Lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Lerum

Se lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Hälsolots med myndighetsansvar

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3 200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Dagens Samhälle ... Visa mer
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3 200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Dagens Samhälle har dessutom nyligen utsett Lerum till vinnare i kategorin storstadskommuner (2025) - en utmärkelse som bygger på en omfattande jämförelse av 290 svenska kommuner inom bland annat skola, vård och omsorg, ekonomi, kultur och fritid, attraktivitet, näringsliv och framtidsfaktorer som digitalisering och civil beredskap. Vi är numera en Superkommun!



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta delat mellan två enheter:

Hälsofrämjande enheten, rådgivande och utvecklande arbete.

Här jobbar du som Hälsolots, med ett förebyggande och hälsofrämjande uppdrag. Du vägleder och coachar medarbetarna inom enheten i linje med den nya socialtjänstlagen.

Arbetet är rådgivande och motiverande, och du har en viktig roll i att utveckla arbetssätt, sprida kunskap och stärka det förebyggande stödet i kommunen.

Myndighet äldre, trygg och rättssäker biståndshandläggning.

Här arbetar du med myndighetsutövning utifrån Socialtjänstlagen. Du träffar äldre personer i behov av stöd, utreder deras behov, fattar beslut och följer upp beviljade insatser. Arbetet sker i nära samarbete med hemtjänst, kommunal primärvård, demenssjuksköterska och andra professioner.

Din dubbla förankring ger dig möjlighet att skapa trygg övergång mellan rådgivande och formella insatser och du blir ett kontinuerligt stöd genom livets olika skeden. 

Vi erbjuder dig:

Ett meningsfullt och varierat arbete med stor möjlighet att påverka.

Två engagerade team med hög kompetens och fokus på samverkan.

Delaktighet i utvecklingsarbetet mot en ny äldreomsorg i linje med den nya socialtjänstlagen.

Regelbunden kompetensutveckling och stöd i din professionella roll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

Har relevant högskoleutbildning som socionom eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning kopplat till målgruppen äldre.

Är trygg i att arbeta både självständigt och i team, och trivs med att samverka brett.

Har körkort





Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Socialsekreterare vikariat

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3 200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Dagens Samhälle ... Visa mer
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3 200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Dagens Samhälle har dessutom nyligen utsett Lerum till vinnare i kategorin storstadskommuner (2025) - en utmärkelse som bygger på en omfattande jämförelse av 290 svenska kommuner inom bland annat skola, vård och omsorg, ekonomi, kultur och fritid, attraktivitet, näringsliv och framtidsfaktorer som digitalisering och civil beredskap. Vi är numera en Superkommun!



ARBETSUPPGIFTER
Då flera av enhetens medarbetare är föräldralediga behöver vi komplettera gruppen med ytterligare en socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppdraget innebär att informera, vägleda, ta emot anmälningar/ansökningar, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.

Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Socialsekreterare vikariat

Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden... Visa mer
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.
Myndighet äldre tillhör verksamhetsområdet Myndighet inom Sektor stöd och omsorg. Vår arbetsplats finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation och med närhet till butiker och restauranger.

Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 67 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar.

ARBETSUPPGIFTER
Då flera av enhetens medarbetare är, eller planerar att bli, föräldralediga behöver vi komplettera gruppen med ytterligare en socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppdraget innebär att informera, vägleda, ta emot anmälningar/ansökningar, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.

Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Socialsekreterare vikariat

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Myndighet äldre t... Visa mer
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Myndighet äldre tillhör verksamhetsområdet Myndighet inom Sektor stöd och omsorg. Vår arbetsplats finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation och med närhet till butiker och restauranger.

Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns förste socialsekreterare och enhetschef.

Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet

ARBETSUPPGIFTER
Då flera av enhetens medarbetare är föräldralediga behöver vi komplettera gruppen med ytterligare en socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppdraget innebär att informera, vägleda, ta emot anmälningar/ansökningar, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.

Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Socialsekreterare myndighet äldre, sommarvikariat

Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet. Våra lokaler finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstatio... Visa mer
Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef.
Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet.
Våra lokaler finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation samt med närhet till butiker och restauranger.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en vikarie som under semesterperioden, tillsammans med erfarna kollegor, ska arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som socialsekreterare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Det kan vara aktuellt med insatser såsom trygghetslarm, hemtjänst eller boende.

Det är fördelaktigt om du som söker har möjlighet att påbörja introduktion redan under våren.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du påbörjat utbildning till socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Arbetet innefattar mycket kontakter med människor och därför krävs god social förmåga. Kunskaper gällande lagstiftning inom området, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt förmåga att driva det egna arbetet framåt är andra viktiga egenskaper. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Socialsekreterare till Myndighet äldre

Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet. Våra lokaler finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstatio... Visa mer
Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns två förste socialsekreterare och en enhetschef.
Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet.
Våra lokaler finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation samt med närhet till butiker och restauranger.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare som ska arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som socialsekreterare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen - utifrån ansökan om bistånd.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom vår egen organisation som utanför.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.
Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Biståndshandläggare/Socialsekreterare

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt. På enheten har vi bytt titel från biståndshandläggare t... Visa mer
I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.
På enheten har vi bytt titel från biståndshandläggare till socialsekreterare.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns två förste socialsekreterare.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en vikarierande medarbetare till vår socialsekreterargrupp. Som socialsekreterare arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som socialsekreterare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner inom socialtjänsten och sjukvården både inom och utom vår egen organisation.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Tillträde 2022-09-19, eller så snart som möjligt.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0302-52 10 00. Visa mindre

Socialsekreterare till Myndighet äldre - vikariat

Exempel; här beskriver du den arbetsplats som du rekryterar till. Enhetens uppdrag och mål. Hur många anställda, vilka kompetenser som finns, arbetsklimat/kultur, arbetsmiljö (ex. öppet landskap, flera olika arbetsställen) om arbetet är i huvudsak självständigt eller om det sker i team eller projekt, pågående processer som kan vara intressanta att nämna samt utmaningar inför framtiden. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu nya kollegor som ska arbeta med myndi... Visa mer
Exempel; här beskriver du den arbetsplats som du rekryterar till. Enhetens uppdrag och mål. Hur många anställda, vilka kompetenser som finns, arbetsklimat/kultur, arbetsmiljö (ex. öppet landskap, flera olika arbetsställen) om arbetet är i huvudsak självständigt eller om det sker i team eller projekt, pågående processer som kan vara intressanta att nämna samt utmaningar inför framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu nya kollegor som ska arbeta med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år. Ditt uppdrag som socialsekreterare är att informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.

Då tjänsten är ett vikariat för våra föräldralediga kollegor är den tänkt att pågå minst ett år, med goda möjligheter till förlängning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.

Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Biståndshandläggare/Socialsekreterare

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det ... Visa mer
I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns två förste socialsekreterare som stöd.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare till vår biståndhandläggargrupp. Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner inom socialtjänsten och sjukvården både inom vår egen organisation och utanför denna.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Biståndshandläggare/Socialsekreterare

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan efter att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det... Visa mer
I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan efter att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns två förste socialsekreterare som stöd.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare till vår biståndhandläggargrupp. Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner inom socialtjänsten och sjukvården både inom vår egen organisation men även utanför denna.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Tjänsten kan komma att tillsättas via interna omplaceringar.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0302-52 10 00.

Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Biståndshandläggare/Socialsekreterare

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det ... Visa mer
I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns två förste socialsekreterare som stöd.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare till vår biståndhandläggargrupp. Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner inom socialtjänsten och sjukvården både inom vår egen organisation men även utanför denna.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Tjänsten kan komma att tillsättas via interna omplaceringar.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0302-52 10 00.

Tillträde enligt överenskommelse.

Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Du kan också nå annonsen via länken nedan:
https://recruit.visma.com/General/AssignmentPrint.aspx?guidAssignment=a5bf74dd-d279-43dd-850c-59e0aab9d011
(Markera, kopiera och klistra in länken i en ny flik/nytt fönster om den inte visas som klickbar.)
Med vänlig hälsning
Visma Recruit Visa mindre

Biståndshandläggare

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det ... Visa mer
I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns metodhandledare som dagligt stöd.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en biståndshandläggare, för äldre över 65 år. Som biståndshandläggare är arbetsuppgifterna att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.

Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Tillträde snarast efter överenskommelse, behovet finns från 190902.




ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Biståndshandläggare

I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det ... Visa mer
I Lerum erbjuder vi dig en arbetsplats där vi ställer upp för varandra och hjälper varandra i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar som har en strävan till att alltid utvecklas och bli bättre på sitt arbete. Det finns en god stämning i arbetsgruppen och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi också arbetar självständigt.

Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och i det dagliga arbetet finns två förste socialsekreterare som stöd.

Våra lokaler finns i Lerums centrum, centralt beläget och nära allmänna kommunikationsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två medarbetare till vår biståndhandläggargrupp. Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för personer som är över 65 år.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus, informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen utifrån ansökan om bistånd.
Vi samverkar och samarbetar med andra professioner inom socialtjänsten och sjukvården både inom vår egen organisation men även utanför denna.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och kunskap att driva det egna arbetet framåt.

Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet inom myndighetsutövning och kunskaper i datorsystemen Treserva och SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Tjänsten kan komma att tillsättas via interna omplaceringar.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0302-52 10 00.

Tillträde enligt överenskommelse.

Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Du kan också nå annonsen via länken nedan:
https://recruit.visma.com/General/AssignmentPrint.aspx?guidAssignment=a5bf74dd-d279-43dd-850c-59e0aab9d011
(Markera, kopiera och klistra in länken i en ny flik/nytt fönster om den inte visas som klickbar.)
Med vänlig hälsning
Visma Recruit Visa mindre

Handläggare för Bostadsanpassningsbidrag

I enheten för Myndighet äldre ingår utöver handläggning enligt bostadsanpassningslagen även boendeplanering och samordning, biståndshandläggning för personer över 65 år enligt Socialtjänstlagen samt handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd. I handläggargruppen har man ett gemensamt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med kvalitetsfrågor. Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och ingår som en del av Sektor Stöd-och omsorgs Myndi... Visa mer
I enheten för Myndighet äldre ingår utöver handläggning enligt bostadsanpassningslagen även boendeplanering och samordning, biståndshandläggning för personer över 65 år enligt Socialtjänstlagen samt handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd. I handläggargruppen har man ett gemensamt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med kvalitetsfrågor.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef och ingår som en del av Sektor Stöd-och omsorgs Myndighetsavdelning. Inom enheten finns också två förste Socialsekreterare som stöd i det daglig arbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en handläggare för ett föräldravikariat från den 4 januari 2021. Arbetsuppgifterna består i att handlägga ärenden och fatta beslut efter Lagen om bostadsanpassningsbidrag enligt Boverkets föreskrifter och praxis. Handläggning av bostadsanpassningsbidrag är en myndighetsutövning för alla åldrar och sker utifrån aktuell lagstiftning.
Du arbetar med verksamhetens resultat i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar som uppfyller sökandens behov. Du måste ha en stor självständighet i ditt arbete och kunna fatta egna beslut samt ha en god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning och erfarenhet som legitimerad arbetsterapeut/sjukgymnast, socionom eller social-omsorg som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Tjänsten ställer höga krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, datorvana, förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift, god samarbetsförmåga, kunskap att driva det egna arbetet framåt samt förmåga att fatta självständiga och ändamålsenliga beslut.
Du har ett stort intresse för ny teknik och tillgänglighet för alla. Du är stresstålig och flexibel i tanke och handling och du har god social kompetens och är positiv i ditt arbete. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan ha många bollar i luften samt kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Du klarar att arbeta självständigt.
Erfarenhet av bostadsanpassning samt kunskap om hjälpmedel och dess funktion är mycket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-Körkort är ett krav.

Rekryteringsprocessen kan komma att påbörjas under annonseringstiden.
Tjänsten kan komma att tillsättas via interna omplaceringar

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0302-52 10 00

Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Du kan också nå annonsen via länken nedan:
https://recruit.visma.com/General/AssignmentPrint.aspx?guidAssignment=a3a429f1-809e-47a7-87f4-77429e3030aa
(Markera, kopiera och klistra in länken i en ny flik/nytt fönster om den inte visas som klickbar.)
Med vänlig hälsning
Visma Recruit Visa mindre