Lediga jobb Randstad AB i Lerum

Se alla lediga jobb från Randstad AB i Lerum. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lerum som finns inom det yrket.

Administrativ tekniker

Arbetsbeskrivning Är du en serviceinriktad person med teknisk förståelse som trivs i en roll där du kombinerar administration och teknisk support? Har du tidigare arbetat som fastighetstekniker eller drifttekniker och vill nu dela med dig av din kunskap i en administrativ roll? Vill du vara en del av ett företag som arbetar med innovativa lösningar för portar och andra tekniska installationer? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker just nu en administr... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person med teknisk förståelse som trivs i en roll där du kombinerar administration och teknisk support? Har du tidigare arbetat som fastighetstekniker eller drifttekniker och vill nu dela med dig av din kunskap i en administrativ roll? Vill du vara en del av ett företag som arbetar med innovativa lösningar för portar och andra tekniska installationer? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi söker just nu en administrativ tekniker till ett spännande företag i Göteborg.
Som administrativ tekniker fungerar du som en viktig länk mellan tekniker på fältet, kunder och den interna organisationen. Du ansvarar för att säkerställa att teknikerna har rätt förutsättningar för att utföra sina uppdrag på bästa sätt samt ge teknisk support på distans till tekniker och kunder vid behov.
För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som är serviceinriktad och kommunikativ. Vidare söker vi dig som har en teknisk förståelse och en stark administrativ förmåga. Du är lösningsorienterad och trivs med att ha flera bollar i luften samtidigt.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Ge teknisk support på distans till tekniker och kunder vid behov.
Säkerställa att tekniska uppdrag utförs enligt tidsplan och med hög kvalitet.
Hantera och följa upp kundförfrågningar via telefon och e-post.
Administrera serviceavtal och dokumentation, inklusive garantier och arbetsordrar.


Kvalifikationer
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Erfarenhet av en administrativ roll, gärna inom teknik eller service.
Teknisk förståelse eller intresse, erfarenhet av liknande produkter är meriterande.
God datorvana och erfarenhet av att arbeta med system för ärendehantering och planering.
Tidigare erfarenhet som fastighetstekniker, drifttekniker eller motsvarande är meriterande.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Teknisk projektsäljare

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och forma en ny tjänst som Teknisk projektsäljare hos Ulefos? Ulefos AB är del av den norska koncernen Ulefos AS med ca 350 anställda. I Sverige har Ulefos länge fokuserat på VA-marknaden och har idag ett mycket starkt varumärke och en ledande position på marknaden. Du blir en av våra viktiga nyckelspelare som skall skapa möjligheter för nya affärsrelationer i ett välkänt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma en ny tjänst som Teknisk projektsäljare hos Ulefos? Ulefos AB är del av den norska koncernen Ulefos AS med ca 350 anställda. I Sverige har Ulefos länge fokuserat på VA-marknaden och har idag ett mycket starkt varumärke och en ledande position på marknaden. Du blir en av våra viktiga nyckelspelare som skall skapa möjligheter för nya affärsrelationer i ett välkänt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du arbeta med teknisk rådgivning mot konsulter och föreskrivande led inom VA, bygg- och anläggningsbranschen. Du bygger upp och utvecklar starka relationer mot våra målgrupper som består av projekterande konsulter och kommuner i syfte att Ulefos blir den naturliga samarbetspartnern gällande produktlösningar för dagvattenhantering och rådgivning inom dessa områden. Vi söker dig som har erfarenhet av dialog med konsulter och ingenjörer inom bygg-, anläggnings eller VA branschen alternativt från kommun inom projektering/projektledning. Du bör också ha en förståelse för teknisk projektförsäljning och förmågan att kunna följa projekt från idé till upphandling. Kanske arbetar du idag inom det föreskrivande ledet på ett konsultbolag, på kommunen eller hos någon entreprenör och har ett stort nätverk av kontakter? VA-branschen är inne i ett skede med digitalisering och du kommer även att ansvara för Ulefos produktlösningar inom Smarta Ledningsnät (läs mer om dessa på ulefos.se) och att etablera dessa på den svenska marknaden. När du inte är ute och besöker våra samarbetspartner eller träffar dina kollegor runt om i landet, jobbar du från ditt hemmakontor. Lämplig bostadsort någon av de större städerna från Stockholm och söderut. Naturligtvis ingår tjänstebil och ersättning för hemmakontoret i tjänsten. 
Låter det här som din nästa utmaning? Läs då vidare om tjänsten här nedanför:
Rekrytering sker i samarbete med Randstad Engineering och du ansöker via randstad.se. För mer information, kontakta senior rekryteringskonsult Susanne Lindman på 072-9889429. Sista ansökningsdag är 26 januari 2024.
 Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Teknisk rådgivning mot konsulter och föreskrivande led inom VA, bygg- och anläggningsbranschen 
Bygga upp och utveckla starka relationer mot våra målgrupper som består av projekterande konsulter och kommuner, så att Ulefos blir den naturliga samarbetspartnern för dem 
Fysiska och digitala kundmöten 
Leda försäljningsprojekt i tätt samarbeta med våra regionala säljare och externa intressenter 
Regelbundna resor över landet till Ulefos samarbetspartner runt om i landet, 1-2 resdagar per vecka med lämpligt färdmedel 

Då du kommer att jobba från ditt hemmakontor är lämplig bostadsort någon av de större städerna från Stockholm och söderut. Du rapporterar till Försäljningschef för Sverige. Tjänsten är en tillsvidaretjänst, heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning samt arbetserfarenhet från bygg- anläggnings- eller VA-branschen 
Erfarenhet och förståelse för de olika faserna i bygg- eller anläggnings-projekten, detta för att kunna följa affären från planering till offert och anbudsstadie
Erfarenhet av att följa projekt från idé till upphandling
Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av CRM/ERP system
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift 
B-körkort 

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller förståelse för teknisk projektförsäljning som påbörjas i ett föreskrivande led.  


Som person tycker du om att skapa relationer och har en god kommersiell förståelse och förmåga. Du trivs med att arbeta i projektteam såväl som självständigt. Självklart har du ett gott affärsmannaskap och är driven och känner trygghet i dig själv.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

ekonomiassistent

Ansök    Maj 2    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Söker du nytt arbete som ekonomiassistent? Trivs du med att arbeta både med kund och leverantörsreskontra? Då vill vi komma i kontakt med dig! Till vår kund Andreas Stihl Norden AB som sitter i Stenkullen/ Lerum, ca 20 min från Göteborg söker vi en ekonomiassistent på heltid. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig fram till årsskiftet.  Sista ansökningsdag är 10/5 men tveka inte för att söka direkt, då vi gör lö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Söker du nytt arbete som ekonomiassistent? Trivs du med att arbeta både med kund och leverantörsreskontra? Då vill vi komma i kontakt med dig!

Till vår kund Andreas Stihl Norden AB som sitter i Stenkullen/ Lerum, ca 20 min från Göteborg söker vi en ekonomiassistent på heltid. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig fram till årsskiftet. 

Sista ansökningsdag är 10/5 men tveka inte för att söka direkt, då vi gör löpande urval och tjänsten kan mycket väl tillsättas tidigare än så. 

Som konsult hos oss får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program.

Ansvarsområden
Huvudansvar för leverantörsreskontra och kundreskontra
Fakturering
Påminnelse och inkassohantering
In - och utbetalningar
Kontering av PO
Avstämningar
Administrativt arbete


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion som ex. Ekonomiassistent, redovisningsassistent eller liknande. 
Det är en fördel om du arbetat i en internationell miljö och på en större ekonomiavdelning och van vid stora flöden. 
Du talar och skriver engelska obehindrat. 
Det är meriterande om du har kunskap i SAP då kund använder sig av detta system
Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är analytisk, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar.


Om företaget
Andreas Stihl AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA Visa mindre

Näringslivschef

Ansök    Feb 10    Randstad AB    Näringslivschef
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa framtidens Lerum? Lerums kommun vill ha Sveriges bästa näringslivsklimat. Ett fungerande näringsliv bygger ett levande samhälle och ett bra näringslivsklimat skapar fler arbetstillfällen. Genom etablerade samarbeten och utbyten finns goda förutsättningar att utveckla nyetableringar, expandera befintliga verksamheter och skapa tillväxt för kommunen. Ansvarsområden I rollen som näringslivschef leder du såväl komm... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Lerum?
Lerums kommun vill ha Sveriges bästa näringslivsklimat. Ett fungerande näringsliv bygger ett levande samhälle och ett bra näringslivsklimat skapar fler arbetstillfällen. Genom etablerade samarbeten och utbyten finns goda förutsättningar att utveckla nyetableringar, expandera befintliga verksamheter och
skapa tillväxt för kommunen.

Ansvarsområden
I rollen som näringslivschef leder du såväl kommunens strategiska som operativa arbete gällande näringslivsutveckling utifrån ett lokalt, regionalt, nationellt och internationellt perspektiv. Ditt viktigaste ansvar är att fortsätta arbetet med att skapa tillväxt, samverkan och attraktionskraft för, och tillsammans med, det lokala och regionala näringslivet. Fler företag ska se värdet av att investera i Lerum och fördelarna med vårt unika läge i Göteborgsregionen. Din roll är att ligga
steget före, vara omvärldsorienterad och i dialog med näringslivet verka för ett gott näringslivsklimat på orten. Samverkan inom kommunen och externa parter i samhället är en viktig del i ditt arbete.

Att föra fram och sammanlänka både näringslivets och kommunens perspektiv kommer vara en stor del av ditt uppdrag. Att skapa effektiva och tydliga arbetsprocesser blir då viktigt. Du företräder kommunen utåt och blir en kulturbärare och förebild samtidigt som du också blir näringslivets röst in mot kommunen.

Du ansvarar också för att leda och utveckla teamet på näringslivsenheten tillsammans med sju engagerade medarbetare som arbetar inom näringslivsservice, näringslivs- och besöksnäringsutveckling. I rollen som Näringslivschef ingår du också i sektorns ledningsgrupp och tillsammans med chefskollegor arbetar ni med att stärka Lerums kommun och sektorn Samhällsbyggnad.

Lerum kommun är stolt över projektet Växtrum som vunnit pris för Green Cities Europe Award 2022. Växtrum är en del av näringslivsenhetens verksamhet och består av en serie grönskande platser längs Säveån som är en grön parkstrategi men också en social medborgarplattform och besöksanledning. Läs gärna mer om projektet här - https://www.vastsverige.com/lerum/vaxtrum/

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett genuint samhällsintresse och stark vilja att vara med och utveckla Lerums kommun.

Det är naturligt för dig att förstå de dagliga utmaningar företag står inför och genom ett förtroendeingivande och prestigelöst sätt tillmötesgå och stötta dem. Din strategiska nivå gör att du förstår sammanhang inom samhällsutveckling men kan också hantera operativt arbete tillsammans med näringslivet. En annan egenskap som värderas högt är förmåga att organisera, prioritera och skapa tydlighet.

Du har lätt för att skapa goda och förtroendefulla relationer och bygga väl fungerande nätverk på alla nivåer i organisationen samt inom näringslivet. När något behöver genomföras är du snabb och handlingskraftig och uppnår resultat i det du gör. Med hög integritet visar du gott omdöme vid såväl uttalande, agerande som beslut. Du uppskattar att vara en representant för kommunen, både i små och informella möten och i större officiella sammanhang och trivs i rollen att informera, kommunicera och presentera, inför såväl företagare, politiker och kommunens invånare. 

Vi söker efter dig med dokumenterad chefs-och ledarerfarenhet som är trygg och stabil i din ledarroll och leder genom ett utvecklande ledarskap där medarbetare ges möjlighet att växa och utvecklas i sin profession. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och samarbetar både inom sektorn, inom kommunen som helhet och med andra kommuner och organisationer.

För att lyckas i rollen tror vi att du har god kunskap om näringslivets förutsättningar, besöksnäringens betydelse, erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation i direkt dialog med den politiska ledningen, erfarenhet av samhällsbyggande/samhällsplanering/samhällsutveckling samt en akademisk utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten.

Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet som näringslivschef eller liknande tjänst. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att själv driva företag eller arbeta inom näringslivet, särskilt i ledande funktion, och har ett brett kontaktnätverk inom näringslivet.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för uppdraget. 

I denna rekrytering samarbetar Lerums kommun med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 5 mars. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard på [email protected]

Om företaget
I Lerums kommun arbetar vi tillsammans med ett starkt fokus på invånarna för att skapa en framgångsrik kommun där det är gott att leva, nu och i framtiden. Det innebär att vi är flexibla, vågar prova, vågar förändra i en omvärld med snabba växlingar. Vi som arbetar i Lerums kommun är alla viktiga pusselbitar för att det ska fungera och för att vi ska nå resultat. Lerums kommun är en tillväxtkommun och vi har många spännande projekt på gång.

Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Visa mindre

Konstruktör sökes till Vårgårdahus

Ansök    Apr 21    Randstad AB    Byggnadskonstruktör
Arbetsbeskrivning Till huvudkontoret i Vårgårda så förstärks nu det kreativa konstruktörsteamet. Är du den strukturerade och lösningsorienterade projektör vi söker så tveka inte med att skicka in din ansökan! Vägg i vägg med kontoret ligger vår produktionsanläggning där kundanpassade villor, fritidshus - par och radhus rullar ut för leverans till större delen av Sverige Ansvarsområden Som konstruktör projekterar du bygghandlingar för samtliga discipliner ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till huvudkontoret i Vårgårda så förstärks nu det kreativa konstruktörsteamet. Är du den strukturerade och lösningsorienterade projektör vi söker så tveka inte med att skicka in din ansökan! Vägg i vägg med kontoret ligger vår produktionsanläggning där kundanpassade villor, fritidshus - par och radhus rullar ut för leverans till större delen av Sverige

Ansvarsområden
Som konstruktör projekterar du bygghandlingar för samtliga discipliner i byggskedet: montage, produktion, el, vvs och vent. Du arbetar i tätt samarbete tillsammans med våra egna arkitekter, projektledare och produktionspersonal. Din projektering möjliggör en effektiv prefabrikation men lägger också grunden för en rationell hantering av montage och färdigställande av husen på byggarbetsplats. Husen du är projekteringsansvarig för faller inom ramen för något av våra tre varumärken Vårgårdahus, Vårgårda Fritidshus eller HusCompagniet. 

Kvalifikationer
Som person är du social, tydlig och strukturerad har en bred teknisk kunskap och stor förståelse för det praktiska byggandet. Du gillar att lösa problem, är engagerad och kreativ.

Vidare är det ett krav att du behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift, samt är bosatt inom en timmes resväg från Vårgårda.

Meriterande
Du har tidigare arbetat praktiskt med byggnation
Du har vana av att jobba i ritmiljö så som i Autocad, Revit eller Vertex
Du har flerårig eller högskoleutbildning med teknisk inriktning mot byggprojektering eller husbyggnation
Du har tidigare erfarenhet av installationsprojektering - något av El, VVS eller Vent.





Erfarenhet
Vi ser gärna att du har erfarenhet från det praktiska och teoretiska .

Ansökan
Låter tjänsten intressant så vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och tillsätter kandidater löpande!

För mer info kontakta konsultchef Christer Bassmaji på: [email protected]

Välkommen med din ansökan

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Processoperatör

Ansök    Jan 27    Randstad AB    Processoperatör, papper
Arbetsbeskrivning BIM Kemi är ett snabbväxande, innovativ företag inom kemi som fokuserar på att skapa ett mervärde från färre resurser och använda världens begränsade resurser mer effektivt. Tillsammans med våra kunder och partners vill vi bidra till att göra livet på jorden mer hållbart, hälsosamt och inspirerande. Vårt koncept bygger på ett starkt engagemang för att hjälpa kunder inom massa- och pappersindustrin att på ett hållbart sätt underhålla och u... Visa mer
Arbetsbeskrivning
BIM Kemi är ett snabbväxande, innovativ företag inom kemi som fokuserar på att skapa ett mervärde från färre resurser och använda världens begränsade resurser mer effektivt. Tillsammans med våra kunder och partners vill vi bidra till att göra livet på jorden mer hållbart, hälsosamt och inspirerande. Vårt koncept bygger på ett starkt engagemang för att hjälpa kunder inom massa- och pappersindustrin att på ett hållbart sätt underhålla och utveckla sina naturresurser och råvaror.

Vi söker en processoperatör som skall producera BIMs produkter/funktionslösningar.

Du kommer också att arbeta med: 


Som processoperatör vid satsvis tillverkning av specialkemikalier, med eget ansvar för hela processförloppet från planering till färdig produkt.
I tid producera produkter ur BIMs produktportfölj enligt gällande kvalitetskrav.
Utföra operatörsunderhåll av utrustning, samt städa och hålla ordning & reda på arbetsplatsen efter gällande rutiner och arbetssätt.
Lasta och lossa tankbilar. Förhindra läckage och överfyllningar. Ansvara för att rätt vara lastas till rätt lagertank.
Fylla emballage och ansvara för att emballaget uppfyller specifikationerna.
Se till att överfyllnad, läckage och utsläpp förhindras i möjligaste mån. 
Bistå i arbetet med avdelningens kvalitetssäkringssystem, följa gällande rutiner. 
Initiera förbättringar av rutiner, samt delta vid utredning och åtgärder vid kvalitetsavvikelser. 
Följa de säkerhetsanvisningar som gäller på anläggningen, samt anmäla riskobservationer, tillbud och olyckor enligt gällande rutiner. 
Vara backup för arbete på lagret vilket innebär: Ansvar för truckkörning på lagret, lastning/lossning, samt utföra övriga till lagret tillhörande arbetsuppgifter och rutiner.
Utföra dagligt underhåll av truck och annan egen utrustning.
Utföra lokalvård vid egen arbetsplats, inklusive fabrikens gårdsplan. Meddela fel till produktionschef och/eller underhållsavdelning.
Du sköter all hantering runt styckegods i lagret, både rent fysiskt med lastning och lossning samt administrativt, så truckkort är meriterande. 


Randstad Life Sciences är specialister inom naturvetenskap. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Life Sciences står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Leverera resultat enligt överenskommelse. 
Fatta beslut och dela information inom ramarna för uppdraget.
Väl förstå och arbeta efter vår verksamhetsidé.
Vara ett föredöme när det gäller förståelse för och efterlevnad av våra policys och rutiner.
Aktivt arbeta för ständiga förbättringar
Verka för en säker och god arbetsmiljö
Bidra till att utveckla arbetssätt och rutiner, samt verka för ständig utveckla dessa.
Larma till underhåll och Produktionschef om fel på fabriksutrustning uppstår, samt till fastighetsansvarig vid fel på fastigheten.
Stoppa leveranser som inte uppfyller BIM’s uppsatta kvalitetskrav på produkt eller transport.
Göra nödvändiga justeringar i samband med tillverkning efter konsultation med TPR.

I rollen som processoperatör ingår du i en grupp på 7-8 personer där ni har ett tätt samarbete med övriga funktioner på företaget. 

För att trivas med tjänsten bör du vara intresserad av att arbeta med processarbete, du trivs med praktiskt arbete och ser det som en självklarhet att ta egna initiativ och bidra till förbättringar tillsammans med dina kollegor. 

Arbetstider
Konsultuppdrag på 100% i  6 månader med möjlighet till förlängning/tillsvidareanställning. Arbetstiderna är för närvarande 7-16 men kan komma att förändras. Tillträde snarast. 

Placering: Stenkullen utanför Göteborg som också är vårt huvudkontor.

Kvalifikationer
Du är en noggrann person, har en positiv attityd och är flexibel. Du tar eget ansvar samtidigt som du fungerar bra i ett team. Detta är egenskaper vi värderar högt och lägger stor vikt på.

Du har processteknisk eller teknisk gymnasiekompetens, har kemibakgrund eller motsvarande, och/eller erfarenhet av processtekniskt arbete.

Eftersom vi arbetar i en internationell miljö är det ett krav att du kan läsa/skriva och kommunicera på både svenska och engelska.

Erfarenhet
Har du erfarenheter från Lean-arbete och lagerarbete så ser vi det som meriterande.

Ansökan
2022-02-07 urval kommer att ske löpande.
För information: Linda Inge, [email protected]

om randstad life sciences.
Randstad Life Sciences är specialiserade inom kompetensområdet naturvetenskap och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom inom life science. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Länk till hemsida att använda: https://www.randstad.se/lifesciences



Om företaget
BIM kemi är ett entreprenöriellt familjeföretag med långsiktigt fokus på innovation, kundorienterad flexibilitet och hållbarhet.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verkstadstekniker till BraunAbility, Stenkullen

Ansök    Feb 4    Randstad AB    Montör, metallprodukter
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle samtidigt som du får möjligheten till att arbeta tillsammans med ett stark team? BraunAbility i Stenkullen söker efter medarbetare till avdelningen för plåtbearbetning som vill få möjligheten att utvecklas inom verkstadsindustrin. Uppdragen ingår i Randstads uthyrningsverksamhet vilket innebär att du som konsult är anställd av Randstad men arbeta ute hos BraunAbility. Du har s... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle samtidigt som du får möjligheten till att arbeta tillsammans med ett stark team? BraunAbility i Stenkullen söker efter medarbetare till avdelningen för plåtbearbetning som vill få möjligheten att utvecklas inom verkstadsindustrin.

Uppdragen ingår i Randstads uthyrningsverksamhet vilket innebär att du som konsult är anställd av Randstad men arbeta ute hos BraunAbility. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Ansvarsområden
I arbetet som verkstadstekniker arbetar du med hela flödet från plåt till svetsande sammanställning. Eftersom du är med i genom hela flödet söker vi dig som har bred erfarenhet och kompetens inom plåtbearbetning.

Arbetet som verkstadstekniker innefattar arbetsuppgifter som:
Handha CNC-styrda maskiner så som laserskärning, svetsning, kantpressning samt skärande bearbetning. 
Traditionella arbetsmoment som borrning och gängning.


Arbetstider
Heltid, dagtid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann, driven och kvalitetsmedveten. Hos BraunAbility är en flexibel och lagspelande kollega viktig och som kan arbeta lika bra i team som självständigt.

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du:
Erfarenhet inom plåtbearbetning
Behärska svenska i tal och skrift
Erfarenhet av CNC
Dataerfarenhet
Tidigare erfarenhet av MPS-system

Meriterande är:
Truckkort (A 1-4 och B 1-4)
Erfarenhet av LEAN-Manufacturing
Goda kunskaper i engelska
Tidigare erfarenhet från lasermaskiner samt erfarenhet av tillverkningsindustri


Ansökan
2022-02-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Sofie Ahlqvist, [email protected]

OBS! vi tar inte emot ansökningar eller CV:n via mejl

Om företaget
BraunAbilitys mål är att göra människor världen över mer oberoende genom att tillverka produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att kunna köra bil och att färdas i fordon. 

BraunAbility ligger beläget i Stenkullen i moderna lokaler med goda förbindelser till Göteborg. Visa mindre

Sjuksköterska till Lerum

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker sjuksköterska som vill arbeta inom LSS i Lerum v. 27-32. Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension. Hos ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker sjuksköterska som vill arbeta inom LSS i Lerum v. 27-32.

Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension. Hos oss har du en dedikerad konsultchef som förstår din kompetens och dina önskemål.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
LSS.

Arbetstider
Vardagar dagtid 60-100% v. 27- 32.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-05-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: Jainaba Jagne +46723843011 alt  [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

sjuksköterska till Lerum omgående

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker sjuksköterska till Lerum omgående tom 2020-12-31. Sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom kommunal hälso-och sjukvård.  Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kolle... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker sjuksköterska till Lerum omgående tom 2020-12-31.

Sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom kommunal hälso-och sjukvård. 

Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension från första arbetade timmen. Hos oss har du en dedikerad konsultchef som förstår din kompetens och dina önskemål.

Ansvarsområden
Omvårdnad av patienter i ordinärt-och särskilt boende.

Arbetstider
Dag/kväll/helg omgående tom 2020-12-31.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet samt god erfarenhet av kommunal hälso-och sjukvård. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-11-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: Jainaba Jagne +46723843011 alt  [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Underhållstekniker till Plastal

Ansök    Sep 27    Randstad AB    Underhållsmekaniker
Underhållstekniker till Plastal Är du en driven lagspelare som är tekniskt intresserad? Och har du en positiv attityd med ett gott servicetänk? Har du dessutom tidigare erfarenhet som underhållstekniker så kan denna tjänsten på Plastal Sverige AB vara rätt för dig. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta med driftsäkerhet och underhåll i produktionsanläggning, främst med inriktning på felsökning/avhjälpande och förebyggande underhåll samt förbättringsa... Visa mer
Underhållstekniker till Plastal


Är du en driven lagspelare som är tekniskt intresserad? Och har du en positiv attityd med ett gott servicetänk? Har du dessutom tidigare erfarenhet som underhållstekniker så kan denna tjänsten på Plastal Sverige AB vara rätt för dig.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med driftsäkerhet och underhåll i produktionsanläggning, främst med inriktning på felsökning/avhjälpande och förebyggande underhåll samt förbättringsarbeten Du kommer att arbeta i ett fantastiskt team på Underhållsavdelningen i Göteborg.

Huvudsakliga arbetsområden:

• Fokusera på stabil driftsäkerhet och god tillgänglighet inom processen och utrustningarna.
• Avhjälpande underhåll.
• Fokusera på förbättringsåtgärder genom systematiskt analysarbete.
• Representera underhållsavdelningen vid processmöten, nyanskaffningar samt modifiering av utrustning.
• Inspektioner och funktionskontroller
Plastal Sverige AB har en stor och varierande maskinpark vilket betyder att det finns stora möjligheter till personlig utveckling. Arbetslaget är kompetensmixade, vilket innebär att underhållsteknikerna utför både elektriskt och mekaniskt underhåll. Då arbetsplatsen är i ständig förändring och arbetsuppgifterna är omväxlande och utmanande krävs att du är flexibel och intresserad av att medverka till att skapa en arbetsplats i världsklass.

Kvalifikationer

• Du har några års erfarenhet av underhållsarbete, gärna med inriktning mot fordonsindustrin/processindustrin med fördel inom el och mek.
• teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande med inriktning mot automation, mek eller el
• Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i MS Office är ett krav.
Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av Siemens PLC programmering arbete med hydraulik, ABB´s måleri- och hanteringsrobotar, underhållssystemet Maintmaster samt arbete i formsprutnings- och lackeringsprocesser.

Vi värdesätter dig som är ansvarsfull och gärna tar initiativ som gillar arbeta självständigt och är drivande i ditt arbete. Du är en given lagspelare och har ett metodiskt arbetssätt samt ett kreativt tekniskt tänkande.

Du kommer att ha många personkontakter både internt och externt vilket förutsätter att du är positiv, utåtriktad och har lätt för att samarbeta.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Företaget
Plastals vision är att vara en utmärkt leverantör av avancerade plastsystem och lösningar för bilindustrin. Vi strävar efter att fungera som en fullservice leverantör som erbjuder design, utveckling, inköp, formsprutning, lackning och montering. Alltid med fokus på produkter inom våra kärnkompetenser: komplexa och avancerade formsprutade delar till bilindustrin. Med fyra toppmoderna tillverkningsanläggningar i Europa levererar vi kostnadseffektiva, avancerade plastlösningar från design till finish.



Sista ansökningsdag: 2019-10-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: I denna rekryteringen arbetar vi med Randstad. Kontakta Janin Perez Rabanal Rekryteringskonsult på 0727190935 eller [email protected] Visa mindre

Sjuksköterska till Lerum

Arbetsbeskrivning Randstad Care söker sjuksköterska till kommunal hälso- och sjukvård i Lerum. Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska. Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, frisk... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad Care söker sjuksköterska till kommunal hälso- och sjukvård i Lerum.

Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska.

Vi på Randstad Care strävar efter att alltid ha nöjda och välmående konsulter. Med täta uppföljningar och nära dialog ser vi till så att du som anställd hos oss alltid känner dig trygg. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga villkor, vilket bland annat innefattar högre lön, flexibilitet, kollektivavtal, friskvårdsersättning, försäkringar och pension från första arbetade timmen. Hos oss har du en dedikerad konsultchef som förstår din kompetens och dina önskemål.

Ansvarsområden
Särskilt boende och/eller hemsjukvård.

Arbetstider
Vardagar dagtid januari-februari. 

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-01-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: Jainaba Jagne +46723843011 alt  [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ekonomichef till BraunAbility i Stenkullen

Ansök    Jul 11    Randstad AB    Ekonomichef
Ekonomichef till BraunAbility i Stenkullen BraunAbility befinner sig en spännande period med nya ägare sedan våren 2018, BraunAbility USA. Tillväxt och expansion är ledord vilket medför att vi behöver utveckla vår ekonomistyrning för att möta de ökade behov som detta innebär. BraunAbility Europe AB är moderbolag i affärsområdet med Europa som marknad. Affärsverksamheten är i högsta grad internationell vilket medför en utmaning men också en möjlighet för d... Visa mer
Ekonomichef till BraunAbility i Stenkullen
BraunAbility befinner sig en spännande period med nya ägare sedan våren 2018, BraunAbility USA. Tillväxt och expansion är ledord vilket medför att vi behöver utveckla vår ekonomistyrning för att möta de ökade behov som detta innebär. BraunAbility Europe AB är moderbolag i affärsområdet med Europa som marknad. Affärsverksamheten är i högsta grad internationell vilket medför en utmaning men också en möjlighet för den som vill vara med och påverka.





Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara med i teamet som skall fortsätta att utveckla redovisningen och ekonomistyrningen i det svenska bolaget. I rollen som ekonomichef ansvarar du för både intern- och extern rapportering och säkerställer samtidigt att redovisningen håller hög kvalitet.

Det ingår ett personalansvar där du är ansvarig för att leda och fördela arbetet på avdelningen som består av 3 personer. Du kommer arbeta i nära i samråd med vår CFO, Karl Björnermark och för rätt person finns stora möjligheter att vara delaktigt i koncernens ekonomiutveckling.





Utbildning och erfarenhet

Vi ser att du har en akademisk utbildning i ekonomi eller motsvarande. Du är en inspirerande och coachande ledare med minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin och gärna av arbete i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.





Personliga egenskaper

Vi söker dig som är självgående, vet vad som behöver göras, men också har en hög samarbetsförmåga. För att lyckas i denna roll behöver du ha lätt för att prioritera och pendla mellan olika operativa och strategiska arbetsuppgifter.



Som person bör du ha ett starkt driv med förmåga att se och driva förbättringsarbete. Du är initiativ- och ansvarstagande med en naturlig fallenhet för att strukturera upp processer. Du är strategisk, engagerad och drivande. Du behöver vara prestigelös då det även krävs att hugga in i det operativa arbetet.



En god kommunikativ förmåga samt en samarbetsförmåga är andra nyckelegenskaper som är viktiga för att lyckas i tjänsten.





Vi erbjuder

En högteknologisk arbetsplats med högt i tak och intressanta kunder. Vi erbjuder en global arbetsmiljö som kommer att ge dig värdefull erfarenhet och bidra till din framtida utveckling där du får möjlighet att interagera med kollegor från hela världen.



Slutligen hoppas vi att du kommer att lära lika mycket från oss som vi av dig!



Ort: Stenkullen - Lerum

Omfattning: Heltid



Sista ansökningsdag

Du är välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 18 augusti. Intervjuer kommer att hållas löpande under augusti månad så vänta inte med din ansökan!



För information

Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Areschoug på telefon +46(0)72 988 9430 eller via e-post: [email protected]



Om Företaget

Huvudkontoret för BraunAbility Europe är beläget i Stenkullen, Lerum strax utanför Göteborg. Här utvecklar och tillverkar vi produkter som hjälper personer med begränsad rörlighet att dagligen kunna använda sin bil. Utöver egentillverkade produkter så säljer vi även produkter som tillverkas inom koncernen.

Vår historia tog sin början för lite drygt 20 år sedan i ett verkstadsgarage och idag är vi ett världsledande företag inom vår bransch. Inom Europa är vi idag ca 200 medarbetare och verksamma i tre europeiska länder; UK, Danmark och Sverige.

Vårt framgångsrika företag vilar på en stabil värdegrund där DU som medarbetare är en stor del av vår fantastiska arbetsmiljö och företagsklimat. Visa mindre