena ska vara föräldraledig från och med augusti 2019. Planeringsledarna tillhör Enheten för verksamhetsstöd, som är en administrativ enhet med inom Sektor stöd och omsorg. Enheten består av 18 medarbetare med olika utvecklingsfunktioner, systemförv... Visa mer
Vi söker en strukturerad och utvecklingsorienterad planeringsledare som vill arbeta med planering och utveckling av Sektor stöd och omsorgs lokalförsörjning. På enheten finns det två planeringsledare varav den ena ska vara föräldraledig från och med augusti 2019.

Planeringsledarna tillhör Enheten för verksamhetsstöd, som är en administrativ enhet med inom Sektor stöd och omsorg. Enheten består av 18 medarbetare med olika utvecklingsfunktioner, systemförvaltning samt MAS, MAR och SAS.

ARBETSUPPGIFTER
De två planeringsledarna arbetar tillsammans men med olika uppdrag och ansvarsområden.

Uppdraget för vikarierande planeringsledare kan utformas utifrån din erfarenhet och kompetens men innehåller följande områden som grund:

• Samordna planering och driva genomförande av lokalanpassningar
• Ta fram funktionsprogram för äldreboende i Lerums kommun.
• Hyres- och avtalsfrågor

Vi erbjuder dig en varierande och utmanande roll där du får ett spännande uppdrag som ställer krav på din förmåga att växla mellan helhetssyn och detaljer och där du får möjlighet att vara med och utveckla kommunens lokaler.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning samt erfarenhet från kvalificerat utrednings- och analysarbete i kommunal verksamhet. Du får gärna ha erfarenhet från vårt ansvarsområde: socialtjänst, äldreomsorg, hälso- och sjukvårdsverksamhet eller funktionshinderverksamhet.

Du har en förmåga att se helhetsperspektivet i verksamheten och trivs att arbeta på en strategisk nivå.

Du är tydlig i både din skriftliga och muntliga kommunikation och du tycker att det är roligt att samverka med andra professioner. Det krävs att du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete.

Som person är du analytisk, självgående och har modet att utmana. Det är meriterande om du har god kännedom om avtalshantering och goda kunskaper i excel. B körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi vet att det ibland krävs mod för att söka ett vikariat men kanske vill du prova på att arbeta i Lerums kommun, har inte så mycket erfarenhet inom området lokaler och kan på detta sätt bredda din kompetens? Vi ser gärna att du vågar söka så kan vi berätta mer om vad denna tjänst innebär.
Tillträde 2019-08-15 eller enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Medicinskt ansvarig sjuksköterska , MAS

ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en nyckelperson i att kontinuerligt förbättra den kommunala hälso- och sjukvården i Lerums kommun? Är du sugen på att arbeta i en kommun som tror på framtiden och aktivt deltar i utvecklingen av Framtidens vårdmiljö (FVM) och den Nationella läkemedelslistan (NLL)? Som MAS har du ansvar för kvalitet och patientsäkerhet i kommunens hälso- och sjukvård enligt gällande författningar. Du granskar och följer upp verksamheterna efter... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli en nyckelperson i att kontinuerligt förbättra den kommunala hälso- och sjukvården i Lerums kommun? Är du sugen på att arbeta i en kommun som tror på framtiden och aktivt deltar i utvecklingen av Framtidens vårdmiljö (FVM) och den Nationella läkemedelslistan (NLL)?

Som MAS har du ansvar för kvalitet och patientsäkerhet i kommunens hälso- och sjukvård enligt gällande författningar. Du granskar och följer upp verksamheterna efter lagkrav och på uppdrag av verksamhetschef för hälso- och sjukvård samt föreslår identifierade förbättringsåtgärder utifrån identifierade brister. Du analyserar patientsäkerhetsarbetet och drar slutsatser som kan användas i verksamheten för att förbättra patientsäkerheten.

I tjänsten ingår att upprätthålla och strategiskt utveckla verksamhetens kvalitet och patientsäkerhet inom ramen för ledningssystemet, ge stöd och vägledning, utarbeta riktlinjer och rutiner för hälso- och sjukvården. Du har uppföljnings- och tillsynsansvar och kommer att analysera statistik och verksamhetsunderlag, som exempelvis avvikelser, dokumentation och öppna jämförelser. Du informerar om lagar och riktlinjer samt utvecklingen inom patientsäkerhetsområdet.

I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med Medicinskt ansvarig för rehabilitering, MAR, Socialt ansvarig samordnare, SAS, Verksamhetschef för hälso- och sjukvård samt övriga chefer. Du deltar när handlingsplaner upprättas för patientsäkerhetsarbetet. Du tar emot, utreder och anmäler allvarliga risker, händelser och vårdskador till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Det finns ett gott samarbetsklimat i sektorn och under våren startar vi upp ett gemensamt strategiskt forum för patientsäkerhetsfrågor för att utveckla detta arbete ytterligare.

Du förväntas nätverka med MASar i andra kommuner och bidra i kommunens arbete i vårdsamverkan. Kommunen har också ett bra och nära samarbete med primärvården.
MAS är organisatoriskt placerad inom Enheten för verksamhetsstöd som samlar Sektor stöd och omsorgs utvecklingsfunktioner, systemförvaltningsorganisation samt MAS, MAR och SAS.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som med engagemang och ett lösningsinriktat förhållningsätt tar dig an detta uppdrag.

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst fem års erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsarbete. Du har relevant vidareutbildning och har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. Du är van att leda andra i hälso- och sjukvårdsarbete. Du har goda kunskaper om uppföljnings- och utredningsarbete. Kanske arbetare du som MAS idag eller är chef med tankar om ett nytt uppdrag.

Du är som person trygg i din profession och har stor integritet. Du har fokus på lösningar och möjligheter utifrån verksamhetens behov och förutsättningar i balans med lagstiftningens krav. Du präglas av drivkraft och mod. Vidare behöver du ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Tjänsten ställer krav på att du kan arbeta strategiskt och ha ett helhetsperspektiv samt att du har förmåga att både kunna arbeta självständigt och kunna samarbeta.

Arbetet förutsätter att du har god datorvana och B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du är varmt välkommen att kontakta nuvarande MAS, Frida Hellberg som kan berätta mer om hur det är att arbeta som MAS i Lerum.

Låter detta som en tjänst för dig är du välkommen med din ansökan.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringsperioden. Tillträde enligt överenskommelse

ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre