Lediga jobb som Systemförvaltare i Lerum

Se lediga jobb som Systemförvaltare i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Systemförvaltare för myndighetsutövning

Ansök    Okt 7    Lerums kommun    Systemförvaltare
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3 200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Dagens Samhälle ... Visa mer
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3 200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Dagens Samhälle har dessutom nyligen utsett Lerum till vinnare i kategorin storstadskommuner (2025) - en utmärkelse som bygger på en omfattande jämförelse av 290 svenska kommuner inom bland annat skola, vård och omsorg, ekonomi, kultur och fritid, attraktivitet, näringsliv och framtidsfaktorer som digitalisering och civil beredskap. Vi är numera en Superkommun!

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionshinder, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Tjänsten du söker är på Enheten för verksamhetsstöd som omfattar bland annat utvecklingsledare, planeringsledare, systemförvaltarorganisation mm. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station. 
 
Systemförvaltarorganisationen inom Sektor stöd och omsorg är en mindre arbetsgrupp med fem systemförvaltare och en systemsamordnare. Vi strävar efter att ha en så bred spridning som möjligt utifrån de verksamheter som använder systemen vi förvaltar.

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemen enligt verksamhetens behov. Sektor stöd och omsorg använder sig huvudsakligen av verksamhetssystemet Treserva, men som systemförvaltare kan du även komma hantera andra system som används i sektorn. Sektorn har en pågående upphandling av verksamhetssystem där systemförvaltare involveras.  
I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning av stödanvändare, system- och behörighetsadministration samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.  
 
Du bör ha relevant högskoleutbildning inom socialtjänstområdet, erfarenhet och kunskap om myndighetsutövning och utförarverksamhet för att förstå dess utmaningar och driva utvecklingsarbete. Du ska ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig, såväl muntligen som i skrift.  
 
Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du finner inspiration i både utvecklingsorienterade och återkommande arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du behöver ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter.  
 
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva.  
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 
Urval och intervjuer kan komma att göras löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. Tillträde enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Systemförvaltare till kommun

Ansök    Okt 24    Bemannia AB (Publ.)    Systemförvaltare
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad systemförvaltare, härfår du chansen att vara en nyckelspelare i att säkerställa att kundens system fungerar smidigt och effektivt för alla användare. Du som har ett öga för detaljer, ett sinne för problemlösning och ett genuint intresse för teknik och verksamhetsutveckling kommer att trivas i denna dynamiska roll. Bli en del av ett team där din kompetens och kreativitet kan göra verklig skillnad! Om uppdraget Ti... Visa mer
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad systemförvaltare, härfår du chansen att vara en nyckelspelare i att säkerställa att kundens system fungerar smidigt och effektivt för alla användare. Du som har ett öga för detaljer, ett sinne för problemlösning och ett genuint intresse för teknik och verksamhetsutveckling kommer att trivas i denna dynamiska roll. Bli en del av ett team där din kompetens och kreativitet kan göra verklig skillnad!
Om uppdraget
Till denna kommun söker vi en Systemförvaltare med start 2024-11-01 till och med 2025-02-28 med chans till förlängning. Detta avser ett konsultuppdrag på 100% av enheltid via oss Bemannia. Arbetet utförs främst på plats i kundens lokaler mednarbetstider 8-16.30 med 30 min rast.
Du kommer att ingå i en den administrativa enhetenmed totalt 16 medarbetare varav fyra arbetar somIKT-samordnare med systemförvaltarskap.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innefattar sedvanliga uppgifter för rollen.Du kommer att vara placeradcentralt på sektorn i en grupp av IKT samordnare/systemförvaltare. Övriga förekommande arbetsuppgifter är support till förskolor och skolor, administration av behörigheter mm.
Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom aktuellt område
Erfarenhet av systemförvaltning

För rollen krävs det att du kan arbeta självständigt men även samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att sätta dig in i nya situationer. Du är problemlösande och har en analytisk förmåga. Du är kommunikativ och tydlig och uttrycker dig väl, både i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet av systemförvaltning inom skolans område
Erfarenhet avUnikum, Skola24, Edlevo Prorenata, DF Respons, Googles skolmiljö.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/10
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Systemförvaltare beslutsstöd i Lerums kommun

Ansök    Aug 12    Lerums kommun    Systemförvaltare
Lerums kommun söker nu en systemförvaltare för kommunens beslutsstödsystem. Tjänsten är placerad på den centrala ekonomienheten under verksamhetsområde ekonomi. På enheten arbetar tolv ekonomer, fyra ekonomiassistenter, två systemförvaltare och en enhetschef. Lerums kommuns beslutsstödsystem, för närvarande Hypergene, är ett verktyg för i huvudsak kommunens chefer för att de ska kunna följa sin ekonomi samt registrera budget och prognos, ha tillgång till... Visa mer
Lerums kommun söker nu en systemförvaltare för kommunens beslutsstödsystem. Tjänsten är placerad på den centrala ekonomienheten under verksamhetsområde ekonomi. På enheten arbetar tolv ekonomer, fyra ekonomiassistenter, två systemförvaltare och en enhetschef.

Lerums kommuns beslutsstödsystem, för närvarande Hypergene, är ett verktyg för i huvudsak kommunens chefer för att de ska kunna följa sin ekonomi samt registrera budget och prognos, ha tillgång till personalnyckeltal (kostnader, sjukfrånvaro etc) och planera och följa upp sin verksamhet (sätta och rapportera mål samt uppdrag). Som systemförvaltare för beslutsstödsystemet ansvarar du för systemets dagliga drift och driver utvecklingen av systemet i enlighet med kommunens riktlinjer och utefter det behov som finns i verksamheterna.

Ekonomienhetens ansvarsområde är att samordna och utveckla kommunens ekonomiska processer såsom redovisning, budget och ekonomiska rapportering. Som systemförvaltare för kommunens beslutsstödsystem är du en nyckelperson med ansvar för både drift och utveckling av systemet. Vi ger stöd och hjälper kommunens olika verksamheter att utvecklas. Vårt arbete präglas av helhetsperspektiv, analys, förenkling och enhetlighet och självklart god service!
I vårt utvecklingsarbete fokuserar vi just nu på att öka graden av digitalisering och automatisering för att frigöra tid för analys och bidra till utveckling av kommunens verksamheter.

Din arbetsplats finns i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter. Lerums kommun värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.




ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare kommer du att:

• arbeta med utveckling och förvaltning av systemet i samarbete med verksamhet och leverantör.
• ansvara för den dagliga driften och support till användare
• arbeta för att systemen används på ett effektivt och tillförlitligt sätt
• identifiera verksamhetens krav, behov och önskemål
• stötta verksamheten på olika sätt, exempelvis genom att ta fram rapporter, informera, utbilda och ha en löpande dialog om förbättringsåtgärder
• upprätta instruktioner och säkerställa korrekt drift/systemdokumentation
• delta i eller driva projekt/utvecklingsaktiviteter inom arbetsområdet
• omvärldsbevaka i syfte att identifiera nya uppslag för utveckling
• arbeta med andra frågor inom ramen för enhetens uppdrag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning exempelvis med inriktning mot offentlig förvaltning, IT, ekonomi alternativt flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av systemförvaltning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du också har
• arbetat med komplexa affärssystem såsom ekonomi- eller beslutsstödsystem
• erfarenhet av att ge användarstöd, informera och lära ut.
• arbetat med organisations-eller verksamhetsutveckling
• arbetat inom offentlig sektor
• arbetat med Hypergene, BI, Stratsys eller liknande beslutsstödsystem
Du har ett intresse för system och processer och trivs med att arbeta både enskilt och i grupp. Vi vill att du är nyfiken, gillar utmaningar och vill ta ett stort eget ansvar. Du är utvecklingsorienterad och har stark egen drivkraft. Du har en förmåga att se helheten och är strukturerad och analytiskt med kommunikativ förmåga. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra människor, är social och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer. Du vågar ifrågasätta, tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Systemförvaltare Treserva

Ansök    Okt 26    Lerums kommun    Systemförvaltare
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 41 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun... Visa mer
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 41 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.

Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionshinder, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Du kommer att arbeta på Enheten för verksamhetsstöd som omfattar bland annat utvecklingsledare, planeringsledare, systemförvaltarorganisation mm. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station.

Systemförvaltarorganisationen inom Sektor stöd och omsorg är en mindre arbetsgrupp med fem systemförvaltare och en systemsamordnare. Vi strävar efter att ha en så bred spridning som möjligt utifrån de verksamheter som använder systemen vi förvaltare. Enheten står inför att utöka och ser fram emot en ny kollega.


ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemen enligt verksamhetens behov. Sektor stöd och omsorg använder sig huvudsakligen av verksamhetssystemet Treserva, men som systemförvaltare hanterar du även andra system som används i sektorn.

I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning av stödanvändare, system- och behörighetsadministration samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.

Du bör ha relevant högskoleutbildning inom socialtjänstområdet alternativt inom systemvetenskap. Du bör ha erfarenhet och kunskap om myndighetsutövning och utförarverksamhet för att förstå dess utmaningar och driva utvecklingsarbete. Du ska ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig, såväl muntligen som i skrift.

Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du finner inspiration i både utvecklingsorienterade och återkommande arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter.

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem Treserva.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Systemförvaltare med inriktning automation

Ansök    Apr 3    Lerums kommun    Systemförvaltare
Är Du den intresserade systemförvaltaren som förstår sambandet av fastigheter och teknik som bidrar till, trygghet, lägre energiförbrukning, bättre miljö och arbetsmiljö? Du kommer att ingå i ett omtänksamt team som har trivsam stämning men mestadels ha ett tätt samarbete med fastighetsingenjör, driftingenjör, energiingenjör samt vår säkerhetsingenjör. Tillsammans skapar ni strategiska mål för långsiktigt arbete med våra fastigheter. Idag har vi cirka 1... Visa mer
Är Du den intresserade systemförvaltaren som förstår sambandet av fastigheter och teknik som bidrar till, trygghet, lägre energiförbrukning, bättre miljö och arbetsmiljö?

Du kommer att ingå i ett omtänksamt team som har trivsam stämning men mestadels ha ett tätt samarbete med fastighetsingenjör, driftingenjör, energiingenjör samt vår säkerhetsingenjör. Tillsammans skapar ni strategiska mål för långsiktigt arbete med våra fastigheter.

Idag har vi cirka 10 olika system för fastighetsautomation, inbrottslarm och passersystem där vi kontinuerligt arbetar med att utveckla och bibehålla hög tillgänglighet över tid för alla våra fastigheter. För att lyckas med uppdraget baserar vi mycket av vårt uppdrag på automation. Det innebär att långsiktigt belysa behov för våra fastigheter genom att sammanställa, redovisa och förverkliga.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete med en stor variation i arbetsuppgifter i en miljö där service, säkerhet, kvalitet och teknik står i centrum.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten kommer du vara ansvarig för våra system för fastighetsautomation, inbrott/passersystem samt omgivande system. Du blir sammanhållande för inventering av åtgärder för att säkra fastigheternas framtida drift, funktion och status inom beslutad budget för automation och passer/inbrottslarm. Identifiera behov, initiera förstudier, utredningar och analyser för systemändringar och agera beställare för dessa.

Du ska även vara med och ta fram ramhandlingar samt granska handlingar inför och under byggnation gällande automation, passersystem, inbrottslarm. Delta under samt vara med vid besiktningar efter entreprenadens slut.

Aktivt delta i arbetet med att utveckla rutiner och processer.
Du är ett stöd till enheten för drift och förvaltning som har hand om det operativa arbetet.

KVALIFIKATIONER
Som systemförvaltare hos oss får du möjlighet att vara delaktig i alla delar, vilket kan innefatta specifikationsarbete, programmering, driftsättning och dokumentation.

Vi ser gärna att du har relevant utbildning, erfarenhet och goda kunskaper i svenska och engelska.
Du har ett stort intresse för hela processen, från specifikation till driftsättning och tester. Du tycker om struktur, ordning och reda.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Bewator som är vårt system för inbrott och passage.

B-körkort är ett bra krav.

Intervjuer och urval sker löpande under tiden för annonsering.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Huvudadministratör/systemförvaltare Time Care

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station. Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med sys... Visa mer
Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station.

Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med systemförvaltare och systemsamordnare. Vi strävar efter att ha en så bred spridning som möjligt utifrån de verksamheter som använder systemen vi förvaltar. Vi söker nu en huvudadministratör/systemförvaltare för systemet Time Care.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för heltidsfrågan och hållbar bemanning. Din roll är viktig för att vi ska skapa bra förutsättningar för heltid som norm.

Rollen är en kombinerad huvudadministratörsroll och systemförvaltarroll.
Att vara huvudadministratör innebär att du utbildar inom Time Care Planering och Time Care Pool, samt smart schemaläggning och resurspass. Det är en fördel om du arbetat i Time Care Multi Access. Du tar fram och reviderar manualer, coachar och stöttar administratörer, chefer och medarbetare. Vid behov kan du behöva hjälpa till och diffa scheman.

Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemet enligt verksamhetens behov. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning, system- och behörighetsadministration samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.

Du ska ha relevant kompetens inom HR-området, det kan vara högskoleutbildning eller annan utbildning som gett dig kunskaper när det gäller lagstiftning och regler som styr arbetstid, ledighet, bemanning etc

Du ska vara van att hantera system och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system. Som huvudadministratör behöver du ha mycket god kunskap i Time Care Planering och Time Care pool. Vi vill att du har minst 2 års erfarenhet som huvudadministratör. Du får gärna ha arbetat i Time Care Multi Access.

Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter.

Du finner inspiration i både utvecklingsorienterade och återkommande arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande är om du har erfarenhet från systemen Hypergene och Heroma.

Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Tillträde enligt överenskommelse.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

IKT-samordnare till Sektor lärande

Ansök    Feb 15    Lerums kommun    Systemförvaltare
Tjänsten som IKT-samordnare tillhör administrativa enheten på Sektor lärande. Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning, tillsyn och planering. Enheten består idag av 14 medarbetare och leds av administrativ chef. Inom Sektor lärande pågår ett intensivt arbete med utveckling av digitalisering. Sektor lärande är inne i en fas med många intressanta processer såsom vidareutveckling av G Suite, lä... Visa mer
Tjänsten som IKT-samordnare tillhör administrativa enheten på Sektor lärande. Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning, tillsyn och planering. Enheten består idag av 14 medarbetare och leds av administrativ chef.

Inom Sektor lärande pågår ett intensivt arbete med utveckling av digitalisering. Sektor lärande är inne i en fas med många intressanta processer såsom vidareutveckling av G Suite, lärplattform, dokumentations- och beslutsstöd, digitala examinationsformer, digitala läromedel, E-tjänster etc.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillsammans med övriga IKT-samordnare på Sektor lärande vara spjutspets inom området och driva utvecklingen och användningen av befintliga och kommande IT-system.

I uppdraget som IKT-samordnare ingår att
- ansvara för systemförvaltning, licenshantering, integrationer och utveckling av våra system
- kravställa, beställa och göra uppföljningar gentemot leverantörer och konsulter för aktuella system och programvaror, exempelvis G-Suite, Unikum, Procapita, Skola24
- användaradministration, dokumentation och rutiner, statistikuttag, felsökning och problemlösning
- genomföra avrop och upphandlingar samt sköta och samordna inköp av gemensamma programvaror samt digitala lärverktyg för elever (en-till-en)
- ansvara för övergripande administration och rutiner gällande elevers digitala lärverktyg (en-till en)
- tillhandahålla support, användarstöd och rådgivning till verksamheterna
- stötta verksamheterna i frågor rörande personuppgiftsbehandling (GDPR)
- leda och driva nätverk för nyckelpersonsgrupper och genomföra utbildning av användare
- omvärldsbevaka och fånga upp verksamheternas behov och initiera utveckling av system, rutiner och processer
- samverka med kommunens centrala IT-enhet
- ta fram beslutsunderlag.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis systemvetenskap eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskap i något eller några IT-system inom vårt verksamhetsområde.

Du kommer att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du strukturerad och har lätt att anpassa dig till nya situationer, har god analytisk förmåga, och gillar problemlösning. Du kommer att ha ett nära samarbete såväl internt som externt vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga och bemötande. Du är tydlig i din kommunikation och kan utrycka dig väl i tal och skrift. Du är utvecklingsorienterad med god förmåga att förbättra och utveckla IKT som ett led i verksamhetsutvecklingen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Systemförvaltare till Lön - Lerums kommun

Ansök    Sep 10    Lerums kommun    Systemförvaltare
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 2800 medarbetare och ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Efter att löneadministrationen har varit outsourcad under ett antal år, ska vi nu bygga upp vår egen löneenhet och den 1 november går vi i drift. Vill du vara med på denna spännande resa? Vill du vara med och bygga upp och utveckla kommunens egen löneenhet? Som systemförvaltare i Lerums kommun kommer du ingå i ett team med fyra a... Visa mer
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 2800 medarbetare och ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum.

Efter att löneadministrationen har varit outsourcad under ett antal år, ska vi nu bygga upp vår egen löneenhet och den 1 november går vi i drift. Vill du vara med på denna spännande resa? Vill du vara med och bygga upp och utveckla kommunens egen löneenhet?

Som systemförvaltare i Lerums kommun kommer du ingå i ett team med fyra andra kollegor och en lönechef.

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare hos oss arbetar du med hela löneprocessen och tillsammans hanterar vi cirka 3800 löner. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår ansvar för systemunderhåll, kontakt med leverantörer och andra aktörer, användarsupport, utbildning av stödanvändare samt system- och behörighetsadministration.

Förutom systemförvaltning ingår även löpande systemanpassningar utifrån verksamhetens behov. Som en del av löneenheten blir du också en viktig kugge i att driva utvecklingen av kommunens gemensamma HR/löne-system. Även framtagande av statistik och underlag till uppföljningar kan förekomma.

Vi arbetar mot deadlines och under vissa perioder i månaden har vi arbetstoppar som vi tillsammans hjälps åt med att hantera på bästa sätt. Ett viktigt fokus för oss är att se vilka möjligheter digitalisering kan bidra med i vårt arbete.

Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till semesterväxling och värnar om att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete och fritid/föräldraskap på ett hållbart sätt.

KVALIFIKATIONER
Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av systemförvaltning. Du har gedigen erfarenhet av arbete med utdata och av att ta fram och analysera statistik. För att lyckas i rollen ser vi att du dessutom har kunskap och erfarenhet om lön, lönesystem och avtal i offentligsektor samt erfarenhet av support till kunder. Det är ett krav att du har jobbat med löneadministration i Heroma. Önskvärt är också att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter, t.ex. inom automatisering och effektivisering av löneprocessen. Tjänsten kräver även goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med en god förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att trivas hos oss bör du tycka om att jobba ihop med andra, ha en god samarbetsförmåga och ett prestigelöst fokus för att vi ska kunna bli bättre tillsammans. Du ser framåt och försöker hitta lösningar när du stöter på problem eller hinder. Det är också viktigt att du är flexibel då vi under uppbyggnadsfasen måste kunna ställa om och tänka nytt. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Vi kommer intervjua löpande under ansökningstiden, så välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Systemförvaltare med inriktning välfärdsteknik

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station. Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med sys... Visa mer
Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård. Systemförvaltarorganisationen, som du blir en del av, finns på Enheten för verksamhetsstöd. På enheten finns också övergripande utvecklingsfunktioner, planeringsledare och MAS/SAS. Vi har vår arbetsplats i Lerums centrum, bara någon minuts promenad från Lerums station.

Systemförvaltarorganisationen är en mindre arbetsgrupp med systemförvaltare och systemsamordnare. Vi strävar efter att ha en så bred spridning som möjligt utifrån de verksamheter som använder systemen vi förvaltar. Vi söker nu en systemförvaltare med yrkesbakgrund eller god kunskap inom system och välfärdsteknik inom vård och omsorg.


ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemen enligt verksamhetens behov. Systemförvaltare med inriktning välfärdsteknik kommer att särskilt ansvara för de system som stödjer tekniken, t.ex. trygghetslarm och för systemet TES.

I arbetsuppgifterna ingår ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning av stödanvändare, system- och behörighetsadministration samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.

Systemförvaltarorganisationen arbetar tillsammans för att ge medarbetarna bästa stöd och service. Det innebär ett gemensamt ansvar för support i alla system som vi förvaltar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.

Du bör ha relevant högskoleutbildning inom teknik eller systemvetenskap, alternativt erfarenhet av liknande uppdrag. Erfarenhet av att sätta sig in i och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system är ett krav. Du bör ha erfarenhet och kunskap om välfärdsteknik och kunskap om hur teknik används för att möta framtidens utmaningar inom välfärden Du ska ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig, såväl muntligen som i skrift.

Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du finner inspiration i både utvecklingsorienterade och återkommande arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter. Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem såsom Treserva, TES och MCSS samt trygghetslarmsystemen från Doro, BEST och Tunstall.

Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden.

Tillträde enligt överenskommelse.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre