Lediga jobb som Controller i Lerum

Se lediga jobb som Controller i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Senior Administrative Manager & Business Controller 80%

Arbetsbeskrivning I rollen som Administrative Manager & Business Controller kommer du att arbeta brett med administration. I tjänsten ingår allt ifrån att förbereda underlag, presentationsmaterial och djupgående ekonomiska analyser på Engelska till att registrera ordrar och returer. Du blir som enda administrativa tjänst spindeln i nätet och arbetet varierar från hög komplexitet till enklare administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt... Visa mer
Arbetsbeskrivning

I rollen som Administrative Manager & Business Controller kommer du att arbeta brett med administration. I tjänsten ingår allt ifrån att förbereda underlag, presentationsmaterial och djupgående ekonomiska analyser på Engelska till att registrera ordrar och returer. Du blir som enda administrativa tjänst spindeln i nätet och arbetet varierar från hög komplexitet till enklare administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt till Managing Director och vara en central resurs i organisationen. Du arbetar på vår depå i Gråbo men resor till vår depå i Husum samt huvudkontoret i Nederländerna och andra länder där Scafom-rux är verksamma kan också förekomma.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:


Förbereda underlag, presentationsmaterial och ekonomiska analyser för presentation till vår styrelse i Nederländerna.
Utveckla administrativa rutiner och systematiskt arbetsmiljöarbete.
Delta i HR arbetet.
Planera och genomföra inventeringar.
Registrera order, returer, leveranser samt fakturering för vår uthyrningsverksamhet i Gråbo och Husum
Administrera order, leveranser samt fakturering för vår försäljningsverksamhet i Gråbo, Husum samt webshop.
Vara kontaktperson till vårt huvudkontor i Nederländerna i ekonomiska och administrativa frågor.
Administrera beställningar och lager i vårt koncerngemensamma system.
Biträda Managing Director och Operational Director med analyser, underlag och allmän administration.
Frekventa kontakter med kunder, leverantörer och huvudkontor i ekonomiska och administrativa frågor.

Vem är du?

Vi söker dig som är lösningsorienterad, prestigelös och som gärna hugger tag där det behövs. För de mer komplexa arbetsuppgifterna och kontakten med vårt huvudkontor krävs att du är en erfaren ekonom med kandidatexamen inom ekonomi eller Civil Ekonom examen och gedigen arbetslivserfarenhet. Lämplig bakgrund kan vara Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Business Controller eller Ekonomichef. Du är social, trevlig och har en naturlig känsla för service. Du är kommunikativ och skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i engelska, Officepaketet och är van att arbeta med diverse ekonomi- och lagerhanteringssystem.

Vi erbjuder dig

Scafom-rux Sweden AB erbjuder en varm och familjär arbetsmiljö där gemenskap och trivsel står i centrum. Du får möjlighet att växa och utvecklas i en prestigelös kultur, där din insats verkligen gör skillnad. Scafom-rux Sweden är relativt nystartat vilket gör att vi i dag är ett litet bolag i en stor global koncern. Rollen ger dig stor frihet att ta egna initiativ och påverka verksamheten. Du erbjuds marknadsmässig ersättning som förhandlas och baseras på din erfarenhet och kompetens.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (8-15 mån-fred) men kan komma att utvecklas till heltid på sikt. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt till [email protected]. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Anders Olausson på 0762-447896.

Om Scafom-rux Sweden AB
Vi är 8 anställda med dig och utgår från våra depåer i Gråbo och Husum. Vi är en del av en global koncern med verksamhet på 30 ställen spritt på alla kontinenter med ca 1 200 anställda och 1 500 000 000 i omsättning.
Vi utvecklar producerar och säljer högkvalitativt, säkert och RISE certifierat Ställningsmaterial. Produktionen sker i huvudsak i Belgien men produktionsanläggningar finns även i Polen, Turkiet, Kina och Rumänien.
Vi erbjuder unika kundanpassade hyres- och finansieringslösningar som för första gången kan mäta sig med att äga material.
Kunden står alltid i centrum och oavsett om man vill ha den personliga kontakten eller göra sina köp via webben skall kunden alltid tas väl om hand och känna att Scafom-rux förstår deras behov och går ”the extra mile” för att tillgodose dessa.
Våra kunder befinner sig huvudsakligen inom industri, byggnation, måleri och energi men även privatkunder förekommer. Visa mindre

Business Controllers sökes till kommande uppdrag i Stockholm och Göteborg

Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag. Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Götebo... Visa mer
Är du Business Controller och bor i Stockholm eller Göteborg? Just nu söker vi efter Business Controllers för att utöka vårt nätverk för kommande uppdrag.
Vi söker ständigt duktiga och engagerade ekonomer som är intresserade av konsultuppdrag. Uppdragen kan variera i längd, alltifrån några månader upp till ett par år. Du kan även vara egenföretagare och gå in som underkonsult via oss. Våra kunder finns i hela Sverige men framför allt i Stockholm och Göteborg, uppdragen är oftast på heltid men vi har även deltidsuppdrag.


Ditt uppdrag
I rollen som Business Controller är din huvuduppgift att analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och med detta som underlag agera stöd till ledningen vad gäller verksamhetsstyrningen och medverka till åtgärder som ökar organisationens interna effektivitet. I rollen har du möjligheten att få ta del av en varierande mängd uppdrag och har oftast flera arbetsuppgifter som exempelvis:
Sammanställa den ekonomiska information som ledningen behöver.
Ge råd och stöd till ledningen.
Analysera och följa upp resultat, lönsamhet och affärsplaner.
Klarlägga ekonomiska händelser, orsaker och konsekvenser.
Ta fram och presentera strukturerade analyser.
Agera stöd till linjechefer och medarbetare i att genomföra förändring.
Delta i arbetet med företagets långsiktiga affärsplaner och prognoser.
Bedöma de ekonomiska konsekvenserna av olika planer.
Undersöka om och hur en produkt eller tjänst är lönsam.
Undersöka om försäljning skiljer sig mellan olika geografiska områden och olika kundgrupper.
Se till att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten.



Vem är du?
Du har en relevant utbildning civilekonom- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
Du har några års erfarenhet som controller och har vana av att jobba nära verksamheten.
Det är meriterande om du har arbetat med redovisning och varit med i bokslutsarbetet, budget och prognosarbete gärna både på byråsidan och på ett bolag med olika typer av ekonomiroller.
Stor vana av att arbeta i Excel och behärskar även andra ekonomisystem och rapporteringsverktyg.
Du behärskar svenska och engelska, både i skrift och tal.
Du är professionell och tycker om att dela med dig av din kompetens och erfarenhet för att hjälpa våra kunder, du vågar utmana dig själv för att utvecklas.
Du är positiv, tillmötesgående och har ett prestigelöst sätt.
Du är kommunikativ och ansvarstagande.
Du har ett noggrant och analytiskt arbetssätt, samtidigt som du är utåtriktad och relationsskapande.
Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya strukturer, roller och arbetsuppgifter och du trivs bra i att arbeta självständigt.
Du är proaktiv och lösningsfokuserad och det faller naturligt att planera och organiserar ditt arbete.



Om Nutshell
Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Vi optimerar våra kunders ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra våra kunders verksamheter.
Detta är en allmän annons inför kommande uppdrag. Vi går igenom ansökningarna löpande och gör ett urval mot våra befintliga uppdrag och om vi ser att du har en passande profil kommer vi att höra av oss. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Financial Controller

STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen ha... Visa mer
STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen har drygt 20 550 medarbetare och omsatte 5,49 miljarder euro år 2022. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland. 




Arbetsbeskrivning
I rollen som Controller kommer du att vara en värdefull del av vårt team inom Finance & Controlling och rapportera till , Controlling Manager.

Du är placerad i Stenkullen men arbetar också mot våra kontor i Vantaa, Finland, Bröndby, Danmark och Sandefjord i Norge. Inom teamet har ni ansvar för att sammanställa de operativa boksluten och rapportera till koncernen. Du kommer att ha många kontaktytor inom företaget och vara en viktig business partner genom att kommunicera insikter och analyser och stötta organisationen för att uppnå finansiella mål.

Dina Huvudsakliga Arbetsuppgifter Kommer Att Inkludera

• Budget och prognos
• Månads- och kvartalsrapportering
• Lönsamhetsanalyser
• Aktivt bidra och identifiera förbättringsmöjligheter
• Genomföra analyser och utredningar

Vi söker dig som har:

Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet inom ekonomi som vi bedömer som likvärdig. Aktuell relevant arbetslivserfarenhet i närtid som controller eller erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet samt goda kunskaper i Excel. Har du dessutom kunskaper från SAP är detta starkt meriterande.

Du är trygg i såväl svenska och engelska och tycker om att kommunicera med såväl interna- som externa parter.

Vi lägger stor vikt vid personlighet. I rollen som Controller är du en nyckelperson som vill driva resultat och vågar utmana det etablerade. Du tänker gärna utanför boxen och mår bra av torra siffror.

Tar egna initiativ och prioriterar självständigt, samtidigt som du trivs i samarbete och skapar band inom hela organisationen. Ditt proaktiva synsätt och analytiska färdigheter kommer att vara avgörande när du navigerar genom både helheten och detaljerna i ditt arbete. Vi söker någon som inte bara drar slutsatser, utan också ser möjligheter. Samarbetet med kollegorna är en nyckelkomponent och tillsammans kommer vi att kul på jobbet och uppnå våra mål. Visa mindre

Business Controller

OM OSS STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är oc... Visa mer
OM OSS
STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är också världens mesta sålda motorsågsmärke sedan 1971. STIHL är en globalt ledande koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland samt återförsäljare på Island. 




OM JOBBET
I rollen som Controller kommer du att vara en värdefull del av vårt team inom Finance & Controlling och rapportera till Controlling Manager.

Du är placerad i Stenkullen men arbetar också mot våra kontor i Vantaa, Finland, Bröndby, Danmark och Sandefjord i Norge. Inom teamet har ni ansvar för att sammanställa de operativa boksluten och rapportera till koncernen. Du kommer att ha många kontaktytor inom företaget och vara en viktig business partner genom att kommunicera insikter och analyser och stötta organisationen för att uppnå finansiella mål.

DETTA ÄR NÅGRA TYPISKA ARBETSUPPGIFTER
• Budget och prognos
• Månads- och kvartalsrapportering
• Lönsamhetsanalyser
• Aktivt bidra och identifiera förbättringsmöjligheter
• Genomföra analyser och utredningar

DIN BAKGRUND
Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet inom ekonomi som vi bedömer som likvärdig. Aktuell relevant arbetslivserfarenhet i närtid som controller eller erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet samt goda kunskaper i Excel. Har du dessutom kunskaper från SAP är detta starkt meriterande.

Du är trygg i såväl svenska och engelska och tycker om att kommunicera med såväl interna- som externa parter.

Vi lägger stor vikt vid personlighet. I rollen som Controller är du en nyckelperson som vill driva resultat och vågar utmana det etablerade. Du tänker gärna utanför boxen och mår bra av torra siffror.

Tar egna initiativ och prioriterar självständigt, samtidigt som du trivs i samarbete och skapar band inom hela organisationen. Ditt proaktiva synsätt och analytiska färdigheter kommer att vara avgörande när du navigerar genom både helheten och detaljerna i ditt arbete. Vi söker någon som inte bara drar slutsatser, utan också ser möjligheter. Samarbetet med kollegorna är en nyckelkomponent och tillsammans kommer vi att kul på jobbet och uppnå våra mål.

VARFÖR SKA DU JOBBA PÅ STIHL?
Vi är ett hjälpsamt och vänligt gäng som drivs av att våra produkter hamnar hos nöjda användare. Vi tror det är viktigt att odla en kultur för att skapa en attraktiv arbetsplats där det är trevligt och givande att arbeta.

Intervjuer kommer att hållas löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan nu! Visa mindre

Förvaltningscontroller

Ansök    Mar 8    Lerums kommun    Controller
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden... Visa mer
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en del i utvecklingen av Lerum? Då har du chansen att söka en ny tjänst som förvaltningscontroller.

I tjänsten som förvaltningscontroller kommer du arbeta kommunövergripande med ansvar att samordna arbetet med planering och uppföljning, riskhantering, intern kontroll och intern styrning på förvaltningen. Inom ramen för detta uppdrag ingår att utveckla systematiken i syfte att säkerställa effektiva och kvalitetssäkrade processer. Du kommer göra utredningar och analyser med syfte att nå en ökad effektivitet och kvalitet i verksamheten. Det är en strategiskt viktig funktion.

I din roll kommer du att agera både styrande, stödjande, utvecklande och kontrollerande och behöver känna dig bekväm med detta. Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att arbeta med består i att strukturera och planera budget- och uppföljningsprocessen. Du kommer samordna arbetet med budgethandling och verksamhetsplaner, hålla ihop uppföljningsrapportering, följa upp politiska mål och uppdrag och bidra till en fungerande internkontroll med mera. Under året kommer vi att utveckla systemstöd i Hypergene. I arbetet kommer du bland annat arbeta nära ledning, sektorernas verksamhetsutvecklare, ekonomi och HR.

Du kommer vara placerad direkt under sektorschef för sektor Kommunledning och verksamhetsstöd. Du ingår i sektorns ledningsgrupp. Sektorn har ett ansvar för förvaltningens gemensamma övergripande processer inom styr och stöd såsom ekonomi, upphandling, HR, digitalisering och utveckling, administration, kommunikation, it, säkerhet mm. Inom sektorn ingår även kultur och fritidsverksamheten. Förvaltningens tre övriga sektorer har ansvar för utbildning, samhällsbyggnad och stöd och omsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med övergripande planerings- och uppföljningsprocesser samt med intern kontroll. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av kvalitetsarbete. Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Du behöver kunna arbeta självständigt och leda utan att vara chef. Du behöver ha förmåga att planera genomförande av processer och klara av att prioritera bland arbetsuppgifter i vardagen. Du är duktig på att skapa strukturer och sammanhang utifrån såväl helhet som delar och klarar av att kommunicera förutsättningar, resultat och analyser på ett pedagogiskt och effektivt sätt. Du bör ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kring att uttrycka dig i tal och skrift.

Tillträdesdag enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid.
Som anställd i Lerums kommun finns krav att använda svensk e-legitimation i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen till Lerums kommun, vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar! För mer information läs mer på www.lerum.se. Visa mindre

Systemförvaltare och utvecklare beslutsstöd

Ansök    Aug 28    Lerums kommun    Controller
Lerums kommun söker nu en systemförvaltare, tillika utvecklare, för kommunens beslutsstödsystem. Lerums kommuns beslutsstödsystem, för närvarande Hypergene, är ett verktyg för i huvudsak kommunens chefer för att de ska kunna följa sin ekonomi samt registrera budget och prognos, ha tillgång till personalnyckeltal (kostnader, sjukfrånvaro etc) och planera och följa upp sin verksamhet (sätta och rapportera mål samt uppdrag). Som systemförvaltare för beslutsst... Visa mer
Lerums kommun söker nu en systemförvaltare, tillika utvecklare, för kommunens beslutsstödsystem. Lerums kommuns beslutsstödsystem, för närvarande Hypergene, är ett verktyg för i huvudsak kommunens chefer för att de ska kunna följa sin ekonomi samt registrera budget och prognos, ha tillgång till personalnyckeltal (kostnader, sjukfrånvaro etc) och planera och följa upp sin verksamhet (sätta och rapportera mål samt uppdrag). Som systemförvaltare för beslutsstödsystemet ansvarar du för och driver utvecklingen av systemet i enlighet med kommunens riktlinjer och utefter det behov som finns i verksamheterna. Du är en nyckelperson med ansvar även för daglig drift och stöd till systemets användare.

Tjänsten är placerad på den centrala ekonomienheten under verksamhetsområde ekonomi. På enheten arbetar tolv ekonomer, fyra ekonomiassistenter, två systemförvaltare och en enhetschef. Ekonomienhetens ansvarsområde är att samordna och utveckla kommunens ekonomiska processer såsom redovisning, budget och ekonomiska rapportering. Vårt arbete präglas av helhetsperspektiv, analys, förenkling och enhetlighet och självklart god service! I vårt utvecklingsarbete fokuserar vi just nu på att öka graden av digitalisering och automatisering för att frigöra tid för analys och bidra till utveckling av kommunens verksamheter.

Din arbetsplats finns i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter. Lerums kommun värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som brinner för digitalisering och automatisering och har en vilja att utveckla system som stödjer kommunens lednings- och styrprocesser som budget och uppföljning av ekonomi men även politiska mål. Vi söker dig som vill arbeta med att utveckla ett beslutsstöd som hjälper kommunens chefer att fullfölja sitt uppdrag kring ekonomi, personal och verksamhet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att arbeta med utveckling av systemet i samarbete med kommunens verksamheter vilket bland annat innefattar att identifiera verksamheternas krav, behov och önskemål. Som systemförvaltare kommer du arbeta för att systemet används på ett effektivt och tillförlitligt sätt. Du kommer att delta i eller driva projekt och utvecklingsaktiviteter inom arbetsområdet. Du förväntas även omvärldsbevaka i syfte att identifiera nya uppslag för utveckling och komma med egna förbättringsförslag.

I arbetet ingår även att ansvara för den löpande driften av systemet så som administration av behörigheter, utbilda och ge support till användare. Du ansvarar även för att upprätta instruktioner och säkerställa korrekt systemdokumentation. Du kommer även att vara kontaktperson mot systemleverantören.

Som en del av ekonomienheten kommer du även att arbeta med andra frågor inom ramen för enhetens uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning exempelvis med inriktning mot offentlig förvaltning, IT, ekonomi alternativt flerårig arbetslivserfarenhet av systemförvaltning som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du också har
• arbetat som ekonom eller controller
• arbetat med organisations-eller verksamhetsutveckling
• arbetat inom offentlig sektor
• arbetat med komplexa affärssystem såsom ekonomi- eller beslutsstödsystem
• erfarenhet av att ge användarstöd, informera och lära ut.

Du har ett intresse för både processer och system och trivs med att arbeta både enskilt och i grupp. Vi vill att du är nyfiken, gillar utmaningar och vill ta ett stort eget ansvar. Du är utvecklingsorienterad och har stark egen drivkraft. Du har en förmåga att se helheten och är strukturerad och analytiskt med kommunikativ förmåga. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra människor, är social och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer. Du vågar ifrågasätta, tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att kandidatkontakter kan komma att ske under ansökningsperioden

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Produktionscontroller till livsmedelsbolag i tillväxt, Göteborg med omnejd

Ansök    Mar 29    Jerrie AB    Controller
Som vår nya produktionscontroller kommer du att spela en viktig roll i vår organisation, där du ansvarar för att säkerställa finansiell transparens i hela värdekedjan. Du kommer också att arbeta nära våra operativa team och hjälpa till att förbättra våra produktionsprocesser genom att ge rekommendationer och förbättringar. Vi tror att du är en initiativrik och engagerad person som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som vill vara en del av en miljö där ... Visa mer
Som vår nya produktionscontroller kommer du att spela en viktig roll i vår organisation, där du ansvarar för att säkerställa finansiell transparens i hela värdekedjan. Du kommer också att arbeta nära våra operativa team och hjälpa till att förbättra våra produktionsprocesser genom att ge rekommendationer och förbättringar. Vi tror att du är en initiativrik och engagerad person som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som vill vara en del av en miljö där förändring är en del av vardagen.

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en relevant universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi/teknik och minst 5 års arbetslivserfarenhet inom finans/produktionsekonomi i ett tillverkande företag. Erfarenhet från livsmedelsbolag eller annat tillverkande företag inom FMCG (Fast Moving Consumer Goods) är meriterande. Vi söker en person med ett stort affärsintresse och en god förståelse för hur olika delar hänger ihop inom affären. Du är också en kommunikativ person som har social kompetens och som kan samarbeta med flera avdelningar inom moderkoncernen och övriga dotterbolag.

Vi tror att du är en analytisk person med goda kunskaper i Excel och som har förmågan att arbeta självständigt. Du är noggrann, initiativrik och har hög kvalitet på ditt arbete. Vidare är du prestigelös och villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du behöver vara öppen för förändring och vilja förbättra våra produktionsprocesser tillsammans med andra. Att arbeta i en internationell miljö är något som stimulerar dig och du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Vi erbjuder en spännande resa med fantastiska kollegor och möjligheter att växa som individ. Vi söker nu efter rätt person att bli en del av vårt team, och om du är den personen lovar vi en inspirerande arbetsmiljö och en möjlighet att göra skillnad i vår verksamhet.

Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Tveka inte att söka redan idag, då urval sker löpande. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se och har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Controller till Andreas Stihl Norden AB

STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen ha... Visa mer
STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen har drygt 20 000 medarbetare och omsatte 5,06 miljarder euro år 2021. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på www.stihl.se.

Arbetsbeskrivning
Till trevliga Anderas STIHL Norden AB söker vi dig som vill axla den spännande och utvecklande tjänsten som Controller. Här ingår du i ett engagerat ekonomiteam och hanterar rapporteringen för de nordiska länderna och du rapporterar till Controlling Manager.

Du kommer att ha nära kontakter med medarbetare i hela organisationen, såsom olika funktioner inom marknadsföring, försäljning, ekonomi, inköp och lager så det är viktigt att du trivs med att ha flertalet olika kontaktytor.

Under din arbetsdag kommer du hantera flertalet spännande arbetsuppgifter så som:

• Budget och prognos
• Månads- och kvartalsrapportering
• Rapportering till ledning
• Lönsamhetsanalyser
• Ad-hoc analyser
• Projekt

Tjänsten är ett föräldravikariat med start så snart som möjligt, som sträcker sig minst nio månader framåt. Detta innebär att du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Jurek, men arbeta tillsammans med dina kollegor på STIHL i trevliga lokaler i Stenkullen.

Vem söker vi till denna spännande tjänst?
Till denna tjänst söker vi dig som har tidigare erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du har troligtvis arbetat i en liknande roll tidigare och känner dig trygg i rollen som controller. Som person är du analytisk, noggrann och intresserad av ekonomi. Du tycker om att jobba med utveckling av processer och rutiner och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du är trygg i såväl svenska och engelska och tycker om att kommunicera med såväl interna- som externa parter.

Du erbjuds
Ett spännande jobb som Controller hos STHIL. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% och önskad start är i början av april. Uppdraget förväntas pågå minst 9 månader framåt. Här får du möjlighet att arbeta på ett riktigt trevligt kontor ihop med engagerade och kompetenta kollegor i trivsamma Stenkullen!

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdag. Vid frågor går det fint att kontakta ansvarig rekryterare Julia Järvholm på [email protected] Visa mindre

Verksamhetscontroller - Arbetsmiljö och Miljö

Ansök    Maj 12    Lerum Energi AB    Controller
Vi söker en Verksamhetscontroller med inriktning mot arbetsmiljö och miljö Är du intresserad av att göra skillnad. Att ha det övergripande ansvaret för arbetsmiljö- och miljöfrågor i en organisation som dessutom verkar i en spännande bransch. Då är du rätt person för att söka tjänsten som Verksamhetscontroller hos oss på Lerum Energi. Arbetsuppgifter Du ansvarar för att driva det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du sätter strukturer, underhåller och upprä... Visa mer
Vi söker en Verksamhetscontroller med inriktning mot arbetsmiljö och miljö
Är du intresserad av att göra skillnad. Att ha det övergripande ansvaret för arbetsmiljö- och miljöfrågor i en organisation som dessutom verkar i en spännande bransch. Då är du rätt person för att söka tjänsten som Verksamhetscontroller hos oss på Lerum Energi.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att driva det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Du sätter strukturer, underhåller och upprättar rutiner och gör uppföljningar.
Du bevakar lagar och förordningar och utbildar.
Du kommer driva miljöarbetet tillsammans med företagets miljögrupp, chefer samt andra berörda inom området.
Du är ett stöd till ledningsgruppen gällande miljöfrågor med även andra frågor som rör företagets styrning och lagefterlevnad.

Utbildning och erfarenhet
Vi ser att du har högskoleutbildning.
Då arbetsuppgifterna sträcker sig från såväl miljö, organisation och teknik är det önskvärt att utbildningen på något sätt speglar detta.
Meriterande är om du har erfarenhet av energibranschen samt från arbete inom de olika områdena.
Förmåga att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt samt kunna presentera och göra tydliga framställningar i olika sammanhang.
Som person är du strukturerad, ansvarsfull och prestigelös med god samarbetsförmåga. Du är pedagogisk och har förmåga att engagera andra. Dessutom känner du dig trygg i din roll som verksamhetscontroller och levererar med kvalitet.
Du kan även skriva under på Lerum Energis värderingar: Flexibla - Omsorgsfulla - Ärliga.

Vi tror på en jämställd arbetsplats och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande!
Skicka din ansökan till [email protected].
Märk ditt mejl med ”Verksamhetscontroller – Arbetsmiljö och Miljö”.
Har du frågor - tveka inte att ringa mig för mer information.
Ulrika Angervall, HR
Telefon: 0302 - 558 50
Om företaget
Lerum Energi är ditt lokala energibolag och vårt arbete genomsyras av våra tre värdeord flexibilitet, omsorgsfullhet och ärlighet. Hos oss får våra kunder 100% förnybar el från vattenkraft. Vi investerar och ansvarar för Lerums elnät och vi distribuerar trygg el till din bostad eller ditt företag i Lerums kommun. Dessutom ansvarar Lerum Energi för distribution av el och fjärrvärme i Partille kommun. Lerum Energi tar hand om service och underhåll av kommunens vägbelysning och producerar, distribuerar samt underhåller smarta och miljövänliga fjärrvärmelösningar. Dessutom producerar vi el från egna vattenkraftverk i Säveån. Vi erbjuder också en lokalt förankrad kundservice som hjälper dig när du behöver kontakt.
Lerum Energi, lokal kraft att lita på! Visa mindre

Budgetcontroller

Ansök    Jan 9    Lerums kommun    Budgetplanerare
Är du intresserad av en drivande och ansvarsfull roll med budget och finansiering i fokus? Vill du jobba i nära samarbete med både kommunens ledning, chefer och många av oss andra Lerums kommun? Då är detta en spännande roll för dig! Här erbjuds du ett spännande uppdrag som budgetcontroller med stort ansvar för budgetfrågor i Lerums kommun, en kommun i framkant inom många områden och som fortsätter med stora satsningar inom digitalisering. Som budgetcon... Visa mer
Är du intresserad av en drivande och ansvarsfull roll med budget och finansiering i fokus? Vill du jobba i nära samarbete med både kommunens ledning, chefer och många av oss andra Lerums kommun? Då är detta en spännande roll för dig!

Här erbjuds du ett spännande uppdrag som budgetcontroller med stort ansvar för budgetfrågor i Lerums kommun, en kommun i framkant inom många områden och som fortsätter med stora satsningar inom digitalisering.

Som budgetcontroller ingår du i verksamhet Ekonomi som ingår i sektorn för kommunledning och verksamhetsstöd. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med redovisningsekonom, finansekonom och ledningscontroller utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer.


ARBETSUPPGIFTER
Som budgetcontroller är du en strategisk resurs i förvaltningens ekonomistyrning och är ett konsultativt stöd för ekonomer och budgetansvariga chefer i våra verksamheter. Du planerar, sammanställer, analyserar och kvalitetssäkrar de olika delarnas påverkan på totalen och utvecklar processerna i samarbete med kollegor. Ansvaret handlar om att fortlöpande utvärdera, utveckla och förbättra kommunens budget- och ekonomistyrning

Du är kommunens budgetexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och styrning kommer väl på plats. På ett professionellt sätt stöttar du berörda och bidrar med kommunens helhetsperspektiv. Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor och samtidigt ha en självständig roll med möjlighet att ta initiativ och en ledande roll i att driva utvecklingen av området budget för hela kommunen. Du kommer att ha ett nära samarbete med redovisningsekonomen, finansekonomen och ledningscontroller som finns på samma enhet.

Tjänsten som budgetcontroller är på heltid och en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Lerums Kommun tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete finns.

Du kommer att sitta i våra lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet att möta deadlines och leverera resultat i tid. Har du en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, med vetgirighet för att förstå samband, prognoser och utfall, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

Som person är du drivande och har en pedagogisk förmåga såväl som samarbetsförmåga, som bidrar till goda dialoger och kommunikation internt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt visar gott omdöme vid agerande och beslut.

Du kommer att arbeta med komplexa frågor och bör därför vara bra på att analysera, bryta ner och lösa problem. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har en helhetssyn på arbetet. Du arbetar självständigt och förväntas ta egna initiativ för att utveckla arbetet. Men du ingår också i ett trivsamt team där vi samverkar och stödjer varandra. Det viktigt att du har förmågan att skapa nödvändiga kontaktytor inom förvaltningen.

• Akademisk examen inom ekonomi.
• Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat budgetarbete i en central funktion, gärna inom kommunal verksamhet
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt kunna kommunicera på ett pedagogiskt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor i vårt rekryteringsarbete.

ÖVRIGT Visa mindre

Controller sökes för uppdrag omgående till butikskedja i Göteborg !

Ansök    Dec 29    Soros Consulting AB    Controller
Vi söker för kunds räkning dig som är controller / redovisningsekonom till retailverksamhet i Göteborg. I denna tjänst erbjuds du att arbeta på konsultbasis. Du blir anställd av Soros Consulting men på uppdrag hos kund. Vår kund behöver stärka upp vår controlling-funktion med en duktig controller som är snabblärd, energisk, positiv och duktig på excel. Rollen innebär att ha ansvar för några av våra butiksbolags månadsrapportering, analys och kontakt gente... Visa mer
Vi söker för kunds räkning dig som är controller / redovisningsekonom till retailverksamhet i Göteborg. I denna tjänst erbjuds du att arbeta på konsultbasis. Du blir anställd av Soros Consulting men på uppdrag hos kund.
Vår kund behöver stärka upp vår controlling-funktion med en duktig controller som är snabblärd, energisk, positiv och duktig på excel.
Rollen innebär att ha ansvar för några av våra butiksbolags månadsrapportering, analys och kontakt gentemot partners. Samt kunna arbeta med en del rapporter i excel.
Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper och en can-do attityd!
Uppdraget startar omgående och 6 månader framåt med möjlighet till förlängning.
Hur du ansöker:
Urval och intervjuer sker löpande och skyndsamt! För att ansöka om tjänsten maila in ditt CV till:
[email protected]
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller söker till BraunAbility Europe AB i Stenkullen

Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt? Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att bygga upp Controllerfunktionen i den europeiska delen av BraunAbility. Om tjänsten I nära samarbete med CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften, samt... Visa mer
Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt?
Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende.
Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att bygga upp Controllerfunktionen i den europeiska delen av BraunAbility.


Om tjänsten
I nära samarbete med CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften, samt med det långsiktiga strategiska arbetet.


Du kommer att arbeta med
Analyser, resultat-, lönsamhets- och projektuppföljning.
Framtagning samt utveckling av rutiner, processer och verktyg för att effektivisera analysarbetet.
Budget och prognosarbete på koncernnivå.
Deltaga aktivt i projekt kring bolagsutveckling och förvärv.
Utveckla och implementera digitala verktyg/system.
Framtagning av policys och rutiner för verksamhetsstyrning.
Stötta och utmana verksamheten att nå lönsamhetsmål.
Uppföljning och implementering av transferpriser
Stötta CFO

Rollen är bred och komplex på så sätt att man arbetar på en global nivå med flera verksamheter. Vi söker dig som är villig att bita i en rolig utmaning och vara med och bygga upp denna funktion.


Om dig
Vi söker dig som idag arbetar i en internationell miljö och som är redo att ta nästa steg i utvecklingen och hjälpa oss bygga upp denna controllerfunktion. Inom rollen arbetar du nära affären, och i nära kommunikation med olika delar inom organisationen för att uppnå lönsamma resultat.
Därmed har du ett starkt business-mindset och har kapacitet att arbeta med komplexa frågor, på ett ihärdigt och självständigt sätt. Du har en god samarbets- och pedagogisk förmåga‚ är stresstålig och har skinn på näsan. Du har ett gott siffersinne och en utpräglad analytisk förmåga kombinerat med noggrannhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Kvalifikationer
Civilekonom eller motsvarande högskoleexamen
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsområde
Arbetat inom en internationell kontext
Erfarenhet av olika ekonomi- och rapporteringssystem
Avancerade kunskaper i Excel



Meriterande
Arbetat med olika BI verktyg, exempelvis Microsoft Power BI
Erfarenhet av producerande företag



Ansökningshandlingar ska vara oss tillhanda senast den 22 mars 2022.
Skicka din ansökan till: [email protected]. Märk din ansökan med Business Controller i ämnesraden. Bifoga gärna både CV och personligt brev/kort presentation om dig själv.
Frågor besvaras av, Karl Björnermark, CFO eller Anna-Karin Holmqvist, VP HR Manager, på BraunAbility Europe. Se kontaktuppgifter nedan.


Om BraunAbility Europe AB
Bolaget utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon.
BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB. Visa mindre

Verksamhetscontroller - Styrning/uppföljning

Ansök    Maj 12    Lerum Energi AB    Controller
Är du intresserad av alla processer i en organisation, att stödja VD och verksamhetens övergripande mål i en spännande bransch. Då är du rätt person för att söka tjänsten som Verksamhetscontroller hos oss på Lerum Energi. Arbetsuppgifter Du ansvarar för att hålla samman det övergripande processarbetet inom företaget. Du utvecklar processer, stödsystem och rutiner för verksamheten. Du engagerar funktioner och befattningar inom företaget för att bedriva ett... Visa mer
Är du intresserad av alla processer i en organisation, att stödja VD och verksamhetens övergripande mål i en spännande bransch. Då är du rätt person för att söka tjänsten som Verksamhetscontroller hos oss på Lerum Energi.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för att hålla samman det övergripande processarbetet inom företaget.
Du utvecklar processer, stödsystem och rutiner för verksamheten.
Du engagerar funktioner och befattningar inom företaget för att bedriva ett meningsfullt och hållbart processarbete.
Du har en övergripande roll i att sammanställa de mål, mätningar och uppföljningar som görs utifrån företagets affärsplan.
Du fungerar som VD-stöd i olika frågor.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med högskoleutbildning.
Då arbetsuppgifterna sträcker sig från såväl teknik, ekonomi, organisation till ledarskap är det önskvärt att utbildningen är av mer generell och övergripande karaktär.
Meriterande är om du har erfarenhet av energibranschen samt från arbete nära företagsledning.
Lägg till förmåga att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt samt kunna presentera och göra tydliga framställningar i olika sammanhang.
Som person är du strukturerad, ansvarsfull och prestigelös med god samarbetsförmåga.
Du kan leda och motivera andra och har strategisk höjd. Dessutom känner du dig trygg i din roll som verksamhetscontroller och levererar med kvalitet.
Du kan även skriva under på Lerum Energis värderingar: Flexibla - Omsorgsfulla - Ärliga.

Vi tror på en jämställd arbetsplats och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande!
Skicka din ansökan till [email protected].
Märk ditt mejl med ”Verksamhetscontroller – Styrning/uppföljning”.
Har du frågor - tveka inte att ringa mig för mer information.
Ulrika Angervall, HR
Telefon: 0302 - 558 50
Om företaget
Lerum Energi är ditt lokala energibolag och vårt arbete genomsyras av våra tre värdeord flexibilitet, omsorgsfullhet och ärlighet. Hos oss får våra kunder 100% förnybar el från vattenkraft. Vi investerar och ansvarar för Lerums elnät och vi distribuerar trygg el till din bostad eller ditt företag i Lerums kommun. Dessutom ansvarar Lerum Energi för distribution av el och fjärrvärme i Partille kommun. Lerum Energi tar hand om service och underhåll av kommunens vägbelysning och producerar, distribuerar samt underhåller smarta och miljövänliga fjärrvärmelösningar. Dessutom producerar vi el från egna vattenkraftverk i Säveån. Vi erbjuder också en lokalt förankrad kundservice som hjälper dig när du behöver kontakt.
Lerum Energi, lokal kraft att lita på! Visa mindre

Bemanningscontroller

Ansök    Mar 9    Lerums kommun    Controller
Bemanningsenheten i Lerums kommun arbetar med vikarieförsörjning inom verksamhetsområdena hemtjänst, funktionshinder och särskilt boende. Bemanningsenheten är under utveckling och planerar att även ta in andra verksamheter. Enheten består i dagsläget av bemanningsplanerare och rekryterare, där även bemanningscontrollern kommer att ingå. Tjänsten är en projektanställning på 9 månader med möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Som bemanningscontrol... Visa mer
Bemanningsenheten i Lerums kommun arbetar med vikarieförsörjning inom verksamhetsområdena hemtjänst, funktionshinder och särskilt boende. Bemanningsenheten är under utveckling och planerar att även ta in andra verksamheter. Enheten består i dagsläget av bemanningsplanerare och rekryterare, där även bemanningscontrollern kommer att ingå. Tjänsten är en projektanställning på 9 månader med möjlighet till förlängning.


ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningscontroller är du processledare i bemanningsprocessen och arbetar strategiskt med schema-/bemanningsfrågor.

Du kommer att arbeta med framtagning av statistik, analysera nyckeltal och ansvara för att lagar och avtal kopplade till bemanningsprocessen följs. Tjänsten innebär ett nära samarbete med stora delar av organisationen t.ex. systemförvaltare, HR, ekonomiavdelningen, huvudadministratörer och kollegor från bemanningsenheten. Du förväntas aktivt bidra till utvecklingen av bemanningsplanering genom att bland annat coacha och utbilda chefer.
I tjänsten ingår även att arbeta med framtidens bemanningsutmaningar och Heltid som Norm.

Bemanningscontroller är ny befattning vilket innebär att du har möjlighet att vara med och utvecklad rollen tillsammans med verksamheten.

I rollen ingår det
• Att erbjuda ett kvalificerat stöd till chefer för att effektivisera och optimera bemanningen.
• Att bistå i den strategiska planeringen på kommunövergripande nivå enligt bemanningsprocessen.
• Att bistå i arbetet med utveckling och kvalitetssäkra bemannings-processen
• Att introducera nyanställda chefer i bemanningsprocessen.
• Att tillsammans med enhetschefer analysera schemaläggning
• Att bistå chefer med beslutsunderlag så som fakta, statistik, jämförelser och analys.
• Att stödja och följa upp bedömningen av volymen på ökad grundbemanning och samplanering.
• Att omvärldsbevaka
• Att stötta bemanningsplanerarena och rekryterarna vid behov


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning eller förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Rollen kräver att du har gedigen kunskap och erfarenhet av bemanningsplanering som innefattar schema-, personal- och bemanningsarbete samt personalekonomi. Du ska ha erfarenhet av schemaläggningsverktyget TimeCare.
Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av projektledning eller utvecklingsarbete.

Du är trygg i dig själv och van att bedriva ett självständigt arbete, samt att leda och coacha chefer/medarbetare utifrån gällande lagar och avtal på ett professionellt och värdeskapande sätt. Du tycker att det är viktigt med helhetsperspektiv och att jobba för att nå verksamhetens mål.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Meriterade är om du har arbetat med schemaläggning inom offentlig sektor och har erfarenhet av Hypergene.



ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Redovisnings Financial Controller BIM Kemi AB

Nu söker BIM Kemi Sweden AB en Redovisnings & Financial Controller till vårt huvudkontor i Stenkullen. Vi söker dig som har kvalificerad erfarenhet av att jobba med tillverkande företag. Du ska ha gedigen erfarenhet av att jobba med praktiska och operativa redovisningsfrågor, samt erfarenhet från sammanställning av finansiell information. Kvalificerad erfarenhet av att jobba med koncerner som har utländska dotterbolag och kunskap om olika valutor värderas... Visa mer
Nu söker BIM Kemi Sweden AB en Redovisnings & Financial Controller till vårt huvudkontor i Stenkullen.
Vi söker dig som har kvalificerad erfarenhet av att jobba med tillverkande företag. Du ska ha gedigen erfarenhet av att jobba med praktiska och operativa redovisningsfrågor, samt erfarenhet från sammanställning av finansiell information. Kvalificerad erfarenhet av att jobba med koncerner som har utländska dotterbolag och kunskap om olika valutor värderas högt, samt erfarenhet av att jobba med likviditetsplanering.
Vi ser gärna en person med hög analytisk förmåga och strategiskt tänkande. Andra personliga egenskaper vi värderar högt är flexibel, lojal, att du kan vara kravställande och sist men inte minst har en positiv inställning!
Du kommer rapportera till vår CFO och tjänsten är en koncernroll. Tjänsten bedöms vara ca 75 %.
Dina arbetsuppgifter blir:
· Konsolidering och rapportering av koncern och operativa enheter på månadsbasis
· Analys av resultat och balansräkningar, samt sammanställa förklaringar
· Upprätta likviditetsprognoser
· Superuser för Internetbanken
· Superuser för digitalt bokslutssystem
· Handleda och supportera finansavdelningen i IFS gällande hantering av fakturor, konteringsfrågor, betalningsflöden och övriga löpande redovisningsfrågor
· Självständigt och operativt upprätta månadsbokslut inom IFS för tillverkande företag
· Övriga finansiella analyser och sammanställningar på ad-hoc basis
· Upprätta presentationsmaterial i Powerpoint eller liknande
· Skapa, ändra och distribuera rapporter från Qliksense
· Delaktig i budgetarbete i koncernen
· Övrigt kompetens- och resursstöd inom central finansavdelning
· Löpande samarbete med kostnadsställeansvariga och lokala VD
· Övriga uppgifter inom ansvarsområdet tilldelade av CFO
Datakrav:
Microsoft Office (Excel och Powerpoint)
BI-system och stort plus för Qliksens
IFS Applications och i synnerhet Financemodulen
Kunskap inom Cashpoolsystem och Internetbank
Språkkrav: God nivå på svenska och engelska. Vårt koncernspråk är engelska.
För mer info, om tjänsten kontakta CFO Stefan Krantz 070-597 55 52. För frågor om processen kontakta HR, Anna Wållberg-Axelsson
Välkommen med din ansökan senast 5 maj, men vänta inte med att skicka in din ansökan då intervjuer sker löpande. Visa mindre

Affärsdriven och teknikintresserad medarbetare till kundsupport

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du en service-minded och tekniskt lagd person med några års erfarenhet inom support och/eller försäljning? Då kan vi erbjuda dig ett spännande vi... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Är du en service-minded och tekniskt lagd person med några års erfarenhet inom support och/eller försäljning? Då kan vi erbjuda dig ett spännande vikariat inom support för högkvalitativa produkter under ett globalt varumärke. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Om verksamheten
Andreas STIHL AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA.
Hos oss står kvalitét och långsiktighet i fokus.

Andreas STIHL har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum, Finland har ett externlager i Vaanta.
Arbetsbeskrivning
Vi genomgår ett utvecklingsarbete och påbörjar till våren ett byte av affärssystem. Vi behöver därför tillfälligt stärka upp vårt team inom kundsupport. Rollen som supportmedarbetare innefattar orderläggning och hantering av kundärenden över telefon, mail och chat. Det är ett självständigt arbete med många kontaktytor, både externt och internt. Du ingår i ett team på 6 andra personer där ni är uppdelade på olika fokusområden.
Vem är du?
Du är en positiv lagspelare och en analytisk problemlösare som alltid har kunden i fokus. Service kommer naturligt för dig.

Majoriteten av supportärendena kommer från kunder inom B2B och ställer höga krav på en god kännedom av våra produkter. Därför är det viktigt att du har ett stort intresse och fallenhet för teknik, så att du snabbt kan sätta dig in i vår omfattande produktkatalog. Om du tidigare arbetat med support och/eller försäljning av tekniska produkter gentemot detaljhandel så är det mycket meriterande. Kanske har du även en gymnasial utbildning inom el/teknik.

Du är allmänt systemvan och har goda kunskaper i Excel. Har du tidigare arbetat i Navision så är det mycket meriterande.
Vad erbjuder vi?
Ett företag är mer än summan av sina anställda, byggnader, maskiner och processer. Det är också mer än bara ren produktion av produkter eller tjänster. Ett företag utgör framför allt en stark och pålitlig gemenskap av personer som arbetar tillsammans för att uppnå mål. Dessa personer måste hålla ihop och identifiera sig med företaget. Vi är mycket stolta över vårt varumärke och den gemenskap vi lyckats bygga upp under åren. Vi tror och hoppas att du kommer känna av det.

I rollen som supportmedarbetare så spelar du en viktig roll som representant för våra produkter och vårt starka varumärke. För denna tjänst erbjuder vi ett vikariat på heltid under ca 1 år. Vi sitter i trevliga lokaler i Stenkullen med goda parkeringsmöjligheter. Du välkomnas till ett företag som präglas av god sammanhållning, ett öppet klimat och en ständig utveckling.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Andreas STIHL Norden AB med Jurek varpå du vid frågor om tjänsten är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand via [email protected] eller 0707648640 för frågor.

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR. Visa mindre

Financial Controller BIM Kemi AB

Nu söker BIM Kemi Sweden AB en Financial Controller till vårt huvudkontor i Stenkullen. Vi söker dig som har kvalificerad erfarenhet av att jobba med tillverkande företag. Du ska ha gedigen erfarenhet av att jobba med praktiska och operativa redovisningsfrågor, samt erfarenhet från sammanställning av finansiell information. Kvalificerad erfarenhet av att jobba med koncerner som har utländska dotterbolag och kunskap om olika valutor värderas högt, samt erfa... Visa mer
Nu söker BIM Kemi Sweden AB en Financial Controller till vårt huvudkontor i Stenkullen.
Vi söker dig som har kvalificerad erfarenhet av att jobba med tillverkande företag. Du ska ha gedigen erfarenhet av att jobba med praktiska och operativa redovisningsfrågor, samt erfarenhet från sammanställning av finansiell information. Kvalificerad erfarenhet av att jobba med koncerner som har utländska dotterbolag och kunskap om olika valutor värderas högt, samt erfarenhet av att jobba med likviditetsplanering.
Vi ser gärna en person med hög analytisk förmåga och strategiskt tänkande. Andra personliga egenskaper vi värderar högt är flexibel, lojal, att du kan vara kravställande och sist men inte minst har en positiv inställning!
Du kommer rapportera till vår CFO och tjänsten är en koncernroll. Tjänsten bedöms vara ca 75 %.
Dina arbetsuppgifter blir:
· Konsolidering och rapportering av koncern och operativa enheter på månadsbasis
· Analys av resultat och balansräkningar, samt sammanställa förklaringar
· Upprätta likviditetsprognoser
· Superuser för Internetbanken
· Superuser för digitalt bokslutssystem
· Handleda och supportera finansavdelningen i IFS gällande hantering av fakturor, konteringsfrågor, betalningsflöden och övriga löpande redovisningsfrågor
· Självständigt och operativt upprätta månadsbokslut inom IFS för tillverkande företag
· Övriga finansiella analyser och sammanställningar på ad-hoc basis
· Upprätta presentationsmaterial i Powerpoint eller liknande
· Skapa, ändra och distribuera rapporter från Qliksense
· Delaktig i budgetarbete i koncernen
· Övrigt kompetens- och resursstöd inom central finansavdelning
· Löpande samarbete med kostnadsställeansvariga och lokala VD
· Övriga uppgifter inom ansvarsområdet tilldelade av CFO
Datakrav:
Microsoft Office (Excel och Powerpoint)
BI-system och stort plus för Qliksens
IFS Applications och i synnerhet Financemodulen
Kunskap inom Cashpoolsystem och Internetbank
Språkkrav: God nivå på svenska och engelska. Vårt koncernspråk är engelska.
För mer info, om tjänsten kontakta CFO Stefan Krantz 070-597 55 52. För frågor om processen kontakta HR, Anna Wållberg-Axelsson
Välkommen med din ansökan senast 18 maj, men vänta inte med att skicka in din ansökan då intervjuer sker löpande. Visa mindre

Affärsdriven och teknikintresserad medarbetare till kundsupport

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Är du en service-minded och tekniskt lagd person med några års erfarenhet inom support och/eller försäljning? Då kan vi erbjuda dig ett spännande vi... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Är du en service-minded och tekniskt lagd person med några års erfarenhet inom support och/eller försäljning? Då kan vi erbjuda dig ett spännande vikariat inom support för högkvalitativa produkter under ett globalt varumärke. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Om verksamheten
Andreas STIHL AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA.
Hos oss står kvalitét och långsiktighet i fokus.

Andreas STIHL har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum, Finland har ett externlager i Vaanta.
Arbetsbeskrivning
Vi genomgår ett utvecklingsarbete och påbörjar till våren ett byte av affärssystem. Vi behöver därför tillfälligt stärka upp vårt team inom kundsupport. Rollen som supportmedarbetare innefattar orderläggning och hantering av kundärenden över telefon, mail och chat. Det är ett självständigt arbete med många kontaktytor, både externt och internt. Du ingår i ett team på 6 andra personer där ni är uppdelade på olika fokusområden.
Vem är du?
Du är en positiv lagspelare och en analytisk problemlösare som alltid har kunden i fokus. Service kommer naturligt för dig.

Majoriteten av supportärendena kommer från kunder inom B2B och ställer höga krav på en god kännedom av våra produkter. Därför är det viktigt att du har ett stort intresse och fallenhet för teknik, så att du snabbt kan sätta dig in i vår omfattande produktkatalog. Om du tidigare arbetat med support och/eller försäljning av tekniska produkter gentemot detaljhandel så är det mycket meriterande. Kanske har du även en gymnasial utbildning inom el/teknik.

Du är allmänt systemvan och har goda kunskaper i Excel. Har du tidigare arbetat i Navision så är det mycket meriterande.
Vad erbjuder vi?
Ett företag är mer än summan av sina anställda, byggnader, maskiner och processer. Det är också mer än bara ren produktion av produkter eller tjänster. Ett företag utgör framför allt en stark och pålitlig gemenskap av personer som arbetar tillsammans för att uppnå mål. Dessa personer måste hålla ihop och identifiera sig med företaget. Vi är mycket stolta över vårt varumärke och den gemenskap vi lyckats bygga upp under åren. Vi tror och hoppas att du kommer känna av det.

I rollen som supportmedarbetare så spelar du en viktig roll som representant för våra produkter och vårt starka varumärke. För denna tjänst erbjuder vi ett vikariat på heltid under ca 1 år. Vi sitter i trevliga lokaler i Stenkullen med goda parkeringsmöjligheter. Du välkomnas till ett företag som präglas av god sammanhållning, ett öppet klimat och en ständig utveckling.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Andreas STIHL Norden AB med Jurek varpå du vid frågor om tjänsten är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand via [email protected] eller 0707648640 för frågor.

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR. Visa mindre

Controller till Andreas Stihl Norden AB

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Har du några års erfarenheter som Controller? Trivs du i en global koncern? Är du en ödmjuk och noggrann person som trivs med förändring? Då hoppas ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Har du några års erfarenheter som Controller? Trivs du i en global koncern? Är du en ödmjuk och noggrann person som trivs med förändring? Då hoppas vi att du vill söka dig till oss!

Om verksamheten
Andreas STIHL AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA.
Hos oss står kvalitét och långsiktighet i fokus.

Andreas STIHL har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum, Finland har ett externlager i Vaanta.
Arbetsbeskrivning
Rollen som Controller är en viktig del i ekonomifunktionen där du ingår i ett mindre team av tre personer. Arbetskulturen präglas av en familjär laganda med stort fokus på kvalitet, effektivitet samt att utveckla processerna vidare. Du kommer att ha kontakter inom organisationen, såväl lokalt som med Norge, Danmark och Finland. Du bidrar med din kunskap, erfarenhet och ett stort driv.

Arbetet innefattar ansvar och arbetsuppgifter inom följande delar:

– budget och prognos
– månadsrapportering
– kreditkontroll
– management rapporter
– lönsamhetsanalyser
– projektuppföljning
– ad-hoc analyser

Vi genomgår ett utvecklingsarbete och påbörjar till våren ett byte av affärssystem. Vi ser gärna att du trivs med förändringar och vid behov är med och stöttar projektet.
Vem är du?
Du har troligen en högskole/universitetsexamen inom ekonomi och har jobbat några år i en liknande roll som controller. Du är en van användare av affärssystem, gärna något av de större så som t ex Navision eller SAP. Excel använder du flitigt. Du både skriver och talar engelska obehindrat. Har du tidigare vana av systembyte och har arbetat med andra nordiska bolag är detta meriterande.

Som person har du en ödmjuk inställning och samarbetar gärna med dina kollegor för att nå resultat. Ditt arbetssätt karaktäriseras av hög noggrannhet, kvalitetstänk, struktur och analyser där du ser sambanden med verksamheten och skapar dig en god affärsförståelse. Vidare är du van vid förändringar och driver gärna projekt, kanske har du en vana av att jobba i en konsultroll och du bidrar mer än gärna med ny input.
Vad erbjuder vi?
Ett företag är mer än summan av sina anställda, byggnader, maskiner och processer. Det är också mer än bara ren produktion av produkter eller tjänster. Ett företag utgör framför allt en stark och pålitlig gemenskap av personer som arbetar tillsammans för att uppnå mål. Dessa personer måste hålla ihop och identifiera sig med företaget. Vi är mycket stolta över vårt varumärke och den gemenskap vi lyckats bygga upp under åren. Vi tror och hoppas att du kommer känna av det.

I rollen som controller så får du en bred och viktig roll med många kontaktytor. För denna tjänst erbjuder vi ett vikariat på heltid under ca 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Vi sitter i trevliga lokaler i Stenkullen med goda parkeringsmöjligheter.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Andreas STIHL Norden AB med Jurek varpå du vid frågor om tjänsten är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand via [email protected] eller 0707648640 för frågor.

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan på engelska så snart som möjligt via www.jurek.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR. Visa mindre

Controller till Andreas Stihl Norden AB

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Har du några års erfarenheter som Controller? Trivs du i en global koncern? Är du en ödmjuk och noggrann person som trivs med förändring? Då hoppas ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Har du några års erfarenheter som Controller? Trivs du i en global koncern? Är du en ödmjuk och noggrann person som trivs med förändring? Då hoppas vi att du vill söka dig till oss!

Om verksamheten
Andreas STIHL AG utvecklade den första kedjesågen 1926. Sedan dess har det tillkommit många produkter för både skog och trädgård. Nu omfattar STIHL-gruppen dotterbolag i ca. 140 länder och har tillverkning i bl.a. Tyskland, Österrike, Schweiz, Brasilien och USA.
Hos oss står kvalitét och långsiktighet i fokus.

Andreas STIHL har sedan 1987 ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum, Finland har ett externlager i Vaanta.
Arbetsbeskrivning
Rollen som Controller är en viktig del i ekonomifunktionen där du ingår i ett mindre team av tre personer. Arbetskulturen präglas av en familjär laganda med stort fokus på kvalitet, effektivitet samt att utveckla processerna vidare. Du kommer att ha kontakter inom organisationen, såväl lokalt som med Norge, Danmark och Finland. Du bidrar med din kunskap, erfarenhet och ett stort driv.

Arbetet innefattar ansvar och arbetsuppgifter inom följande delar:

– budget och prognos
– månadsrapportering
– kreditkontroll
– management rapporter
– lönsamhetsanalyser
– projektuppföljning
– ad-hoc analyser

Vi genomgår ett utvecklingsarbete och påbörjar till våren ett byte av affärssystem. Vi ser gärna att du trivs med förändringar och vid behov är med och stöttar projektet.
Vem är du?
Du har troligen en högskole/universitetsexamen inom ekonomi och har jobbat några år i en liknande roll som controller. Du är en van användare av affärssystem, gärna något av de större så som t ex Navision eller SAP. Excel använder du flitigt. Du både skriver och talar engelska obehindrat. Har du tidigare vana av systembyte och har arbetat med andra nordiska bolag är detta meriterande.

Som person har du en ödmjuk inställning och samarbetar gärna med dina kollegor för att nå resultat. Ditt arbetssätt karaktäriseras av hög noggrannhet, kvalitetstänk, struktur och analyser där du ser sambanden med verksamheten och skapar dig en god affärsförståelse. Vidare är du van vid förändringar och driver gärna projekt, kanske har du en vana av att jobba i en konsultroll och du bidrar mer än gärna med ny input.
Vad erbjuder vi?
Ett företag är mer än summan av sina anställda, byggnader, maskiner och processer. Det är också mer än bara ren produktion av produkter eller tjänster. Ett företag utgör framför allt en stark och pålitlig gemenskap av personer som arbetar tillsammans för att uppnå mål. Dessa personer måste hålla ihop och identifiera sig med företaget. Vi är mycket stolta över vårt varumärke och den gemenskap vi lyckats bygga upp under åren. Vi tror och hoppas att du kommer känna av det.

I rollen som controller så får du en bred och viktig roll med många kontaktytor. För denna tjänst erbjuder vi ett vikariat på heltid under ca 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Vi sitter i trevliga lokaler i Stenkullen med goda parkeringsmöjligheter.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Andreas STIHL Norden AB med Jurek varpå du vid frågor om tjänsten är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand via [email protected] eller 0707648640 för frågor.

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan på engelska så snart som möjligt via www.jurek.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR. Visa mindre

Business Controller

Bolaget utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon. BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB. Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt?   Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer obe... Visa mer
Bolaget utvecklar och tillverkar produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att dagligen köra eller färdas i olika typer av fordon.
BraunAbility Europe AB är beläget i Stenkullen, strax utanför Göteborg med dotterbolag i Danmark och England. Vårt moderbolag är BraunAbility US som ägs av Investor AB.
Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt?  
Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. 
Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas där vi söker dig som vill vara med och bidra. Här får du möjlighet att bygga upp Controllerfunktionen i den europeiska delen av BraunAbility.
Om tjänsten
I nära samarbete med CFO kommer du att arbeta med varierande uppgifter nära den dagliga driften, samt med det långsiktiga strategiska arbetet.
Du kommer att arbeta med
Analyser, resultat-, lönsamhets- och projektuppföljning.
Framtagning samt utveckling av rutiner, processer och verktyg för att effektivisera analysarbetet
Budget och prognosarbete på koncernnivå
Deltaga aktivt i projekt kring bolagsutveckling och förvärv
Ta fram och implementera nya digitala verktyg/system
Framtagning av policys och rutiner för verksamhetsstyrning
Stötta CFO

Rollen är bred och komplex på så sätt att man arbetar på en global nivå med flera verksamheter. Vi söker dig som är villig att bita i en rolig utmaning och vara med och bygga upp denna funktion.
Om dig
Vi söker dig som idag arbetar i en internationell miljö och som är redo att ta nästa steg i utvecklingen och hjälpa oss bygga upp denna controllerfunktion. Inom rollen arbetar du nära affären, och i nära kommunikation med olika delar inom organisationen för att uppnå lönsamma resultat.
Därmed har du ett starkt business-mindset och har kapacitet att arbeta med komplexa frågor, på ett ihärdigt och självständigt sätt. Du har en god samarbets- och pedagogisk förmåga‚ är stresstålig och har skinn på näsan. Du har ett gott siffersinne och en utpräglad analytisk förmåga kombinerat med noggrannhet.
Krav
Civilekonom eller motsvarande högskoleexamen
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsområde
Arbetat inom en internationell kontext
Erfarenhet av olika ekonomi- och rapporteringssystem
Avancerade kunskaper i Excel

Meriterande
Arbetat med olika BI verktyg
Erfarenhet av producerande företag

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform: Tillsvidareavtal, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön: Fast lön, enligt överenskommelse. Teknikavtalet, Unionen.
Sök tjänsten senast den 15 mars 2020.
Skicka din ansökan till: [email protected]  Märk din ansökan med Business Controller i ämnesraden. Bifoga gärna både CV och personligt brev/kort presentation om dig själv.
Frågor besvaras av, Anna-Karin Holmqvist, VP HR Manager, eller Sara Pettersson, HR Specialist, på BraunAbility Europe:
[email protected]
[email protected] Visa mindre

Group Financial Controller

Oboya Horticulture Industries AB rekryterar nu en Group Financial Controller med stort intresse för koncernredovisning och siffror. I rollen som Group Financial Controller kommer man att arbeta med främst konsolidering, analys, bokslutsarbete samt internrapportering. Vi söker dig som en teamspelare som trivs i ett högt tempo och i en expansiv internationell miljö. Tjänsten är placerad i Lerum ca två mil utanför Göteborg.Ansvarsområden: Som Group Financial... Visa mer
Oboya Horticulture Industries AB rekryterar nu en Group Financial Controller med stort intresse för koncernredovisning och siffror. I rollen som Group Financial Controller kommer man att arbeta med främst konsolidering, analys, bokslutsarbete samt internrapportering. Vi söker dig som en teamspelare som trivs i ett högt tempo och i en expansiv internationell miljö. Tjänsten är placerad i Lerum ca två mil utanför Göteborg.Ansvarsområden: Som Group Financial Controller ansvarar du för följande:- Konsolidering och koncernredovisning. - Systemansvarig för Ocra. - Behjälplig med månads-, kvartal och årsbokslut.- Ta fram högkvalitativa interna rapporter till koncernledningen.- Årsredovisning samt skattedeklarationer.- Olika ad-hoc analyser och projekter- Affärstöd till koncernbolagen.- Samt övriga förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen.Arbetsuppgifterna kan även variera och skifta från löpande till analytiskt arbete. Tjänsten kommer rapportera direkt till CFO.Vem är du? Vi söker just dig som är civilekonom som har liknande relevant kompetens med professionell bakgrund samt erfarenhet av att arbeta på företag i tillväxt. Du har helst flera års arbetslivserfarenhet och helst inom koncernredovisning eller kvalificerad redovisning och kan snabbt sätta dig in i arbetsuppgifterna. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Du har med andra ord varit drivande kring frågor rörande koncernredovisning, rapportering och ekonomistyrning. Du känner dig bekväm i en internationell miljö och har goda kunskaper i affärsengelska.Vad kan vi erbjuda? En roll med mycket eget ansvar där du ges möjlighet att påverka utformningen av tjänsten och den organisation som du kommer att ansvara för. Du får ett varierande arbete och kommer att ha många spännande kontaktytor både nationellt och internationellt. Tillträde Tillträde snarast med tillsvidare anställning.Vad vänligen skicka in din ansökan till: [email protected] samt intervjuer sker löpande, dock senast den 18 augusti 2019.Välkommen med din ansökan! Visa mindre