Lediga jobb som Business controller i Lerum

Se lediga jobb som Business controller i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Senior Administrative Manager & Business Controller 80%

Arbetsbeskrivning I rollen som Administrative Manager & Business Controller kommer du att arbeta brett med administration. I tjänsten ingår allt ifrån att förbereda underlag, presentationsmaterial och djupgående ekonomiska analyser på Engelska till att registrera ordrar och returer. Du blir som enda administrativa tjänst spindeln i nätet och arbetet varierar från hög komplexitet till enklare administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt... Visa mer
Arbetsbeskrivning

I rollen som Administrative Manager & Business Controller kommer du att arbeta brett med administration. I tjänsten ingår allt ifrån att förbereda underlag, presentationsmaterial och djupgående ekonomiska analyser på Engelska till att registrera ordrar och returer. Du blir som enda administrativa tjänst spindeln i nätet och arbetet varierar från hög komplexitet till enklare administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt till Managing Director och vara en central resurs i organisationen. Du arbetar på vår depå i Gråbo men resor till vår depå i Husum samt huvudkontoret i Nederländerna och andra länder där Scafom-rux är verksamma kan också förekomma.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:


Förbereda underlag, presentationsmaterial och ekonomiska analyser för presentation till vår styrelse i Nederländerna.
Utveckla administrativa rutiner och systematiskt arbetsmiljöarbete.
Delta i HR arbetet.
Planera och genomföra inventeringar.
Registrera order, returer, leveranser samt fakturering för vår uthyrningsverksamhet i Gråbo och Husum
Administrera order, leveranser samt fakturering för vår försäljningsverksamhet i Gråbo, Husum samt webshop.
Vara kontaktperson till vårt huvudkontor i Nederländerna i ekonomiska och administrativa frågor.
Administrera beställningar och lager i vårt koncerngemensamma system.
Biträda Managing Director och Operational Director med analyser, underlag och allmän administration.
Frekventa kontakter med kunder, leverantörer och huvudkontor i ekonomiska och administrativa frågor.

Vem är du?

Vi söker dig som är lösningsorienterad, prestigelös och som gärna hugger tag där det behövs. För de mer komplexa arbetsuppgifterna och kontakten med vårt huvudkontor krävs att du är en erfaren ekonom med kandidatexamen inom ekonomi eller Civil Ekonom examen och gedigen arbetslivserfarenhet. Lämplig bakgrund kan vara Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Business Controller eller Ekonomichef. Du är social, trevlig och har en naturlig känsla för service. Du är kommunikativ och skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i engelska, Officepaketet och är van att arbeta med diverse ekonomi- och lagerhanteringssystem.

Vi erbjuder dig

Scafom-rux Sweden AB erbjuder en varm och familjär arbetsmiljö där gemenskap och trivsel står i centrum. Du får möjlighet att växa och utvecklas i en prestigelös kultur, där din insats verkligen gör skillnad. Scafom-rux Sweden är relativt nystartat vilket gör att vi i dag är ett litet bolag i en stor global koncern. Rollen ger dig stor frihet att ta egna initiativ och påverka verksamheten. Du erbjuds marknadsmässig ersättning som förhandlas och baseras på din erfarenhet och kompetens.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (8-15 mån-fred) men kan komma att utvecklas till heltid på sikt. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt till [email protected]. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Anders Olausson på 0762-447896.

Om Scafom-rux Sweden AB
Vi är 8 anställda med dig och utgår från våra depåer i Gråbo och Husum. Vi är en del av en global koncern med verksamhet på 30 ställen spritt på alla kontinenter med ca 1 200 anställda och 1 500 000 000 i omsättning.
Vi utvecklar producerar och säljer högkvalitativt, säkert och RISE certifierat Ställningsmaterial. Produktionen sker i huvudsak i Belgien men produktionsanläggningar finns även i Polen, Turkiet, Kina och Rumänien.
Vi erbjuder unika kundanpassade hyres- och finansieringslösningar som för första gången kan mäta sig med att äga material.
Kunden står alltid i centrum och oavsett om man vill ha den personliga kontakten eller göra sina köp via webben skall kunden alltid tas väl om hand och känna att Scafom-rux förstår deras behov och går ”the extra mile” för att tillgodose dessa.
Våra kunder befinner sig huvudsakligen inom industri, byggnation, måleri och energi men även privatkunder förekommer. Visa mindre

Business Controllers sökes till kommande uppdrag i Stockholm och Göteborg

Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag. Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Götebo... Visa mer
Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag.
Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Göteborg, uppdragen är oftast på heltid men vi har även deltidsuppdrag.


Ditt uppdrag
I rollen som Business Controller är din huvuduppgift att analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och med detta som underlag agera stöd till ledningen vad gäller verksamhetsstyrningen och medverka till åtgärder som ökar organisationens interna effektivitet. I rollen har du möjligheten att få ta del av en varierande mängd uppdrag och har oftast flera arbetsuppgifter som exempelvis:
Sammanställa den ekonomiska information som ledningen behöver.
Ge råd och stöd till ledningen.
Analysera och följa upp resultat, lönsamhet och affärsplaner.
Klarlägga ekonomiska händelser, orsaker och konsekvenser.
Ta fram och presentera strukturerade analyser.
Agera stöd till linjechefer och medarbetare i att genomföra förändring.
Delta i arbetet med företagets långsiktiga affärsplaner och prognoser.
Bedöma de ekonomiska konsekvenserna av olika planer.
Undersöka om och hur en produkt eller tjänst är lönsam.
Undersöka om försäljning skiljer sig mellan olika geografiska områden och olika kundgrupper.
Se till att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten.



Vem är du?
Du har en relevant utbildning civilekonom- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
Du har några års erfarenhet som controller och har vana av att jobba nära verksamheten.
Det är meriterande om du har arbetat med redovisning och varit med i bokslutsarbetet, budget och prognosarbete gärna både på byråsidan och på ett bolag med olika typer av ekonomiroller.
Stor vana av att arbeta i Excel och behärskar även andra ekonomisystem och rapporteringsverktyg.
Du behärskar svenska och engelska, både i skrift och tal.
Du är professionell och tycker om att dela med dig av din kompetens och erfarenhet för att hjälpa våra kunder, du vågar utmana dig själv för att utvecklas.
Du är positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt.
Du är kommunikativ och ansvarstagande.
Du har ett noggrant och analytiskt arbetssätt, samtidigt som du är utåtriktad och relationsskapande.
Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya strukturer, roller och arbetsuppgifter och du trivs bra i att arbeta självständigt.
Du är proaktiv och lösningsfokuserad och det faller naturligt att planera och organiserar ditt arbete.



Om Nutshell
Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Vi optimerar våra kunders ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra våra kunders verksamheter.
Detta är en allmän annons inför kommande uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en passande profil kommer vi att höra av oss. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Business Controller

Bolaget utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon. BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB. Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt?   Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer obe... Visa mer
Bolaget utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon.
BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB.
Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt?  
Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. 
Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att bygga upp Controllerfunktionen i den europeiska delen av BraunAbility.
Om tjänsten
I nära samarbete med CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften, samt med det långsiktiga strategiska arbetet.
Du kommer att arbeta med
Analyser, resultat-, lönsamhets- och projektuppföljning.
Framtagning samt utveckling av rutiner, processer och verktyg för att effektivisera analysarbetet
Budget och prognosarbete på koncernnivå
Deltaga aktivt i projekt kring bolagsutveckling och förvärv
Ta fram och implementera nya digitala verktyg/system
Framtagning av policys och rutiner för verksamhetsstyrning
Stötta CFO

Rollen är bred och komplex på så sätt att man arbetar på en global nivå med flera verksamheter. Vi söker dig som är villig att bita i en rolig utmaning och vara med och bygga upp denna funktion.
Om dig
Vi söker dig som idag arbetar i en internationell miljö och som är redo att ta nästa steg i utvecklingen och hjälpa oss bygga upp denna controllerfunktion. Inom rollen arbetar du nära affären, och i nära kommunikation med olika delar inom organisationen för att uppnå lönsamma resultat.
Därmed har du ett starkt business-mindset och har kapacitet att arbeta med komplexa frågor, på ett ihärdigt och självständigt sätt. Du har en god samarbets- och pedagogisk förmåga‚ är stresstålig och har skinn på näsan. Du har ett gott siffersinne och en utpräglad analytisk förmåga kombinerat med noggrannhet.
Krav
Civilekonom eller motsvarande högskoleexamen
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsområde
Arbetat inom en internationell kontext
Erfarenhet av olika ekonomi- och rapporteringssystem
Avancerade kunskaper i Excel

Meriterande
Arbetat med olika BI verktyg
Erfarenhet av producerande företag

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform: Tillsvidareavtal, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön: Fast lön, enligt överenskommelse. Teknikavtalet, Unionen.
Sök tjänsten senast den 15 mars 2020.
Skicka din ansökan till: [email protected]  Märk din ansökan med Business Controller i ämnesraden. Bifoga gärna både CV och personligt brev/kort presentation om dig själv.
Frågor besvaras av, Anna-Karin Holmqvist, VP HR Manager, eller Sara Pettersson, HR Specialist, på BraunAbility Europe:
[email protected]
[email protected] Visa mindre

Business Controller söker till BraunAbility Europe AB i Stenkullen

Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt? Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att bygga upp Controllerfunktionen i den europeiska delen av BraunAbility. Om tjänsten I nära samarbete med CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften, samt... Visa mer
Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt?
Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende.
Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att bygga upp Controllerfunktionen i den europeiska delen av BraunAbility.


Om tjänsten
I nära samarbete med CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften, samt med det långsiktiga strategiska arbetet.


Du kommer att arbeta med
Analyser, resultat-, lönsamhets- och projektuppföljning.
Framtagning samt utveckling av rutiner, processer och verktyg för att effektivisera analysarbetet.
Budget och prognosarbete på koncernnivå.
Deltaga aktivt i projekt kring bolagsutveckling och förvärv.
Utveckla och implementera digitala verktyg/system.
Framtagning av policys och rutiner för verksamhetsstyrning.
Stötta och utmana verksamheten att nå lönsamhetsmål.
Uppföljning och implementering av transferpriser
Stötta CFO

Rollen är bred och komplex på så sätt att man arbetar på en global nivå med flera verksamheter. Vi söker dig som är villig att bita i en rolig utmaning och vara med och bygga upp denna funktion.


Om dig
Vi söker dig som idag arbetar i en internationell miljö och som är redo att ta nästa steg i utvecklingen och hjälpa oss bygga upp denna controllerfunktion. Inom rollen arbetar du nära affären, och i nära kommunikation med olika delar inom organisationen för att uppnå lönsamma resultat.
Därmed har du ett starkt business-mindset och har kapacitet att arbeta med komplexa frågor, på ett ihärdigt och självständigt sätt. Du har en god samarbets- och pedagogisk förmåga‚ är stresstålig och har skinn på näsan. Du har ett gott siffersinne och en utpräglad analytisk förmåga kombinerat med noggrannhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Kvalifikationer
Civilekonom eller motsvarande högskoleexamen
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsområde
Arbetat inom en internationell kontext
Erfarenhet av olika ekonomi- och rapporteringssystem
Avancerade kunskaper i Excel



Meriterande
Arbetat med olika BI verktyg, exempelvis Microsoft Power BI
Erfarenhet av producerande företag



Ansökningshandlingar ska vara oss tillhanda senast den 22 mars 2022.
Skicka din ansökan till: [email protected]. Märk din ansökan med Business Controller i ämnesraden. Bifoga gärna både CV och personligt brev/kort presentation om dig själv.
Frågor besvaras av, Karl Björnermark, CFO eller Anna-Karin Holmqvist, VP HR Manager, på BraunAbility Europe. Se kontaktuppgifter nedan.


Om BraunAbility Europe AB
Bolaget utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon.
BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB. Visa mindre