Lediga jobb som Ekonomiassistent i Lerum

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Finsktalande ekonomiassistent på deltid

STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är också vär... Visa mer
STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är också världens mesta sålda motorsågsmärke sedan 1971. STIHL är en globalt ledande koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland samt återförsäljare på Island. 




OM JOBBET

Vi söker en noggrann och strukturerad medarbetare till vår nordiska ekonomiavdelning.

Vi behöver en resurs som kan stödja avdelningen med ekonomi arbetsuppgifter på deltid med ca: 15 - 20 timmar per vecka. Vi ser gärna att du talar flytande finska då vi främst har behov av stöd i Finland. Vårt kontor är i Stenkullen, Lerum. 

NÅGRA TYPISKA ARBETSUPPGIFTER;

- Hantera och följa upp kundfordringar
- Släppa blockade order i vårt affärssystem
- Registrera och bokföra inbetalningar
- Skicka påminnelser och inkassokrav
- Assistera vid månads- och årsbokslut
- Övriga administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen

DIN BAKGRUND

- Erfarenhet av arbete med kundreskontra i större bolag
- Goda kunskaper i affärssystem gärna SAP och Excel
- Noggrann, strukturerad och ansvarstagande
- God kommunikationsförmåga och serviceinriktad
- Flytande i finska, svenska och engelska, både i tal och skrift

VARFÖR STIHL

- En flexibel deltidsroll med möjlighet att anpassa arbetstider
- En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kunniga kollegor
- Möjlighet till kompetensutveckling 

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! Sök så fort du kan då tjänsten rekryteras löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Är du vår nya ekonomiassistent?

Ansök    Aug 20    Lerums kommun    Ekonomiassistent
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden... Visa mer
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.

Lerums kommun söker nu en ekonomiassistent för en tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad på den centrala ekonomienheten under verksamhetsområde ekonomi. På enheten arbetar 18 personer i olika roller så som ekonomer, ekonomiassistenter och systemförvaltare. Ekonomienhetens ansvarsområde är att samordna och utveckla kommunens ekonomiska processer såsom redovisning, budget, ekonomiska rapportering samt fakturahantering. Ekonomienheten stödjer, utvecklar och ger service inom ekonomiområdet, både internt och externt. Vårt arbete präglas av helhetsperspektiv, förenkling och självklart god service! I vårt utvecklingsarbete fokuserar vi just nu på att öka graden av digitalisering och automatisering.

Din arbetsplats finns i fina lokaler mitt i Lerums centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter. Lerums kommun värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent i Lerums kommunen är du en del av en grupp som arbetar med kommunens ekonomiadministrativa huvudprocesser. Tillsammans ansvarar ni för enhetens löpande ekonomiadministration så som in- och utbetalningar, fakturor ut från kommunen, fakturor till kommunen och viss systemadministration.

Vi söker nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. Som ekonomiassistent med inriktning kundreskontra arbetar du dels med löpande uppgifter som fakturering från kommunen, både externt och internt. Det innefattar exempelvis inläsning av filer och skapa manuella fakturor. Du hanterar även abonnemang, autogiro och annan löpande kundadministration. Du arbetar även med kommunens kravhantering genom påminnelser, krav och inkasso. I arbetsuppgifterna ingår även avstämning och löpande utredning av balanskonton. Du har balanskontoansvar samt tar fram underlag till revision och bokslut. I tjänsten ingår även andra vanligt förekommande ekonomiadministrativa uppgifter. Du är en del av en grupp med ett gemensamt ansvar och stöttar och hjälper även de andra i gruppen vid behov eller frånvaro.

Rollen innebär också aktivt arbete med effektivisering och automatisering av rutiner, arbetssätt och kommunens fakturahanteringsprocess. I arbetet ingår att vara nyfiken och intresserad av att utveckla processen med hjälp av system, automation och digitalisering både självständigt och tillsammans med andra på enheten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig och lämplig. Vi ser gärna att du har tidigare yrkeserfarenhet inom kundreskontra. Därtill är det även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 ERP (tidigare Agresso). Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med systemförvaltning och utveckling av ekonomisystem eller liknande.

Som person är du noggrann och strukturerad med ett öga för detaljer. Du vill lära dig nya saker, har lätt för att lära, söker och tar till dig information. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar och driver dina processer självständigt. Du är van att arbeta självständigt men trivs med att jobba tillsammans med andra. Då du är en del av ett team hjälper du och stöttar du även dina kollegor vid arbetstoppar eller frånvaro. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. I ditt arbete planerar, organiserar och prioriterar du på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du söker lösningar, är utåtriktad och initiativrik. Då arbetet innebär mycket kontakter med invånare och internt i organisationen krävs god kommunikativ förmåga både i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Ekonomiassistent till Nice-Tax AB i Floda

Ansök    Okt 23    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Har du en utbildning inom redovisning och en bra förståelse för bokföring? Vill du arbeta 50%? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten Just nu söker vi på Adecco efter en Ekonomiassistent till Nice-Tax AB i Floda. Uppdraget startar i december med viss möjlighet till att börja tidigare vid önskemål. Nice-Tax ambition är att hitta någon som blir långvarig då konsultuppdraget är löpande. Uppdraget är på 50% och utgår från kontoret i Floda. Huvudsakl... Visa mer
Har du en utbildning inom redovisning och en bra förståelse för bokföring? Vill du arbeta 50%? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Just nu söker vi på Adecco efter en Ekonomiassistent till Nice-Tax AB i Floda. Uppdraget startar i december med viss möjlighet till att börja tidigare vid önskemål. Nice-Tax ambition är att hitta någon som blir långvarig då konsultuppdraget är löpande. Uppdraget är på 50% och utgår från kontoret i Floda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Det största fokuset i rollen kommer att ligga på kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och avstämningar. Har du arbetat med det sedan tidigare så ses det som meriterande men det är inget krav. Nice-Tax har en kundstock med varierande företag – främst små och medelstora.

Om dig
Vi söker dig som har en god förståelse kring bokföring, antingen från tidigare erfarenhet eller från din utbildning.

Viktigt för tjänsten är att du:
• Har möjlighet att arbeta 50% - även långsiktigt,
• Trivs med att arbeta självständigt
• Besitter en god allmän datorvana och har erfarenhet av Excel

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är en person som uppskattar tydlighet och struktur samt att du gillar att arbeta både snabbt och fokuserat. Vi ser även gärna att du har ett driv att lära dig och har lätt för att samarbeta.

Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Evelina Hjortskog via [email protected]

Har du frågor angående registrering, vad god kontakta supporten via [email protected]

Sökord
Ekonomiassistent | Löpande bokföring | Kundreskontra | Leverantörsreskontra | Göteborg | Nice-Tax AB | Adecco Visa mindre

Ekonomiassistent till Nice-Tax AB i Floda

Ansök    Nov 2    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Har du en utbildning inom redovisning och en bra förståelse för bokföring? Vill du arbeta 50%? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten Just nu söker vi på Adecco efter en Ekonomiassistent till Nice-Tax AB i Floda. Uppdraget startar i december med viss möjlighet till att börja tidigare vid önskemål. Nice-Tax ambition är att hitta någon som blir långvarig då konsultuppdraget är löpande. Uppdraget är på 50% och utgår från kontoret i Floda. Huvudsakl... Visa mer
Har du en utbildning inom redovisning och en bra förståelse för bokföring? Vill du arbeta 50%? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Just nu söker vi på Adecco efter en Ekonomiassistent till Nice-Tax AB i Floda. Uppdraget startar i december med viss möjlighet till att börja tidigare vid önskemål. Nice-Tax ambition är att hitta någon som blir långvarig då konsultuppdraget är löpande. Uppdraget är på 50% och utgår från kontoret i Floda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Det största fokuset i rollen kommer att ligga på kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och avstämningar. Har du arbetat med det sedan tidigare så ses det som meriterande men det är inget krav. Nice-Tax har en kundstock med varierande företag – främst små och medelstora.

Om dig
Vi söker dig som har en god förståelse kring bokföring, antingen från tidigare erfarenhet eller från din utbildning.

Viktigt för tjänsten är att du:
• Har möjlighet att arbeta 50% - även långsiktigt,
• Trivs med att arbeta självständigt
• Besitter en god allmän datorvana och har erfarenhet av Excel

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är en person som uppskattar tydlighet och struktur samt att du gillar att arbeta både snabbt och fokuserat. Vi ser även gärna att du har ett driv att lära dig och har lätt för att samarbeta.

Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Evelina Hjortskog via [email protected]

Har du frågor angående registrering, vad god kontakta supporten via [email protected]

Sökord
Ekonomiassistent | Löpande bokföring | Kundreskontra | Leverantörsreskontra | Göteborg | Nice-Tax AB | Adecco Visa mindre

Ekonomiassistent till GasiQ

Ansök    Jun 10    OIO Väst AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Tillsammans med GasiQ söker vi nu en erfaren ekonomiassistent. Här finns en möjlighet för dig som drivs att arbeta i ett mindre företag där du verkligen kan göra skillnad! Rollen lämpar sig för dig som trivs i en roll med en bredd av arbetsuppgifter med huvudsakligt fokus på ekonomi. Arbetet innebär även kontakt med och stöd till olika funktioner inom företaget, bland annat försäljning och inköp. På kontoret i Stenkullen sitter du tillsammans ... Visa mer
Om tjänsten

Tillsammans med GasiQ söker vi nu en erfaren ekonomiassistent. Här finns en möjlighet för dig som drivs att arbeta i ett mindre företag där du verkligen kan göra skillnad! Rollen lämpar sig för dig som trivs i en roll med en bredd av arbetsuppgifter med huvudsakligt fokus på ekonomi. Arbetet innebär även kontakt med och stöd till olika funktioner inom företaget, bland annat försäljning och inköp. På kontoret i Stenkullen sitter du tillsammans med 15 kollegor varav du kommer samarbeta väldigt nära nuvarande ekonomi- och administrationsansvarig samt VDn.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Löpande redovisning
Leverantörs- och kundreskontra
 Månads- och årsbokslut tillsammans med revisorer och nuvarande ekonomi- och administrationsansvarig
Rapporter och statistik, framtagning av beslutsunderlag, sammanställning av data
Vid behov stöd till kundservice med orderläggning, inköpsavrop med mera

Vi söker dig som har
Några års erfarenhet från självständigt arbete med ekonomi
Utbildning med inriktning ekonomi, lägst gymnasienivå
Goda kunskaper i ekonomi- och affärssystem
Goda kunskaper i Office-paketet
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift


För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och struktur. Du är driven, nyfiken på att lära dig nytt och gillar att skapa dig ett helikopterperspektiv för verksamheten. Du är analytisk i arbetet och har en vilja att utvecklas på ett personligt plan samtidigt som du gillar att utveckla processer för att främja verksamheten. Eftersom rollen innebär många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ och social förmåga och du värdesätter att få stötta upp andra funktioner internt när det behövs. Du trivs i ett mindre bolag och ser värde i att ha en god gemenskap med smidiga samarbeten internt.

Om GasiQ
Göteborgsbaserade GasiQ är en av Skandinaviens största tillverkare av gasreglerutrustning och produkter för svetsning, skärning och lödning. Sedan 1930-talet har företaget byggt upp en stark position där den omfattande erfarenheten och kunskapen hjälper kunder över hela världen i deras svetsprocesser. Sedan 2016 ingår GasiQ i Lagercrantzkoncernen.

Företaget erbjuder ett omfattande program av kvalitetsprodukter, som väl möter kundernas behov och önskemål. Alla produkterna säljs genom grossister och specialister i Norden, Europa samt i många andra delar av världen, under varunamnet GasiQ och Optimator®.

Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på GasiQ med en inledande provanställning.

Omfattning: Heltid
Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Stenkullen


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are. Visa mindre

ekonomiassistent

Ansök    Maj 2    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Söker du nytt arbete som ekonomiassistent? Trivs du med att arbeta både med kund och leverantörsreskontra? Då vill vi komma i kontakt med dig! Till vår kund Andreas Stihl Norden AB som sitter i Stenkullen/ Lerum, ca 20 min från Göteborg söker vi en ekonomiassistent på heltid. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig fram till årsskiftet.  Sista ansökningsdag är 10/5 men tveka inte för att söka direkt, då vi gör lö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Söker du nytt arbete som ekonomiassistent? Trivs du med att arbeta både med kund och leverantörsreskontra? Då vill vi komma i kontakt med dig!

Till vår kund Andreas Stihl Norden AB som sitter i Stenkullen/ Lerum, ca 20 min från Göteborg söker vi en ekonomiassistent på heltid. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig fram till årsskiftet. 

Sista ansökningsdag är 10/5 men tveka inte för att söka direkt, då vi gör löpande urval och tjänsten kan mycket väl tillsättas tidigare än så. 

Som konsult hos oss får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program.

Ansvarsområden
Huvudansvar för leverantörsreskontra och kundreskontra
Fakturering
Påminnelse och inkassohantering
In - och utbetalningar
Kontering av PO
Avstämningar
Administrativt arbete


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion som ex. Ekonomiassistent, redovisningsassistent eller liknande. 
Det är en fördel om du arbetat i en internationell miljö och på en större ekonomiavdelning och van vid stora flöden. 
Du talar och skriver engelska obehindrat. 
Det är meriterande om du har kunskap i SAP då kund använder sig av detta system
Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är analytisk, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar.


Om företaget
Andreas Stihl AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA Visa mindre

Avgiftshandläggare

Ansök    Feb 10    Lerums kommun    Ekonomiassistent
Arbetsplatsen är belägen i centrala Lerum ett stenkast från tågstationen och med gratis parkering i närheten. Organistoriskt tillhör tjänsten en administrativ enhet som arbetar med myndighetsutövande verksamhet inom socialtjänsten. Avgiftshandläggarna är tre personer när alla är på plats och man arbetar i nära samarbete med varandra. Arbetstiderna är kontorstider med viss möjlighet till flexibilitet. De närmaste kollegorna på enheten består av tio personer... Visa mer
Arbetsplatsen är belägen i centrala Lerum ett stenkast från tågstationen och med gratis parkering i närheten. Organistoriskt tillhör tjänsten en administrativ enhet som arbetar med myndighetsutövande verksamhet inom socialtjänsten. Avgiftshandläggarna är tre personer när alla är på plats och man arbetar i nära samarbete med varandra. Arbetstiderna är kontorstider med viss möjlighet till flexibilitet. De närmaste kollegorna på enheten består av tio personer och det är en stabil arbetsgrupp där stämningen är god och man hjälper varandra när det behövs i det dagliga arbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som avgiftshandläggaren hanterar man taxor och avgifter inom äldreomsorgen, funktionshinderverksamhet samt egenavgifter inom socialtjänsten. De dagliga arbetsuppgifterna består av en kombination av administrativa arbetsuppgifter, kontakt med brukare i telefon, samverkan med andra inom myndighet samt utförare och utvecklingsarbete. Arbetet utförs till stora delar vid datorn och vi försöker eftersträva att bli mer digitala och komma ifrån pappershantering. Varje månad utgår en stor mängd fakturor från systemet till brukare och avgiftshandläggare ansvarat för att rätta det som blivit fel och korrigera fakturor i efterhand samt att fatta avgiftsbeslut när nya brukare tillkommer. Avgiftshanteringen hanteras i verksamhetssystemet Treserva och övriga system som används är Agresso, outlook, artwise och verified.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning som motsvarar 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning. Du bör även ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i någon form samt ha en viss kunskap om socialtjänstens uppdrag och hur kommunal verksamhet fungerar.
Som person behöver du vara noggrann, lojal och systematisk. Du behöver trivas med att ha ett nära samarbete med andra och vara samverkansorienterad och lyhörd. Du behöver också ha ett gott bemötande till kommuninvånarna och kunna förklara komplexa frågor på ett pedagogiskt lättbegripligt sätt. Du behöver vara intresserad av att driva utvecklingsarbete och drivas av en vilja att förenkla och förbättra servicen till kommuninvånarna.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Ekonomiassistent till Andreas Stihl Norden AB

Är du ekonomiassistent och redo för en ny utmaning? Har du tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra i internationell miljö? Då är det här kanske ditt nästa steg i karriären och en fin möjlighet för att utvecklas ytterligare i denna lediga tjänst! Du välkomnas in i ett team med stort driv, passion och stolthet för företaget och produkterna! Det finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen och nya kreativa tankar och idéer uppmun... Visa mer
Är du ekonomiassistent och redo för en ny utmaning? Har du tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra i internationell miljö? Då är det här kanske ditt nästa steg i karriären och en fin möjlighet för att utvecklas ytterligare i denna lediga tjänst!

Du välkomnas in i ett team med stort driv, passion och stolthet för företaget och produkterna! Det finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen och nya kreativa tankar och idéer uppmuntras och välkomnas i bolaget. Andreas STIHL Norden sätter stort värde till relationer, såväl med kunder och samarbetspartners som kollegor emellan. Som nyanställd hos Andreas STIHL Norden kommer du att introduceras till samtliga avdelningar i bolaget och det finns en stark gemenskap där alla jobbar mot samma mål.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra, företrädesvis i internationell miljö med stundtals högt tempo och på en större ekonomiavdelning. Som person är du prestigelös, noggrann och strukturerad med en hög känsla för service där du alltid strävar efter ett vänligt och professionellt bemötande i kontakt med såväl kunder och leverantörer som med dina kollegor.
Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och bidrar gärna till förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är också serviceinriktad, flexibel lagspelare och anpassar dig lätt till förändringar.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Konto- och intercompany-avstämningar, periodiseringar inför månads-, kvartals- och årsbokslut
• Kreditkontroll
• Skapa intercompany-fakturor
• Bankavstämningar och avstämningar av huvudböcker inför månads-, kvartals- och årsbokslut
• Samarbete med övriga kollegor på ekonomiavdelningen samt delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt

God erfarenhet av arbete i Excel och Officepaketet är ett krav samt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av SAP och arbete med löner. Vi ser gärna att du har minst fem års arbetslivserfarenhet samt en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola, alternativt en utbildning inom ekonomi från gymnasiet, kompletterat med längre arbetslivserfarenhet inom området.

Om Andreas Stihl Norden AB

STIHL gruppen utvecklar, tillverkar och marknadsför motordrivna maskiner för skogsbruk, landskapsvård och byggindustrin. Produkterna säljs i stort sett enbart via den servande fackhandeln – med 38 dotterbolag för försäljning och marknadsföring, mer än 120 importörer och ca 45 000 återförsäljare i över 160 länder. Andreas Stihl är sedan 1971 världens mest sålda motorsågsmärke. Andreas Stihl har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum. Härifrån marknadsförs och distribueras STIHL produkter i alla tre länderna.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Andreas Stihl Norden AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på [email protected].

Vi ser med glädje framemot Din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent 50% i Floda

Hej, vi letar Dig vem är ansvarsfull, noggrann och tycker att siffrorna är roligt. Anställningsgrad kan ökas enligt överenskommelsen. Start omgående Visa mer
Hej, vi letar Dig vem är ansvarsfull, noggrann och tycker att siffrorna är roligt. Anställningsgrad kan ökas enligt överenskommelsen. Start omgående Visa mindre

Ekonomiassistent till Andreas Stihl Norden AB

Är du ekonomiassistent och redo för en ny utmaning? Har du tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra i internationell miljö? Då är det här kanske ditt nästa steg i karriären och en fin möjlighet för att utvecklas ytterligare hos denna lediga tjänst! Du välkomnas in i ett team med stort driv, passion och stolthet för företaget och produkterna! Det finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen och nya kreativa tankar och idéer uppm... Visa mer
Är du ekonomiassistent och redo för en ny utmaning? Har du tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra i internationell miljö? Då är det här kanske ditt nästa steg i karriären och en fin möjlighet för att utvecklas ytterligare hos denna lediga tjänst!

Du välkomnas in i ett team med stort driv, passion och stolthet för företaget och produkterna! Det finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen och nya kreativa tankar och idéer uppmuntras och välkomnas i bolaget. Andreas STIHL Norden sätter stort värde till relationer, såväl med kunder och samarbetspartners som kollegor emellan. Som nyanställd hos Andreas STIHL Norden kommer du att introduceras till samtliga avdelningar i bolaget och det finns en stark gemenskap där alla jobbar mot samma mål.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra, företrädesvis i internationell miljö med stundtals högt tempo och på en större ekonomiavdelning. Som person är du prestigelös, noggrann och strukturerad med en hög känsla för service där du alltid strävar efter ett vänligt och professionellt bemötande i kontakt med såväl kunder och leverantörer som med dina kollegor.
Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och bidrar gärna till förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är också serviceinriktad, flexibel lagspelare och anpassar dig lätt till förändringar.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Konto- och intercompany-avstämningar, periodiseringar inför månads-, kvartals- och årsbokslut
• Kreditkontroll
• Skapa intercompany-fakturor
• Bankavstämningar och avstämningar av huvudböcker inför månads-, kvartals- och årsbokslut
• Samarbete med övriga kollegor på ekonomiavdelningen samt delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt

God erfarenhet av arbete i Excel och Officepaketet är ett krav samt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av SAP och arbete med löner. Vi ser gärna att du har minst fem års arbetslivserfarenhet samt en utbildning inom ekonomi, gärna från högskola, alternativt en utbildning inom ekonomi från gymnasiet, kompletterat med längre arbetslivserfarenhet inom området.

Om Andreas Stihl Norden AB

STIHL gruppen utvecklar, tillverkar och marknadsför motordrivna maskiner för skogsbruk, landskapsvård och byggindustrin. Produkterna säljs i stort sett enbart via den servande fackhandeln – med 38 dotterbolag för försäljning och marknadsföring, mer än 120 importörer och ca 45 000 återförsäljare i över 160 länder. Andreas Stihl är sedan 1971 världens mest sålda motorsågsmärke. Andreas Stihl har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum. Härifrån marknadsförs och distribueras STIHL produkter i alla tre länderna.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Andreas Stihl Norden AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på [email protected].

Vi ser med glädje framemot Din ansökan! Visa mindre

Enhetschef till HR-enheten Lerum kommun.

Ansök    Dec 19    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Enhetschef till HR-enheten Lerum kommun. Om tjänsten Rollen som enhetschef är en nyinrättad tjänst. HR-enhetens uppdrag är att implementera, driva och följa upp kommunens HR-processer. Det innebär också att utifrån verksamhetens behov vara en rådgivande partner och ge stöd till chefer och ledningsgrupper i att ständigt förbättra och utveckla såväl organisationen som medarbetarnas prestationer. Du kommer att arbeta tillsammans med 16 medarbetare, varav 13... Visa mer
Enhetschef till HR-enheten Lerum kommun.

Om tjänsten

Rollen som enhetschef är en nyinrättad tjänst. HR-enhetens uppdrag är att implementera, driva och följa upp kommunens HR-processer. Det innebär också att utifrån verksamhetens behov vara en rådgivande partner och ge stöd till chefer och ledningsgrupper i att ständigt förbättra och utveckla såväl organisationen som medarbetarnas prestationer. Du kommer att arbeta tillsammans med 16 medarbetare, varav 13 HR-partners, 2 HR-administratörer och HR-chefen.

Vi söker dig som genom tillit och engagemang vill leda och vara delaktig i att HR- teamet bidrar till de övergripande målen. Enhetens sammansättning är relativt ny vilket innebär att det blir viktigt att jobba med gruppens utveckling.

I rollen som enhetschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• budget-, personal och arbetsmiljöansvar
• att kontinuerligt utveckla enhetens arbete och arbetssätt
• att ansvara för att säkerställa en god kvalitet med utgångspunkt i verksamhetens behov och upplevelse.
• att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med enhetscheferna för löneenheten, bemanningsenheten samt HR-chefen.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med start efter överenskommelse.
Du rapporterar till HR-chefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har
• högskoleutbildning inom HR-området alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig samt flerårig erfarenhet av att själv ha arbetat i en HR-generalistroll.
• erfarenhet av att driva projekt-/utvecklingsarbete och det är meriterande om du också har erfarenhet av att planera, bemanna och följa upp dessa.
• god förståelse för den kommunala organisationens styrning och processer och vi ser det som meriterande om du har kunskap eller erfarenhet inom verksamhetsutveckling med digitala verktyg.
• meriterande om du har ledarskapserfarenhet och gärna har lett en liknande verksamhet.

Befattningen kan komma att bli föremål för säkerhetsprövning.

Om dig

Vi söker dig som person och ledare är trygg och stabil och genom din empatiska förmåga möter du människor där de befinner sig. Du leder genom ett utvecklande ledarskap där medarbetare ges möjlighet att växa och utvecklas i sin profession. Du är analytisk, och har en god förmåga att genom din kommunikation involvera och skapa delaktighet hos andra.

Kontaktuppgifter
Detta är en rekrytering med samarbete mellan Lerum Kommun och Adecco. Du blir anställd av Lerums Kommun och tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med start efter överenskommelse.

Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är senast 8/1 2023.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Yvonne Rosell, [email protected] .

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3000 medarbetare och ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Ledorden - hållbarhet, kreativitet och inflytande - genomsyrar kommunens arbete. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid.Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För ytterligare information se www.lerum.se

Sökord: Enhetschef, HR-partner, HR administratör, HR-chef, Lerum kommun, Lerum, Adecco Visa mindre

Ekonomiassistent till riktigt roligt uppdrag i Stenkullen

Arbetsbeskrivning Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett spännande företag beläget i Stenkullen. Här välkomnas du till en arbetsplats med god stämning, trevliga kollegor och härligt arbetsklimat. I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, vara behjälplig vid bokslut och stötta dina tre kollegor i teamet med diverse olika ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Detta är en konsultanställning om 1... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett spännande företag beläget i Stenkullen. Här välkomnas du till en arbetsplats med god stämning, trevliga kollegor och härligt arbetsklimat. I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, vara behjälplig vid bokslut och stötta dina tre kollegor i teamet med diverse olika ekonomirelaterade arbetsuppgifter.

Detta är en konsultanställning om 100% med start omgående som sträcker sig till mars 2023. Kontoret ligger beläget i trevliga lokaler med närhet till både grönområden, parkering samt tåg- och busstation.

Vem söker vi till denna spännande tjänst?
Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har du dessutom arbetat i SAP är detta ett stort plus men inget krav. Du är en doer som inte är rädd för att ta tag i det som behövs göras och gillar verkligen att arbeta med ekonomi. Vidare tror vi att du är lyhörd, social och trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Du erbjuds
Du erbjuds en bred roll med roliga arbetsuppgifter på ett härligt företag i Stenkullen. Tjänsten är ett konsultuppdrag som ekonomiassistent med start omgående som sträcker sig till mars 2023. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Järvholm på [email protected]. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Visa mindre

Ekonomi och administration

Vill du jobba med oss? Bars Production AB utvecklar och tillverkar proteinbars. Dessa kan vara av olika karaktär, t.ex ha flera lager, fyllningar, olika sorters överdrag, topping och näringsprofiler. Vi är en legotillverkare, vi har inget eget varumärke, och samarbetar med några av de ledande varumärken inom vår bransch. Vi söker nu dig som vill arbeta med vår ekonomi och administration. Tjänsten är 100% och tillsvidare med inledande provanställning. O... Visa mer
Vill du jobba med oss?
Bars Production AB utvecklar och tillverkar proteinbars. Dessa kan vara av olika karaktär, t.ex ha flera lager, fyllningar, olika sorters överdrag, topping och näringsprofiler.
Vi är en legotillverkare, vi har inget eget varumärke, och samarbetar med några av de ledande varumärken inom vår bransch.
Vi söker nu dig som vill arbeta med vår ekonomi och administration. Tjänsten är 100% och tillsvidare med inledande provanställning.
Om oss
Verksamheten äger rum i Gråbo som ligger i Lerums Kommun. Vi har sedan starten 2003 varit ett växande bolag som byggt vår framgång med ett tydligt fokus på produktion, flexibilitet och innovation. Vi omsätter idag ca 90 miljoner, är ca 40 medarbetare och har kollektivavtal. Vi är FSSC certifierade - vilket är en av de tuffaste certifieringarna som finns för livsmedelssäkerhet – men även certifierade för EU ekologiskt, RSPO och Rainforest Alliance.
2019 blev vi utnämnda till ”Årets Företag i Lerums Kommun”.
Sedan april 2022 är vi en del av Humble Group där vi tillsammans med flera andra bolag delar visionen om att tillverka framtidens konsumentprodukter som är utvecklade med hälsa och hållbarhet i fokus. I gruppen finns flertal syskonföretag som bidrar med ett spännande och dynamiskt nätverk och många möjligheter.
Efter en tuff period under pandemin så är vi nu i ett expansivt läge och kommer under 2022 att inviga vår andra fabrik ”Gudrun” i Gråbo, detta kommer att öka både vår kapacitet och möjliggöra utveckling av nya sorters produkter!
Vi sätter stor vikt vid prestigelöshet. Vi är dynamiska och gillar förändringar som sker när företaget växer, det kan vara nya arbetsuppgifter eller nya sätt att utföra de befintliga på.
Om arbetsuppgifterna
Nuvarande situation där VD lajvar ekonomiassistent har nåt vägs ände. Han behöver därför dig med erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem (fördel om du har erfarenhet av Visma Administration 2000 eller liknande) med allt från löpande redovisning, reskontran, avstämningar, underlag, budget, rapportering, lönefrågor, utredningar med mera… Du kommer arbeta nära VD, men också andra kollegor, och löpande ta fram rapporter, underlag och analyser både för internt bruk men också för vår koncernredovisning.
I arbetet kommer även löpande administration med t.ex. anställningsuppgifter, posthantering, arkivering, fakturering, underhåll och utveckling av affärssystemet, betalningar, hantering av utlägg med mera att ingå.
Du kommer också vara en viktig resurs med att stödja övriga kollegor vid arbetstoppar när det kommer till affärssystem, diverse utredningar, inventeringar, revisioner och bokslut.
Om dig
• Du är liksom oss prestigelös och gillar att arbeta med olika uppgifter som kan variera från högt till lågt
• Du har vana att arbeta med affärssystem och ler när du tänker på excelark och pärmar
• Du har erfarenhet och kan arbeta självständigt med löpande redovisning
• Du gillar att utveckla och finslipa arbetssätt och metoder
• Du ääälskar att skapa ordning och reda!
Men, det viktigaste är att du kan känna engagemang, ha roligt, växa och utvecklas tillsammans med oss. För det vill vi!
Så, tillbaka till frågan: Vill du jobba med oss? Visa mindre

Ekonomiassistent 80%

Ansök    Nov 4    Credin Sverige AB    Ekonomiassistent
Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför ingredienser till livsmedelsindustrin, bagerier och konditorier och även choklad och konfektyrindustrin. Företaget är en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri och konditoriingredienser och har ca 50 anställda och omsätter ca 200 MSEK. Vi söker en person som har gymnasiekompetens med inriktning ekonomi, eller annan likvärdig bakgrund och som har ett intresse för siffror och bokföring. Du har... Visa mer
Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför ingredienser till livsmedelsindustrin, bagerier och konditorier och även choklad och konfektyrindustrin. Företaget är en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri och konditoriingredienser och har ca 50 anställda och omsätter ca 200 MSEK.
Vi söker en person som har gymnasiekompetens med inriktning ekonomi, eller annan likvärdig bakgrund och som har ett intresse för siffror och bokföring. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Goda kunskaper i Excel och god förståelse för affärssystem är ett krav. Som person är du självgående, strukturerad, noggrann och drivande. För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
· Leverantörreskontra – registrering, kontering, bokföring, betalningar
· Kundreskontra – kundinbetalningar, kravhantering
· Anläggningsregister – registervård, inventering, avskrivningar
· Löpande bokföring
· Avstämningar
· Viss rapportering till Skatteverket
· Övrig kontorsadministration
Tjänsten är på 80% och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placering är på Credin Sveriges huvudkontor i Stenkullen, Lerums kommun. Tillträde enligt ök, senast 1 april 2023. Visa mindre

Ekonomiassistent på deltid till familjärt bolag

Ansök    Jun 1    Piwa Food AB    Ekonomiassistent
Vi ser tjänsten som en deltidstjänst med fokus på leverantörsreskontra, avstämningar och vara behjälplig vid månadsbokslut. Arbetsuppgifter bl.a: Tolka leverantörsfakturor Ankomstregistrera leverantörsfakturor Matcha varufakturor mot beställning Skicka ut leverantörsfakturor mot rätt attestkedja och följa upp attestflödet. Avstämning av leverantörsreskontra och andra balanskonton. Betalning av leverantörsfakturor Behjälplig vid månads- och årsbokslut Posth... Visa mer
Vi ser tjänsten som en deltidstjänst med fokus på leverantörsreskontra, avstämningar och vara behjälplig vid månadsbokslut.
Arbetsuppgifter bl.a:
Tolka leverantörsfakturor
Ankomstregistrera leverantörsfakturor
Matcha varufakturor mot beställning
Skicka ut leverantörsfakturor mot rätt attestkedja och följa upp attestflödet.
Avstämning av leverantörsreskontra och andra balanskonton.
Betalning av leverantörsfakturor
Behjälplig vid månads- och årsbokslut
Posthantering (inkommande/utgående)



Vem vi söker?
En trygg person med lämplig bakgrund inom ekonomi som är självgående, noggrann och strukturerad. Goda systemkunskaper och kunskaper i Excel. Vi arbetar i Jeeves ERP-system.


Om Piwa Food
Piwa Food är ett familjärt bolag med 17st antällda som sitter i fräscha lokaler i Stenkullen, nära kommunikationer med buss och tåg.
Sedan 1984 har Piwa Food AB byggt upp relationer och kontaktnät med matproducenter över hela världen. Tillsammans med dagligvaruhandeln i Norden har vi genom åren försett miljontals konsumenter med prisvärda varor. Det har gett oss en svårslagbar kunskap som börjar på själva odlingsfältet och sedan sträcker sig hela vägen ner i slutkonsumentens matkasse. Piwa Food har många spännande produkter inom dryck och kolonial i vårt sortiment som kontinuerligt utvecklas.


Intresserad av tjänsten?
Skicka din ansökan med CV och personligt brev.
Vi arbetar löpande med rekryteringen så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut. Visa mindre

EKONOMIANSVARIG/ ADMINSTRATÖR

Vad är vi? Vi är ett företag som tillverkar prefabriserade utfackningsväggar för flerbostadshus samt officiella byggnader. Våra kunder är riksbyggare såsom NCC, SKANSKA, JM, PEAB, SERNKE, VEIDEKKE m.fl Arbetsuppgifter: - Fakturaflödeshantering, skicka fakturor - Ta emot och ankomstregistrera leverantörs fakturor - Avstämning av leverantörsreskontra - Avstämningsarbete i månadsboksluten - Andra förekommande uppgifter på avdelningen Vi söker en e... Visa mer
Vad är vi?
Vi är ett företag som tillverkar prefabriserade utfackningsväggar för flerbostadshus samt officiella byggnader. Våra kunder är riksbyggare såsom NCC, SKANSKA, JM, PEAB, SERNKE, VEIDEKKE m.fl
Arbetsuppgifter:
- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor
- Ta emot och ankomstregistrera leverantörs fakturor
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Avstämningsarbete i månadsboksluten
- Andra förekommande uppgifter på avdelningen

Vi söker en ekonomiansvarig/administratör som har erfarenhet av liknande uppgifter. Du har god systemvana. Vi förutsätter att du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. En förutsättning för att lyckas i denna roll är att du har en god datorvana och har arbetat i ekonomisystem (Visma) samt har goda kunskaper i Officepaketet och då i synnerhet Excel.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du gillar att jobba målinriktat i högt tempo för att nå satta deadlines samtidigt som du månar om och gärna stöttar kollegor vid behov. Vidare ser vi gärna att du är en prestigelös, serviceinriktad, engagerad och positiv problemlösare som vill bidra till teamet. Du kommer även få möjligheten att påverka ditt eget arbete och företagets fortsatta utveckling framåt. På ABVT ser vi våra medarbetare som en viktigast resurs och tillsammans värnar vi om vår företagskultur där hög trivsel och en inkluderande miljö är A och O.

Placering & start
Vi har vår verksamhet och produktion i anpassade lokaler i Lerum, strax norr om Göteborg.
Adress: Stillestorps Industriväg 2, 443 61 Stenkullen.
Vi avser att tillsätta platsen snarast.


Arbetstid & varaktighet
Heltid (07:00-16:00)
Tillsvidare
Vanlig anställning

Lön
Fast lön


Besök hemsida
https://www.vagg-taksystem.se Visa mindre

EKONOMIANSVARIG/ ADMINSTRATÖR

Vad är vi? Vi är ett företag som tillverkar prefabriserade utfackningsväggar för flerbostadshus samt officiella byggnader. Våra kunder är riksbyggare såsom NCC, SKANSKA, JM, PEAB, SERNKE, VEIDEKKE m.fl Arbetsuppgifter: - Fakturaflödeshantering, skicka fakturor - Ta emot och ankomstregistrera leverantörs fakturor - Avstämning av leverantörsreskontra - Avstämningsarbete i månadsboksluten - Andra förekommande uppgifter på avdelningen Vi söker en e... Visa mer
Vad är vi?
Vi är ett företag som tillverkar prefabriserade utfackningsväggar för flerbostadshus samt officiella byggnader. Våra kunder är riksbyggare såsom NCC, SKANSKA, JM, PEAB, SERNKE, VEIDEKKE m.fl
Arbetsuppgifter:
- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor
- Ta emot och ankomstregistrera leverantörs fakturor
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Avstämningsarbete i månadsboksluten
- Andra förekommande uppgifter på avdelningen

Vi söker en ekonomiansvarig/administratör som har erfarenhet av liknande uppgifter. Du har god systemvana. Vi förutsätter att du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. En förutsättning för att lyckas i denna roll är att du har en god datorvana och har arbetat i ekonomisystem (Visma) samt har goda kunskaper i Officepaketet och då i synnerhet Excel.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du gillar att jobba målinriktat i högt tempo för att nå satta deadlines samtidigt som du månar om och gärna stöttar kollegor vid behov. Vidare ser vi gärna att du är en prestigelös, serviceinriktad, engagerad och positiv problemlösare som vill bidra till teamet. Du kommer även få möjligheten att påverka ditt eget arbete och företagets fortsatta utveckling framåt. På ABVT ser vi våra medarbetare som en viktigast resurs och tillsammans värnar vi om vår företagskultur där hög trivsel och en inkluderande miljö är A och O.

Placering & start
Vi har vår verksamhet och produktion i anpassade lokaler i Lerum, strax norr om Göteborg.
Adress: Stillestorps Industriväg 2, 443 61 Stenkullen.
Vi avser att tillsätta platsen snarast.


Arbetstid & varaktighet
Heltid (07:00-16:00)
Tillsvidare
Vanlig anställning

Lön
Fast lön


Besök hemsida
https://www.vagg-taksystem.se Visa mindre

Ekonomiassistent med redovisningskunskap

Ansök    Aug 30    Aspenäs Herrgård AB    Ekonomiassistent
Ekonomiassistent med redovisningskunskap Aspenäs Herrgård har i mer än hundra år varit en plats för goda möten och gemenskap. Vår Herrgård ligger strax utanför Lerum. Från Göteborg är det endast 20 minuters resa till oss. Nu söker vi förstärkning till vårt team! Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Tjänstegrad kan diskuteras i kombination med andra roller på hotellet. Vad vi söker: Dig som är glad och har humor, professionell och noggrann i al... Visa mer
Ekonomiassistent med redovisningskunskap
Aspenäs Herrgård har i mer än hundra år varit en plats för goda möten och gemenskap. Vår Herrgård ligger strax utanför Lerum. Från Göteborg är det endast 20 minuters resa till oss.
Nu söker vi förstärkning till vårt team! Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Tjänstegrad kan diskuteras i kombination med andra roller på hotellet.
Vad vi söker:
Dig som är glad och har humor, professionell och noggrann i allt det du gör. Din primära uppgift är att ansvara för de ekonomiska redovisningarna som finns på hotellet.
I tjänsten ingår bla följande arbetsuppgifter:
Hantera och stämma av dagskassor.
Leverantörsfakturor
Kontakt med extern redovisningsbyrå
Ta fram rapporter
Ta fram KPIer
Löneunderlag
Budgetarbete
Arbete med prognoser



Tillträdesdatum: Omgående eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till kommande uppdrag i Göteborg

Arbetsbeskrivning Har du tidigare erfarenhet av fakturahantering och trivs i en roll med flertalet kontaktytor? Har du dessutom erfarenhet från fordonsbranschen och teknisk kunskap så kan du var den vi söker till vår kund i Göteborg! I rollen kommer du besitta huvudansvaret för fakturering och arbetsordrar. I ditt arbete ingår även att stötta och supporta kollegor samt sköta inkommande ärenden per telefon samt mail. Din Profil Vi söker dig som har ti... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av fakturahantering och trivs i en roll med flertalet kontaktytor? Har du dessutom erfarenhet från fordonsbranschen och teknisk kunskap så kan du var den vi söker till vår kund i Göteborg!

I rollen kommer du besitta huvudansvaret för fakturering och arbetsordrar. I ditt arbete ingår även att stötta och supporta kollegor samt sköta inkommande ärenden per telefon samt mail.


Din Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av fakturahantering, kanske har du tidigare arbetat som fakturaadministratör eller ekonomiassistent.

Eftersom du kommer att besitta huvudansvaret för flertalet arbetsuppgifter ser vi att du är ansvarsfull och flexibel. Vidare ser vi att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Du trivs bra i en roll med flertalet kontaktytor och strävar alltid efter att leverera en hög servicenivå.

Om företaget
Mer information kring företaget ges vid en eventuell intervju. Sök tjänsten redan idag, då löpande urval sker.

Vi är Sveriges enda bemannings- och rekryteringsföretag nischat inom motorbranschen. Vi hittar snabbt rätt kompetens – från verkstadsgolv till ledande positioner.
Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling

Kontaktuppgifter
Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare/konsultchef Kajsa Fyhr på [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till BIM

Ansök    Jun 3    Bim Kemi Sweden AB    Ekonomiassistent
Vi söker nu en Ekonomiassistent under sommarmånaderna som gärna kan tänka sig att jobba vidare i höst! Tjänsten är på 50 procent med placering på vårt huvudkontor i Stenkullen utanför Göteborg. Vi söker dig som är kommunikativ, ansvarstagande, noggrann, flexibel och strukturerad. Ett plus är om du har jobbat i producerande bolag, har ett systemintresse, samt har erfarenhet att arbeta med olika valutor. ARBETSUPPGIFTER · Registrering och delvis kon... Visa mer
Vi söker nu en Ekonomiassistent under sommarmånaderna som gärna kan tänka sig att jobba vidare i höst! Tjänsten är på 50 procent med placering på vårt huvudkontor i Stenkullen utanför Göteborg. Vi söker dig som är kommunikativ, ansvarstagande, noggrann, flexibel och strukturerad. Ett plus är om du har jobbat i producerande bolag, har ett systemintresse, samt har erfarenhet att arbeta med olika valutor.
ARBETSUPPGIFTER
· Registrering och delvis kontering av leverantörsfakturor
· Utföra betalningar av fakturor
· Registrera inbetalningar från kunder
· Vissa avstämningar och viss delaktighet i månadsbokslut
· Löpande redovisning
· Diverse koncernintern fakturering
· Förekommande ad hoc-uppgifter
Datakrav: Erfarenhet av att jobba i affärssystemet IFS är ett plus men inget krav.
Språkkrav: God nivå på språkbehandling i svenska och engelska.
Välkommen med din ansökan senast 12 juni. Men, vänta inte med att söka, då intervjuer sker löpande!
För frågor om tjänsten kontakta Stefan Krantz på tel: 0705-97 55 52 Visa mindre

Dansktalande ekonom till härligt uppdrag i Stenkullen

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett spännande företag beläget i Stenkullen. Här välkomnas du till en arbets... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett spännande företag beläget i Stenkullen. Här välkomnas du till en arbetsplats med god stämning, trevliga kollegor och härligt arbetsklimat. I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bokslut och danska löner. Då du har mycket kontakt med Danmark är det viktigt att du talar och skriver danska obehindrat.

Detta är en konsultanställning om 60% med start omgående som sträcker sig till januari 2022.

Vem söker vi?
Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett krav är att du har arbetat med dansk lön och talar och skriver danska obehindrat. Du är en doer som inte är rädd för att ta tag i det som behövs göras och gillar verkligen att arbeta med ekonomi. Vidare tror vi att du är lyhörd, social och trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Du erbjuds
Du erbjuds en bred roll med roliga arbetsuppgifter på ett härligt företag i Stenkullen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig till januari 2022. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Järvholm på [email protected]. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Dansktalande ekonom till härligt uppdrag i Stenkullen

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett spännande företag beläget i Stenkullen. Här välkomnas du till en arbets... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett spännande företag beläget i Stenkullen. Här välkomnas du till en arbetsplats med god stämning, trevliga kollegor och härligt arbetsklimat. I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bokslut och danska löner. 

Detta är en konsultanställning om 80% med start omgående som sträcker sig till januari 2022.

Vem söker vi?
Då du har mycket kontakt med Danmark så ser vi helst att du talar och skriver danska obehindrat, men det viktigaste är att du har tidigare erfarenhet från redovisning gentemot Danmark. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från lön.

Du är en doer som inte är rädd för att ta tag i det som behövs göras och gillar verkligen att arbeta med ekonomi. Vidare tror vi att du är lyhörd, social och trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Du erbjuds
Du erbjuds en bred roll med roliga arbetsuppgifter på ett härligt företag i Stenkullen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig till januari 2022. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Julia Järvholm på [email protected]. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Visa mindre

Ekonomiassistent som vill jobba 50%

Ansök    Jun 2    Jovi Konsult AB    Ekonomiassistent
Är du student eller har du annan sysselsättning och vill arbeta 50% med ekonomi? Kan du börja direkt? Perfekt, då vill vi prata med dig! Dina arbetsuppgifter Du kommer att stötta ekonomiavdelningen ute hos vår trevliga kund i Stenkullen. Uppgifter kan bland annat vara att lägga in fakturor och göra utbetalningar. Din bakgrund För denna tjänst behöver du ha kunskap i IFS eller SAP. Kanske har du läst ekonomi på gymnasiet eller haft liknande tjänst innan? ... Visa mer
Är du student eller har du annan sysselsättning och vill arbeta 50% med ekonomi? Kan du börja direkt? Perfekt, då vill vi prata med dig!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att stötta ekonomiavdelningen ute hos vår trevliga kund i Stenkullen. Uppgifter kan bland annat vara att lägga in fakturor och göra utbetalningar.

Din bakgrund
För denna tjänst behöver du ha kunskap i IFS eller SAP. Kanske har du läst ekonomi på gymnasiet eller haft liknande tjänst innan? Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Som person har du lätt för att lära dig nya saker, du är självständig och noggrann och vill alltid göra ditt bästa. Självklart med ett leende på läpparna!

Om företaget
Företaget finns i Stenkullen, vi berättar mer när vi hörs av!

Om oss
På Jovi har vi en samlad erfarenhet om 35 år av uthyrning av personal. Vår styrka är våra medarbetare och våra härliga konsulter är en stor del av vår framgång. Vi vill vara bemanningsföretaget med mer närhet, tillgänglighet och hjärta och vi är övertygade om att det är en anledning till att vi nu har fantastiskt nöjda kunder inom diverse branscher i Göteborg och hela Västra Götaland. Visa mindre

Ekonomiassistent

  Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför råvaror för främst bagerier och konditorier, men även för choklad- och konfektyrindustrin samt livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor och vår produktion. Vi är en del i Orkla koncernen. Till Ekonomiavdelningen på Credin Sverige AB söker vi en Ekonomiassistent 75 % ... Visa mer
  Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför råvaror för främst bagerier och konditorier, men även för choklad- och konfektyrindustrin samt livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor och vår produktion. Vi är en del i Orkla koncernen. Till Ekonomiavdelningen på Credin Sverige AB söker vi en Ekonomiassistent 75 % Arbetsuppgifter Som Ekonomiassistent på vår Ekonomiavdelning är du aktivt med och stöttar och förbättrar Credin Sveriges befintliga administrativa processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Leverantörsreskontra - registrering, kontering, bokföring Kundreskontra – kundbetalningar Anläggningsregister – avskrivningar, registervård AvstämningarKontorsadministration såsom arkivering, posthantering etc.  Kvalifikationer Du har gymnasiekompetens med inriktning på ekonomi, eller annan likvärdig bakgrund. Erfarenhet från likande arbetsuppgifter är meriterande, men det viktigaste är att du har ett intresse för siffror och bokföring. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi ser också att du har mycket god datorvana och är väl förtrogen med Officepaketet. Personliga egenskaper Som person är du självgående, strukturerad, noggrann och drivande. Du har ett flexibelt synsätt, hjälper till där det behövs och är mån om att alltid leverera hög kvalité. För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt.   Tjänsten är placerad vid Credin Sveriges huvudkontor i Stenkullen, Lerums kommun. Sista ansökningsdag är den 15 september. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Märk din ansökan med ”Ekonomiassistent” och skicka till e-post: [email protected] Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ditte Olsson (Ekonomichef) på telefon 0302-252 11eller Veronica Lagerroth(HR Partner) på telefon 0302-252 38. Arbetstid/varaktighet                                                                           Tillträde deltid 75%                                                                                                Snarast Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning 6 mån Visa mindre