Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Lerum

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

IT-supporttekniker first line support till bemanningsuppdrag i Göteborg

Är du en problemlösare med passion för IT? Vi på Nexkey söker IT-supporttekniker first line support till bemanningsuppdrag i Göteborg Krav Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support (First Line ) Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska i tal. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informati... Visa mer
Är du en problemlösare med passion för IT?
Vi på Nexkey söker IT-supporttekniker first line support till bemanningsuppdrag i Göteborg
Krav
Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support (First Line )
Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
Goda kunskaper i engelska i tal.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, då det i tjänsten handlar om att ge it-support.
IT-gymnasium eller likvärdig utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)

Din vardag som supporttekniker
Första linjen it-support (telefonmottagning) avseende it-support av digital arbetsplats hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och applikationer mm.
Ta emot, registrera, kategorisera, analysera, prioritera, felsöka, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till It-support.
Mål är att hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens it-support.

Personliga egenskaper :
Ha alltid användaren i fokus
Ha en proffsig och artig dialog med ett välkomnande bemötande.
God social kompetens och ha hög servicekänsla gentemot användare.
Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

DETALJER OM TJÄNSTEN
Tidsperiod: Juni 2025-juni 2026
Placering: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse



VARFÖR VÄLJA NEXKEY?
Hos oss får du:
Möjlighet att utvecklas och ta din IT-karriär till nästa nivå.
Uppdrag som matchar din kompetens och ambition.
En arbetsplats där vi värdesätter våra konsulter och skapar en trivsam och utvecklande miljö.
Stöttning, kompetensutveckling.

KOM FÖRBI PÅ EN KAFFE! ?
Är du nyfiken på att höra mer? Kom förbi våra nya kontor på Kista Science Tower, så bjuder vi på en kaffe och berättar om våra spännande konsultuppdrag!
Låter det intressant?
Skicka ditt CV till [email protected] eller ansök via ansökningsknappen.
Har du frågor? Ring oss på 070-775 36 01, så berättar vi mer!
Nexkey – där din IT-karriär tar nästa steg! Visa mindre

Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor

Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid. Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar sy... Visa mer
Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor
Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid.
Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar system och bygger förtroende. Vi erbjuder uppdrag inom offentlig sektor med stabilitet, professionell onboarding och stöd från erfarna kollegor under hela resan.
???? Om rollen
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma,
se till att IT-utrustning fungerar,
tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara,
administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer),
instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.



? Vad du behöver ha för att vara aktuell
Du behöver uppfylla något av följande alternativ:
Gymnasieutbildning (eller likvärdig kunskap) samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete,

eller
Relevant IT-utbildning (exempelvis högskoleingenjör, yrkeshögskola eller likvärdig) samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.



Utöver detta behöver du också:
goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet,


grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt,


goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow),


goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM),


kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.



???? Vad vi erbjuder
Uppdrag inom offentlig sektor – där din insats gör samhällsnytta,


En trygg och ordnad arbetsmiljö med professionell onboarding,


Stöd från vårt team längs hela vägen – vi hjälper till med dialog, uppföljning och administration,


Ett nätverk av kunniga kollegor och ett bolag som värnar om din utveckling.



????Ansökan
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Ange vilken ort du bor i när du ansöker.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Helpdeskmedarbetare Konsultuppdrag inom offentlig sektor

Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag. Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag. -- Om rollen Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterad... Visa mer
Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag.
Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag.
--
Om rollen
Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterade frågor och bidra till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Arbetsuppgifterna inkluderar:
– Se till att IT-utrustning fungerar
– Tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och chatt
– Support av både hård- och mjukvara
– Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter, utskriftsköer)
– Instruera användare i hur olika program används.
--
Vi söker dig som har
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
– Gymnasieutbildning eller motsvarande IT-kunskaper
– Minst 6 månaders erfarenhet från arbete inom helpdesk, IT-support eller liknande
– Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
– Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunskap om ärendehanteringssystem, t.ex. Easit GO eller ServiceNow
– Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM)
– Flytande svenska i tal och skrift
--
Vi erbjuder
Detta är ett konsultuppdrag där du får:
– En trygg start med onboarding och introduktion
– Lokalt stöd genom hela uppdraget
– Möjlighet att utvecklas inom en stabil och viktig sektor
– Erfarenhet från uppdrag med struktur, säkerhet och tydliga processer
--
Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval.
Märk din ansökan med orten du söker från, t.ex. Göteborg, Borås, Uddevalla eller annan ort i Västra Götaland eller Halland.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Helpdesk-konsult till uppdrag inom offentlig sektor

Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag. Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksam... Visa mer
Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag.
Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksamheter till statliga myndigheter.
Det här är en perfekt möjlighet för dig som gillar problemlösning, systemförvaltning och att arbeta nära användare med både support och tekniskt stöd.

Om rollen
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma,
- se till att IT-utrustning fungerar
- tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara
- administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- instruera användare i hur de ska arbeta med olika program

Kompetenskrav
För att bli aktuell måste du uppfylla nedanstående krav,
- högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)
- goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder
- Möjlighet till arbete i flera delar av landet, på uppdrag hos välkända offentliga verksamheter
- Trygghet i tydliga uppdrag med ordnade arbetsförhållanden
- Professionell introduktion och stöd under hela uppdraget
- Hjälp med administration, uppföljning och dialog med uppdragsgivare

Ansökan
Urval sker löpande.
Ange vilken ort du bor i när du skickar in din ansökan.
Välkommen att bli en del av vårt nätverk av kunniga IT-konsulter! Visa mindre

Senior Teknisk Support l Jefferson Wells l Lerum

Vi söker en erfaren Teknisk Support med el-kunskaper till vår kund i Lerum. Är du en problemlösare med starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom el? Vill du arbeta med högkvalitativa produkter och hjälpa kunder att lösa tekniska utmaningar? Då kan du vara den vi söker! Om rollen * Ge teknisk support och rådgivning till återförsäljare och fabrik. * Felsöka och stötta vid reparationer av elektriska komponenter i produkter. * Stötta med teknisk kun... Visa mer
Vi söker en erfaren Teknisk Support med el-kunskaper till vår kund i Lerum. Är du en problemlösare med starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom el? Vill du arbeta med högkvalitativa produkter och hjälpa kunder att lösa tekniska utmaningar? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen

* Ge teknisk support och rådgivning till återförsäljare och fabrik.
* Felsöka och stötta vid reparationer av elektriska komponenter i produkter.
* Stötta med teknisk kunskap vid installation och underhåll.
* Samarbeta med teamet för att säkerställa hög kundnöjdhet.



Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från liknade roll eller vill ta nästa steg i karriären. För att passa i rollen är du en framåt och kundvänd person med flera års erfarenhet från el-montage alternativt teknisk support med el-komponter som grund. Vidare är du serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga samt ett starkt tekniskt intresse. Du trivs bäst när problemlösning står i fokus och är van vid att arbeta självständigt.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, talar du även tyska är det meriterande.



Vår kund
Vår kund är en internationell aktör inom mekanisk tillverkning och är inne i ett förnyelse- och utvecklingsarbete av produkter och arbetssätt, så du bör trivas i en föränderlig miljö.

Företaget ligger strax öster om Lerum med närhet till buss och tåg.



Om Jefferson Wells
Som konsult hos Jefferson Wells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga Konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jefferson Wells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cherie Enhörning via mail; [email protected]
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Application Support

Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt. Då kommer du trivas hos vår kund. De arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. Det gör dem genom att skapa produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att köra bil eller att åka med i fordonet. Deras mål är att stävja utanförskap och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten I rollen som Application Support är du en skicklig kommunikatör som producerar ku... Visa mer
Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt. Då kommer du trivas hos vår kund. De arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. Det gör dem genom att skapa produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att köra bil eller att åka med i fordonet. Deras mål är att stävja utanförskap och bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Om tjänsten
I rollen som Application Support är du en skicklig kommunikatör som producerar kundorienterad information och vägleder kring säker installation av deras produkter. Rollen kommer att ansvara för produktion av teknisk information och tillser att den är tydlig. Du kan utrycka dig bra och tydligt som ”teknisk författare” och har erfarenhet av grafisk design.



Exempel på andra uppgifter kan vara:

- Exponering för mätning av fordon för att passa kundens applikationer

- Använda den fysiska installationsprocessen som ett sätt att samla information till instruktioner och manualer

- Samverkan med Produkt portfoliogruppen för att säkerställa att produktinformationen uppdateras i linje med planerna



Om dig
Du är en utmärkt kommunikatör med en passion för att ge kunden den bästa möjliga upplevelse av våra produkter genom information och supportmaterial. Detta kommer att synas i den noggrannhet, tydlighet och fantasifulla sätt som den tekniska informationen presenteras på i både tryckt och digital form.

Din erfarenhet som teknisk kommunikatör ger dig möjlighet att på ett effektivt sätt bidra i arbetet för att nå affärsmålen. Dina kompetenser inom grafisk design kommer att bidra till utveckling av våra presentationsmetoder. Detta kan innefatta att producera information på ytterligare språk utöver svenska och engelska.
Som person ser vi att du är kommunikativ och strukturerad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och har lätt för att samarbeta med andra. Du tar ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ för att arbetet framåt till önskat avslut och med efterfrågat resultat. När det behövs hittar du nya vägar och tar dig an okända uppgifter. Slutligen ”brinner” du för innovation inom ditt ansvarsområde och kommer att hitta kreativa sätt att lösa problem. Visa mindre

IT-service och Helpdesk

Om jobbet Är du redo att ansluta dig till ett dynamiskt team och göra skillnad inom den offentliga sektorn? Alingsås kommun söker dedikerade IT-service och helpdesk konsulter för att stödja våra anställda med deras IT-behov. Vad erbjuder vi dig? Månadslön: 32500+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation. Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt. Balans mellan arbete och privatliv: Flexibla arbetsarrangemang i en sa... Visa mer
Om jobbet
Är du redo att ansluta dig till ett dynamiskt team och göra skillnad inom den offentliga sektorn? Alingsås kommun söker dedikerade IT-service och helpdesk konsulter för att stödja våra anställda med deras IT-behov.
Vad erbjuder vi dig?
Månadslön: 32500+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation.
Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt.
Balans mellan arbete och privatliv: Flexibla arbetsarrangemang i en samarbetsinriktad och dynamisk teammiljö.
Professionell utveckling: Möjligheter att arbeta med den senaste tekniken och ständig professionell utveckling. Vi erbjuder utbildning för nya certifieringar och färdighetsutveckling.
Trygga anställningar: Stabila och säkra anställningsvillkor.
Boende och resor erbjuds till resande konsulter.



Uppdragsbeskrivning:
Som IT-service och helpdesk konsult kommer du att:
Leverera och installera IT-utrustning (PC, mobiltelefoner) till kommunanställda.
Vara första kontaktpunkt för IT-support, förstå och lösa problem med hjälp av manualer och instruktioner.
Dokumentera olösta problem tydligt för eskalering till second-line support.
Arbeta med ett incidenthanteringssystem för att spåra och hantera uppgifter.
Du kommer att arbeta nära IT-avdelningen och representera dem i dina dagliga kontakter med Alingsås kommuns anställda.



Kvalifikationer:
Kompetensnivå 3:
Kunskap: Hög kompetens inom aktuell roll.
Erfarenhet: 4-8 år inom aktuell roll, är förebild för andra konsulter.
Ledning: Kan leda en mindre grupp och ta ansvar för specifika områden.
Självständighet: Förmåga att arbeta självständigt.
Tekniska färdigheter:
Grundläggande IT-utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av manuella och automatiserade tester, minst 3 år.
Kunskap om att utveckla automatiserade tester i Java och JavaScript.
Erfarenhet av testramverk och att skapa automatiserade testfall.
Förmåga att översätta krav till användarfall och testfall.
Erfarenhet av teambaserad utveckling enligt agila principer.
Kännedom om Quarkus eller Spring-ramverk, OpenShift och Kubernetes.
Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift.



Övriga krav:
- B-körkort.
- God social kompetens, positiv attityd och organisatoriska förmågor.



Jobbdetaljer:
Position: IT-Service och Helpdesk Konsult
Plats: Alingsås, Sverige
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare eller tidsbegränsad
Språkkrav: Svenska och engelska



Klar att ansluta dig till vårt team?
Om du är passionerad för teknik och motiverad att spela en central roll inom IT-support, vill vi höra från dig! Ansök idag och ta nästa steg i din karriär med oss! Visa mindre

Customer Support

Vill du vara en del av en organisation som förändrar liv på riktigt? På BraunAbility jobbar vi för att ge människor friheten att leva självständiga liv. Vi skapar och säljer produkter som möjliggör för personer med begränsad rörlighet att köra bil eller åka som passagerare. Tillsammans arbetar vi för att hjälpa människor få uppleva oberoende mobilitet i ett inkluderande samhälle.? Vi söker nu 2 engagerade och serviceinriktade Customer Support medarbetare ... Visa mer
Vill du vara en del av en organisation som förändrar liv på riktigt? På BraunAbility jobbar vi för att ge människor friheten att leva självständiga liv. Vi skapar och säljer produkter som möjliggör för personer med begränsad rörlighet att köra bil eller åka som passagerare. Tillsammans arbetar vi för att hjälpa människor få uppleva oberoende mobilitet i ett inkluderande samhälle.?
Vi söker nu 2 engagerade och serviceinriktade Customer Support medarbetare till vårt CSC team. Som Customer Support kommer du att vara den främsta kontaktpersonen för våra återförsäljare och hjälpa dem med deras frågor och problem. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa en positiv kundupplevelse för att bygga starka kundrelationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Besvara kundförfrågningar via telefon och email
Lösa kundproblem och ge teknisk support vid behov.
Hantera kundklagomål och ärenden effektivt.
Ge produktinformation och rådgivning till kunder.
Dokumentera och rapportera kundinteraktioner.
Samarbeta med andra avdelningar för att lösa kundfrågor.
Bidra till att förbättra kundsupportprocesser och -kvalitet.
Ordermottagning



Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av kundsupport eller liknande roll.
Utmärkt kommunikationsförmåga och kundorientering.
Förmåga att arbeta i team och under tryck.
Förmåga att lära sig nya system.
Svenska och engelska i tal och skrift



Meriterande erfarenheter
Fordonsmekanik/teknik
Tyska i tal och skrift
Monitor (ERP system)
Super Office (Ärendehanteringssystem)



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad vi erbjuder
Kollektivavtal
Fast lön enligt överenskommelse
Utvecklingsmöjligheter
Hälsovård och tillgång till ett gym på arbetsplatsen
Ett brett utbud av trivselaktiviteter, bjudningar och evenemang för att främja välbefinnandet och samarbetet bland kollegorna



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och lyder under Unionens avtalsområde för Teknikavtalet.?Tillträde enligt överenskommelse och tjänsterna är placerade på det europeiska huvudkontoret i Stenkullen.
Om du har några frågor angående tjänsten tveka inte att kontakta Jonas Linhage, Director Customer Support: [email protected] /tel. 0302-254 16
Vi vill ha din ansökan senast den 21 november 2023. Mejla CV och personligt brev till [email protected]. Referera till ”CSC Support” i ämnes raden.
Vi tror på en inkluderande arbetsmiljö där olikheter uppmuntras och värderas. Vi välkomnar därför sökande oavsett bakgrund. Visa mindre

Jobba hemifrån i teknisk kundtjänst? Webhelp Göteborg anställer!

Har du koll på den senaste tekniken? Tycker du om att umgås med likasinnade människor? Är du i början av din karriär? Webhelp söker nu medarbetare till vår största klient i centrala Göteborg. TRYGGT JOBB I TRYGG MILJÖ Vi på Webhelp är måna om dig som anställd och för oss är det av största vikt att alla skall vara säkra när de jobbar, därför låter vi alla våra medarbetare arbeta hemifrån. På så vis tar vi ett gemensamt ansvar i att försöka bromsa smittspri... Visa mer
Har du koll på den senaste tekniken? Tycker du om att umgås med likasinnade människor? Är du i början av din karriär? Webhelp söker nu medarbetare till vår största klient i centrala Göteborg.
TRYGGT JOBB I TRYGG MILJÖ
Vi på Webhelp är måna om dig som anställd och för oss är det av största vikt att alla skall vara säkra när de jobbar, därför låter vi alla våra medarbetare arbeta hemifrån. På så vis tar vi ett gemensamt ansvar i att försöka bromsa smittspridningen, bland annat genom att undvika kollektivtrafik och förhindra lokal spridning på kontoret. För oss är det en självklarhet att ta ansvar i mitten av en pandemi.
OM TJÄNSTEN SOM KUNDTJÄNSTMEDARBETARE
Som supportmedarbetare på Webhelp i Göteborg är du kundernas stöttepelare vid frågor och funderingar kring deras mobiltelefon, surfplatta och dator. Du kommer dagligen hantera både enklare och mer komplexa ärenden i samråd med olika slags kunder som är i behov av din expertis. Anställningen kommer att börja med en fyra veckor lång betald distansutbildning så att du får alla verktyg du behöver.
VI SÖKER DIG SOM...
Är en självständig och teknikintresserad person, som gillar och triggas av att jobba efter utsatta mål och som alltid vill ge bästa möjliga service.
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska
Bor i Göteborgsområdet med omnejd

VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Kollektivavtal är för oss en självklarhet, du ska känna dig trygg i din anställning! Du läsa mer om Contact-center-avtalet som gäller hos oss via annonsen på vår hemsida.
Konkurrenskraftig lön, OB-tillägg och övertidsersättning.

ARBETSTIDER: Heltid, varierande arbetstider måndag – söndag, kl 08.00 – 20.00
PLACERINGSORT: Göteborg, hemifrån under pandemin. Visa mindre

Teknisk support till vår kund i Stenkullen

Söker du ett företag där du får jobba fritt och omväxlande? Brinner du för service och teknik? Då har vi rollen för dig! Vi rekryterar nu en medarbetare till vår kund i Stenkullen som är verksam inom tillverkande industri. Dina arbetsuppgifter Du kommer vara en del av en familjär arbetsplats där din arbetsgivare värderar dig och din åsikt. Där skratt och omtanke är en del av vardagen. I arbetsuppgifterna ingår: Teknisk support och rådgivning till fö... Visa mer
Söker du ett företag där du får jobba fritt och omväxlande? Brinner du för service och teknik? Då har vi rollen för dig! Vi rekryterar nu en medarbetare till vår kund i Stenkullen som är verksam inom tillverkande industri.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara en del av en familjär arbetsplats där din arbetsgivare värderar dig och din åsikt. Där skratt och omtanke är en del av vardagen.

I arbetsuppgifterna ingår:
Teknisk support och rådgivning till företagets kunder
Ansvar för kundservice och administration



Din profil
För att trivas i rollen behöver du uppskatta sociala kontakter, både internt och externt. Krav är att du har någon erfarenhet inom produkter för gas och har ett intresse för teknik.

Krav för tjänsten är också:
erfarenhet inom tillverkningsindustrin
goda kunskaper i Svenska och Engelska, både tal och skrift




Övrig information
Placeringsort: Stenkullen
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare med tillämpad provanställning
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning


Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en spännande utmaning? Då ser vi fram emot att höra av dig. GasiQ har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Emmi Persson, [email protected], 073 407 33 75. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR



Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Visa mindre

Jobba med teknisk kundtjänst hemifrån - Webhelp Göteborg!

Vi på Webhelp utlovar ett roligt och utmanande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som brinner för att ge utmärkt service, är självständig och gillar att jobba efter utsatta mål! TRYGGT JOBB I TRYGG MILJÖ Vi på Webhelp är måna om dig som anställd och för oss är det av största vikt att alla skall vara säkra när de jobbar, därför låter vi alla våra medarbetare arbeta hemifrån. På så vis tar vi ett gemensamt ansvar i att försöka bromsa smittspridningen, ... Visa mer
Vi på Webhelp utlovar ett roligt och utmanande jobb inom teknisk support. Vi söker dig som brinner för att ge utmärkt service, är självständig och gillar att jobba efter utsatta mål!
TRYGGT JOBB I TRYGG MILJÖ
Vi på Webhelp är måna om dig som anställd och för oss är det av största vikt att alla skall vara säkra när de jobbar, därför låter vi alla våra medarbetare arbeta hemifrån. På så vis tar vi ett gemensamt ansvar i att försöka bromsa smittspridningen, bland annat genom att undvika kollektivtrafik och förhindra lokal spridning på kontoret. För oss är det en självklarhet att ta ansvar i mitten av en pandemi.
OM TJÄNSTEN SOM TEKNISK SUPPORT
Som supportmedarbetare på Webhelp i Göteborg är du kundernas stöttepelare vid frågor och funderingar kring deras mobiltelefon, surfplatta och dator. Du kommer dagligen hantera både enklare och mer komplexa ärenden i samråd med olika slags kunder som är i behov av din expertis. Anställningen kommer att börja med en fyra veckor lång betald distansutbildning så att du får alla verktyg du behöver.
VI SÖKER DIG SOM...
Är en självständig och teknikintresserad person, som gillar och triggas av att jobba efter utsatta mål och som alltid vill ge bästa möjliga service.
Erfarenhet av iOS och/eller macOS eller ja?mfo?rbar teknik rekommenderas
Har godkända gymnasiebetyg i svenska och engelska
Bor i Göteborgsområdet med omnejd

VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Kollektivavtal är för oss en självklarhet, du ska känna dig trygg i din anställning! Du läsa mer om Contact-center-avtalet som gäller hos oss via annonsen på vår hemsida.
Kollektivavtalsenlig lön, OB-tillägg och övertidsersättning.

START: 2021-05-21 #jobbjustnu
ARBETSTIDER: Heltid, varierande arbetstider måndag – söndag, kl 08.00 – 20.00
PLACERINGSORT: Göteborgsområdet med omnejd Visa mindre

Teknisk support hemifrån? Tryggt jobb i trygg miljö - Webhelp Göteborg!

OM TJÄNSTEN SOM KUNDTJÄNSTMEDARBETARE Är du vårt nästa stjärnskott till ett av våra mest intressanta uppdrag inom teknisk kundtjänst? Som kundtjänstmedarbetare på Webhelp i Göteborg är du kundernas stöttepelare vid frågor och funderingar kring deras mobiltelefon, surfplatta och dator. Du kommer dagligen hantera både enklare och mer komplexa ärenden i samråd med olika slags kunder som är i behov av din expertis. Din anställning kommer börja med en fyra veck... Visa mer
OM TJÄNSTEN SOM KUNDTJÄNSTMEDARBETARE
Är du vårt nästa stjärnskott till ett av våra mest intressanta uppdrag inom teknisk kundtjänst?
Som kundtjänstmedarbetare på Webhelp i Göteborg är du kundernas stöttepelare vid frågor och funderingar kring deras mobiltelefon, surfplatta och dator. Du kommer dagligen hantera både enklare och mer komplexa ärenden i samråd med olika slags kunder som är i behov av din expertis.
Din anställning kommer börja med en fyra veckor lång och gedigen distansutbildning. Under hela utbildningsperioden och tiden därefter kommer du få stöttning och coachning från våra instruktörer och teamleaders. Trots att detta sker digitalt är vi måna om att känner dig bekväm och trivs i rollen, även om du jobbar hemifrån.
I och med den rådande Covid-19-pandemin har många verksamheter behövt stå inför stora omställningar för att den vardagliga driften skall kunna fortlöpa – och så är fallet även hos oss! På Webhelp har vi övergått från att ha alla våra medarbetare på kontoret till att ha våra Advisors arbetandes hemifrån. Detta har medfört stora krav på omställning från vår sida. Därför söker vi nu nya kundtjänstmedarbetare som både kan och vill arbeta hemifrån!
VI SÖKER DIG SOM...
Är en självständig person, som gillar och triggas av att jobba efter utsatta mål och som alltid vill ge bästa möjliga service. Ett extra stort plus är om du har arbetat med liknande sedan tidigare, det är dock inget krav - Dina personliga egenskaper är viktigare än ditt CV! Vi ser även att du pratar flytande svenska och har väldigt goda kunskaper i engelska. Du behöver dessutom vara bosatt i Göteborgs pendelområde.
När du har sökt tjänsten kommer du få två tester skickade till dig för att pröva dina förkunskaper. Vi använder dessa som en del i vår rekryteringsprocess så se till att göra dem så snart du kan så ser vi till att återkoppla!
VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Kollektivavtal är för oss en självklarhet, du ska känna dig trygg i din anställning!
Konkurrenskraftig lön, OB-tillägg och övertidsersättning. Visa mindre