Lediga jobb Experis AB i Lerum

Se alla lediga jobb från Experis AB i Lerum. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Lerum som finns inom det yrket.

Innesäljare till Lerum/Partille

Ansök    Okt 2    Experis AB    Innesäljare
Är du systemstark, teknikintresserad och gillar att ha kundkontakt? Nu söker Manpower en lösningsorienterad innesäljare till ett europeiskt industriföretag i Lerum/Partille. Heltidsuppdrag med start i oktober 2025 - och stor chans till förlängning! Gör skillnad - varje dag, i rollen som innesäljare Som innesäljare får du en central roll i företagets försäljnings- och kundprocesser. Du arbetar på plats I trevliga lokaler med: * Orderhantering och ordera... Visa mer
Är du systemstark, teknikintresserad och gillar att ha kundkontakt? Nu söker Manpower en lösningsorienterad innesäljare till ett europeiskt industriföretag i Lerum/Partille. Heltidsuppdrag med start i oktober 2025 - och stor chans till förlängning!

Gör skillnad - varje dag, i rollen som innesäljare

Som innesäljare får du en central roll i företagets försäljnings- och kundprocesser. Du arbetar på plats I trevliga lokaler med:

* Orderhantering och orderadministration
* Prisuppgifter och offertförfrågningar
* Telefonsupport och tekniska kundfrågor
* Innesälj och kunddialog

Du blir en viktig länk mellan företaget och slutkund - med stort ansvar för att skapa smidiga och professionella kundupplevelser.



Vi söker inte bara rätt kompetens - vi söker rätt personlighet

Vi tror att du som kommer trivas allra bäst är någon som sprider positiv energi och inspirerar övriga kollegor på kontoret. Du är snabblärd och har ett naturligt driv och en vilja att bidra till att innesälj och ordermottagningen tar nästa steg i sin utvecklingsresa.

Du har en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och trygg i att hantera både operativa och ibland mer komplexa diskussioner med externa motparter. Du är självgående men samarbetar också naturligt i team, och du motiveras av att skapa långsiktiga relationer tillsammans med alla dina kollegor. Du kommer vara en viktig kollega för att gruppen ska uppnå sina gemensamma mål.

Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid och SAP.
Du talar och skriver svenska och engelska på en professionell nivå och talar du dessutom tyska så ses det som meriterande för tjänsten.

Om arbetsplatsen

Du kommer att arbeta hos ett europeiskt branschledande industriföretag med en tydlig tillväxtplan och kundfokus. Här råder en arbetsmiljö där teknik och kvalitet står i centrum - perfekt för dig som vill utvecklas och bidra.

Varför välja oss?

Du blir en del av ett företag med stark teknisk kompetens, internationell närvaro och en kultur som uppmuntrar initiativtagande och samarbete. Här får du möjlighet att påverka, utvecklas och vara med på en spännande resa framåt.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider och du kommer att vara anställd av Manpower och initialt arbeta som uthyrd konsult hos vår kund till att börja. För det här uppdraget behöver du arbeta on-site.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig! Ansök genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att ring ansvarig Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-617235

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Varför välja Manpower?

Manpower befinner sig i en tillväxtfas, vilket innebär att du har stort inflytande på arbetssätt, personlig utveckling och karriär. Vi har tillgång till de mest spännande kunderna och uppdragen - vilket ger dig en fantastisk möjlighet att bygga upp din kunskap och ditt nätverk i branschen!

Hos Manpower strävar vi efter en god balans mellan arbete och privatliv. Du kommer att erbjudas en anställning enligt kollektivavtal, inklusive övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Visa mindre

Utbildningschef

Ansök    Aug 7    Experis AB    Utbildningschef
Hos oss får du möjlighet att arbeta nära verksamheten, leda genom andra och skapa förutsättningar för både pedagogisk och organisatorisk utveckling. Vi söker en strategisk och engagerad ledare som vill vara med och forma framtidens utbildning. Om arbetsplatsen Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minu... Visa mer
Hos oss får du möjlighet att arbeta nära verksamheten, leda genom andra och skapa förutsättningar för både pedagogisk och organisatorisk utveckling.

Vi söker en strategisk och engagerad ledare som vill vara med och forma framtidens utbildning.

Om arbetsplatsen

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

I Lerums kommun arbetar sedan länge i en förvaltning med ett starkt fokus på invånarna för att skapa en framgångsrik kommun där det är gott att leva, nu och i framtiden. Det innebär att vi är flexibla, vågar prova, vågar förändra i en omvärld med snabba växlingar. Lerums kommun är en förvaltning och vi som arbetar inom kommunen är alla viktiga pusselbitar för att det ska fungera och för att vi ska nå resultat för helheten. Ett prioriterat uppdrag är också att se över skolstrukturen för att få ett helhetsgrepp om behoven.

Vi söker nu en utbildningschef som vill ansvara för det värdefulla arbete som genomförs inom sektorn utbildning och barnomsorg, med cirka 1700 medarbetare består av verksamheter inom förskola, grundskola, gymnasiet, vuxenutbildning, stöd och utveckling samt administration.

Arbetsuppgifter

Som utbildningschef i vår kommun får du en nyckelroll i att skapa bästa möjliga förutsättningar för barn och unga att växa, lära och lyckas. Du är direkt underställd kommundirektören och ingår i förvaltningsledningen, där du tillsammans med engagerade kollegor leder, samordnar och utvecklar hela utbildningsverksamheten - från strategiska beslut till verklig förändring i klassrummen.

Du är den som sätter riktningen utifrån politiska beslut och kommunens långsiktiga mål. Med ett passionerat och tydligt ledarskap driver du pedagogisk utveckling som verkligen gör skillnad - för elever, medarbetare och hela kommunens framtid.

Ditt uppdrag är både brett och djupt:

* Du säkrar att verksamheten når sina mål, håller hög kvalitet och följer lagar och styrdokument.
* Du skapar en trygg och inspirerande arbetsmiljö där ledarskap, organisation och styrning utvecklas i takt med samhället.
* Du tar täten i utbildningssektorns digitala transformation och visar vägen mot en modern och hållbar framtid.

Vi söker dig som trivs i en roll där samverkan, dialog och förändringsledning är nyckeln till framgång. Du bygger starka relationer - med politiker, kollegor och externa aktörer - och ser kraften i ett gemensamt ansvar för utbildningens utveckling.

Kvalifikationer

Vi söker en trygg och engagerad ledare med erfarenhet av strategiskt förändringsarbete. Ditt ledarskap präglas av tillit, delaktighet och ett prestigelöst förhållningssätt. Du skapar en kultur där medarbetare växer, tar ansvar och utvecklas - och där kvalitet, resultat och samarbete går hand i hand.

Du har ett helhetsperspektiv, god samarbetsförmåga och bygger relationer genom tydlig kommunikation och förtroende. Du har relevant akademisk utbildning och gedigen erfarenhet av att leda skolverksamhet i en politiskt styrd organisation. Du har också god pedagogisk insikt och ett starkt engagemang för barn och ungas lärande.

Tjänsten omfattas av säkerhetsprövning enligt gällande regelverk.

Vi förväntar oss att våra chefer som ledare agerar autentiskt, föredömligt med personlig omtanke och har förmågan att inspirera och motivera dem vi leder.

I Lerums kommun arbetar vi med utvecklande ledarskap och därför får du som chef hos oss en grundutbildning samt vidareutveckling inom ramen för kommunens Ledarskapsplattform. Se våra ledare berätta mer om ledarskapsutvecklingen: https://lerum.se/ledarskapsutveckling

Ledarskapsplattformen ska ge dig som chef och ledare rätt förutsättningar för ditt uppdrag. Du som tillsvidareanställd chef i Lerums kommun ges en unik möjlighet att utveckla dig med hjälp av modeller samt arbeta med hur du kan förbättra hela ditt ledarskap och dina ledarskapsbeteenden, oavsett din erfarenhetsnivå.

Chefer i Lerums kommun förväntas formulera en egen personlig utvecklingsplan som bygger på det utvecklande ledarskapet.

Om oss

Kommunens arbete ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. Vi arbetar för att hitta de bästa lösningarna för helheten, för invånarna, för företagarna, för besökarna.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka 3 200 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner som friskvård och personalstöd.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Lerums kommun med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten, kontakta Marie Gutke 070-377 54 27 alt [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administrativ Ekonom nära Lerum

Ansök    Feb 11    Experis AB    Redovisningsekonom
Vill du ha ett roligt och omväxlande arbete inom ekonomi och administration? Vill du jobba på en arbetsplats i utveckling? Läs vidare nedan. Start: Februari 2025 Slut: Tillsvidare Sista ansökningsdag 2025-02-20 Vi på Jeffersonwells söker en erfaren och engagerad ekonom och administratör för ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med stor möjlighet till direktanställning. Som ekonom och administratör kommer du vara ett viktigt stöd till platsansvari... Visa mer
Vill du ha ett roligt och omväxlande arbete inom ekonomi och administration? Vill du jobba på en arbetsplats i utveckling? Läs vidare nedan.

Start: Februari 2025
Slut: Tillsvidare
Sista ansökningsdag 2025-02-20

Vi på Jeffersonwells söker en erfaren och engagerad ekonom och administratör för ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med stor möjlighet till direktanställning.
Som ekonom och administratör kommer du vara ett viktigt stöd till platsansvarig. Företaget ligger strax öster om Lerum med närhet till buss och tåg.

Kunden

Vår kund är en internationell aktör inom mekanisk tillverkning och är inne i ett förnyelse- och utvecklingsarbete av produkter och arbetssätt, så du bör trivas i en föränderlig miljö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom kommer du att ansvara för leverantörsregister, leverantörsutbetalningar,
avstämning av balansräkning, fakturering, bokföring av inbetalningar, uppföljning av kundreskontra samt upprättande av momsredovisning och månadsbokslut. För den som kan finns även möjlighet att sköta enklare lönehantering för 9 personer. Affärssystem är Pyramid och Excel används även mycket.
Inom administration så kommer du att göra enklare inköp/upphandlingar, hjälpa till med prislistor, kundregister och liknande.
Fördelningen mellan ekonomi och administration är ca 50/50.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst två års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom och självständigt kan hantera ovan arbetsuppgifter. Vi ser att du har kunskap inom bokföring och är noggrann med siffror.
Om du gillar att ta initiativ, är driven och flexibel så kommer du trivas och bli framgångsrik i uppdraget. Du tar ansvar för att utveckla och driva ditt arbete framåt med "I can do"-attityd.
Vidare är du prestigelös och hjälper till där det behövs och kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, talar du även tyska är det meriterande.

Intresserad?

Är du rätt person för tjänsten och kan börja inom en månad så söker du tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu".

Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon 031-617235.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Jeffersonwells

Som konsult hos Jeffersonwells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jeffersonwells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Visa mindre

Snart söker vi vår nästa utbildningschef!

Ansök    Jun 30    Experis AB    Utbildningschef
Vill du vara med och forma framtidens utbildning i en framåtblickande och växande kommun nära Göteborg? I Lerums kommun får du chansen att ta en ledande roll i ett sammanhang där utbildning står högt på agendan. Som utbildningschef blir du en strategisk nyckelperson som tillsammans med engagerade chefer, pedagoger och medarbetare driver utvecklingen framåt - både pedagogiskt och organisatoriskt. Vi söker dig som är en trygg och lyhörd ledare med erfarenh... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens utbildning i en framåtblickande och växande kommun nära Göteborg?

I Lerums kommun får du chansen att ta en ledande roll i ett sammanhang där utbildning står högt på agendan. Som utbildningschef blir du en strategisk nyckelperson som tillsammans med engagerade chefer, pedagoger och medarbetare driver utvecklingen framåt - både pedagogiskt och organisatoriskt.

Vi söker dig som är en trygg och lyhörd ledare med erfarenhet av att leda utbildningsverksamhet på strategisk nivå. Du har ett starkt engagemang för barn och ungas lärande - och du vet hur viktiga goda förutsättningar är för både elever och medarbetare.

Håll utkik - vi annonserar tjänsten under vecka 32!

#Utbildningschef #LerumsKommun #Ledarskap #Skola #Strategi #Jobbmedmening #OffentligSektor #Utbildning Visa mindre

Senior Teknisk Support l Jefferson Wells l Lerum

Vi söker en erfaren Teknisk Support med el-kunskaper till vår kund i Lerum. Är du en problemlösare med starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom el? Vill du arbeta med högkvalitativa produkter och hjälpa kunder att lösa tekniska utmaningar? Då kan du vara den vi söker! Om rollen * Ge teknisk support och rådgivning till återförsäljare och fabrik. * Felsöka och stötta vid reparationer av elektriska komponenter i produkter. * Stötta med teknisk kun... Visa mer
Vi söker en erfaren Teknisk Support med el-kunskaper till vår kund i Lerum. Är du en problemlösare med starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom el? Vill du arbeta med högkvalitativa produkter och hjälpa kunder att lösa tekniska utmaningar? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen

* Ge teknisk support och rådgivning till återförsäljare och fabrik.
* Felsöka och stötta vid reparationer av elektriska komponenter i produkter.
* Stötta med teknisk kunskap vid installation och underhåll.
* Samarbeta med teamet för att säkerställa hög kundnöjdhet.



Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från liknade roll eller vill ta nästa steg i karriären. För att passa i rollen är du en framåt och kundvänd person med flera års erfarenhet från el-montage alternativt teknisk support med el-komponter som grund. Vidare är du serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga samt ett starkt tekniskt intresse. Du trivs bäst när problemlösning står i fokus och är van vid att arbeta självständigt.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, talar du även tyska är det meriterande.



Vår kund
Vår kund är en internationell aktör inom mekanisk tillverkning och är inne i ett förnyelse- och utvecklingsarbete av produkter och arbetssätt, så du bör trivas i en föränderlig miljö.

Företaget ligger strax öster om Lerum med närhet till buss och tåg.



Om Jefferson Wells
Som konsult hos Jefferson Wells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga Konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jefferson Wells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cherie Enhörning via mail; [email protected]
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Danish speaking Tech Support | Andreas STIHL Norden AB | Lerum

Ansök    Jun 16    Experis AB    Backofficepersonal
Are you Danish speaking, interested in technics and understand and speak Swedish? Perfect! This may be the position for you! As Technical Support at STIHL you will be a part of the department Service & Training. You will handle technical support to the dealer network on the Danish market. Training the dealers will also be part of your responsibility. This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leadin... Visa mer
Are you Danish speaking, interested in technics and understand and speak Swedish? Perfect!

This may be the position for you!

As Technical Support at STIHL you will be a part of the department Service & Training. You will handle technical support to the dealer network on the Danish market. Training the dealers will also be part of your responsibility.
This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard!



Andreas STIHL Norden is looking for a Technical Support for Denmark. The location could be Stenkullen in Sweden or Bröndby in Denmark. The most important thing is that you speak and read Danish fluently. You will enter a company with great colleagues and nice premises.

Your responsibility
In the role as technical support you will have several responsibilities connected to aftermarket services and technical support. Your main task is to deliver first class support to the dealers on all STIHL products. You will handle support cases, claims, warranties and continuously report all interactions in the CRM system. Your days will include following tasks:

* Technical support via CRM, e-mail and phone
* Continuously report all customer contacts in the company's CRM system
* Monthly and weekly planning of daily operations and projects.
* Workshop equipment - responsibility for inventory lists
* Maintenance of workshop and training facilities
* Warranty and claims, assess and register cases from dealers within established times
* Repair machines for customers (dealers) within the set timeline
* Plan, manage, perform, and report training activities on behalf of and coordinated with the Technical Support Manager or Head of Service & Training
* Maintenance of compensation levels, certifications and authorizations linked to training
* Responsibility for and/or participation in projects connected to service and support systems

To enjoy working at STIHL and deliver excellent Technical Support, we believe that you
* Are experienced in working with technical support/customer support
* Have a technical understanding and interest in technology
* Are flexible, empathic and solution oriented with a sense of humor
* Speaks fluent Danish - we think that Danish is your native language
* Are a great team player who always works for what's best for the team

Location: Stenkullen, Sverige or Bröndby, Denmark
Type of employment: Permanent



About STIHL
STIHL develops, manufactures and distributes outdoor power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. The products are distributed through authorized dealers. STIHL is a global group with quality and safety as its keywords and works to contribute to a more sustainable future. In 2021, STIHL achieved a worldwide sales volume of 5,06 billion euros with a workforce of around 20,000. The Nordic head office is based in Sweden with operations in Norway, Denmark, and Finland.

Read more at STIHL

Contact: To apply for the position, click the "Apply now" button. If you have any questions, please contact Recruitment Consultant Irene Bengtsson via email or phone +46 31 617294. We work with ongoing selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, submit your application as soon as possible. We look forward to your application! Visa mindre

IT-Solutions Manager - Ansvarig för Affärssystem & BI

Ansök    Okt 1    Experis AB    IT-strateg
Har du erfarenhet av affärssystem och BI-lösningar och är redo att ta dig an den spännande rollen som IT-solutions Manager? Vill du utvecklas i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka företagets strategi och framtid? Då är du den vi söker till vårt team! Din roll Som IT-solutions Manager kommer du att ha en bred och strategisk roll där du driver utvecklingen av våra IT-system och fungerar som en viktig länk mellan användare och konsulter.... Visa mer
Har du erfarenhet av affärssystem och BI-lösningar och är redo att ta dig an den spännande rollen som IT-solutions Manager? Vill du utvecklas i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka företagets strategi och framtid? Då är du den vi söker till vårt team!





Din roll
Som IT-solutions Manager kommer du att ha en bred och strategisk roll där du driver utvecklingen av våra IT-system och fungerar som en viktig länk mellan användare och konsulter. Du ansvarar för drift och vidareutveckling av vårt affärssystem och leder viktiga projekt, såsom den kommande uppgraderingen från NAV 2016 till Dynamics.

I denna roll blir du vår ambassadör för att skapa en datadriven kultur där du kommer att säkerställa systemens integritet och prestanda, designa och underhålla dashboards för affärsbeslut samt översätta användarnas behov till effektiva tekniska lösningar. Du kommer också att ansvara för delar i vårt informationssäkerhetsarbete.

Din profil
Vi söker dig med gedigen kunskap inom affärssystem och BI-lösningar, gärna med erfarenhet från en större organisation eller koncern. Du har en stark IT-bakgrund och drivs av en tydlig motivation att fortsätta utvecklas inom ditt område. Du har förmåga att analysera komplexa problem och hitta effektiva lösningar. Tidigare erfarenhet av liknande systemuppgraderingsprojekt är starkt meriterande.

Kvalifikationer

* Relevant utbildning inom IT, eller liknande område.
* Minst 3 års erfarenhet av arbete med affärssystem, gärna Microsoft Dynamics.
* Erfarenhet av att leda systemuppgraderingsprojekt.
* God analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
* Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
* Kombinationen av teknisk kompetens och finansiellt kunnande är avgörande för att lyckas i rollen.
* Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.



Vi erbjuder
På Credin är vi ett härligt gäng som kombinerar professionalism, starkt driv och affärsmannaskap med kamratskap och humor. Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla både vår IT-miljö och vår verksamhet. Vi har en öppen och inkluderande arbetskultur där du har nära kontakt med både ledning och kollegor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och kreativ miljö där det finns stort utrymme för innovation och personlig utveckling.

På Credin värdesätter vi en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och perspektiv.

Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för vår räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt hos Credin Sverige AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Liridona Rexhepi, på [email protected]

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Credin
Credin utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och ingredienser för främst bagerier och konditorier, men även för choklad- och konfektyrindustrin samt livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor med produktutveckling, produktion och lager. Vi är en del i Orkla-koncernen. Visa mindre

IT-Solutions Manager - Affärssystem & BI | Credin | Stenkullen

Ansök    Okt 1    Experis AB    IT-strateg
Har du erfarenhet av affärssystem och BI-lösningar och är redo att ta dig an den spännande rollen som IT-solutions Manager? Vill du utvecklas i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka företagets strategi och framtid? Då är du den vi söker till vårt team! Din roll Som IT-solutions Manager kommer du att ha en bred och strategisk roll där du driver utvecklingen av våra IT-system och fungerar som en viktig länk mellan användare och konsulter.... Visa mer
Har du erfarenhet av affärssystem och BI-lösningar och är redo att ta dig an den spännande rollen som IT-solutions Manager? Vill du utvecklas i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka företagets strategi och framtid? Då är du den vi söker till vårt team!





Din roll
Som IT-solutions Manager kommer du att ha en bred och strategisk roll där du driver utvecklingen av våra IT-system och fungerar som en viktig länk mellan användare och konsulter. Du ansvarar för drift och vidareutveckling av vårt affärssystem och leder viktiga projekt, såsom den kommande uppgraderingen från NAV 2016 till Dynamics.

I denna roll blir du vår ambassadör för att skapa en datadriven kultur där du kommer att säkerställa systemens integritet och prestanda, designa och underhålla dashboards för affärsbeslut samt översätta användarnas behov till effektiva tekniska lösningar. Du kommer också att ansvara för delar i vårt informationssäkerhetsarbete.



Din profil
Vi söker dig med gedigen kunskap inom affärssystem och BI-lösningar, gärna med erfarenhet från en större organisation eller koncern. Du har en stark IT-bakgrund och drivs av en tydlig motivation att fortsätta utvecklas inom ditt område. Du har förmåga att analysera komplexa problem och hitta effektiva lösningar. Tidigare erfarenhet av liknande systemuppgraderingsprojekt är starkt meriterande.



Kvalifikationer

* Relevant utbildning inom IT, eller liknande område.
* Minst 3 års erfarenhet av arbete med affärssystem, gärna Microsoft Dynamics.
* Erfarenhet av att leda systemuppgraderingsprojekt.
* God analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
* Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
* Kombinationen av teknisk kompetens och finansiellt kunnande är avgörande för att lyckas i rollen.
* Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.



Vi erbjuder
På Credin är vi ett härligt gäng som kombinerar professionalism, starkt driv och affärsmannaskap med kamratskap och humor. Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla både vår IT-miljö och vår verksamhet. Vi har en öppen och inkluderande arbetskultur där du har nära kontakt med både ledning och kollegor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och kreativ miljö där det finns stort utrymme för innovation och personlig utveckling.

På Credin värdesätter vi en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och perspektiv.



Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för vår räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt hos Credin Sverige AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Liridona Rexhepi, på [email protected]

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!



Om Credin
Credin utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och ingredienser för främst bagerier och konditorier, men även för choklad- och konfektyrindustrin samt livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor med produktutveckling, produktion och lager. Vi är en del i Orkla-koncernen. Visa mindre

Danish speaking Tech Support | Andreas STIHL Norden AB | Lerum

Ansök    Maj 4    Experis AB    Backofficepersonal
Are you Danish speaking, interested in technics and understand and speak Swedish? Perfect! This may be the position for you! As Technical Support at STIHL you will be a part of the department Service & Training. You will handle technical support to the dealer network on the Danish market. Training the dealers will also be part of your responsibility. This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leadin... Visa mer
Are you Danish speaking, interested in technics and understand and speak Swedish? Perfect!

This may be the position for you!

As Technical Support at STIHL you will be a part of the department Service & Training. You will handle technical support to the dealer network on the Danish market. Training the dealers will also be part of your responsibility.
This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard!



Andreas STIHL Norden is looking for a Technical Support for Denmark. The location could be Stenkullen in Sweden or Bröndby in Denmark. The most important thing is that you speak and read Danish fluently. You will enter a company with great colleagues and nice premises.

Your responsibility
In the role as technical support you will have several responsibilities connected to aftermarket services and technical support. Your main task is to deliver first class support to the dealers on all STIHL products. You will handle support cases, claims, warranties and continuously report all interactions in the CRM system. Your days will include following tasks:

* Technical support via CRM, e-mail and phone
* Continuously report all customer contacts in the company's CRM system
* Monthly and weekly planning of daily operations and projects.
* Workshop equipment - responsibility for inventory lists
* Maintenance of workshop and training facilities
* Warranty and claims, assess and register cases from dealers within established times
* Repair machines for customers (dealers) within the set timeline
* Plan, manage, perform, and report training activities on behalf of and coordinated with the Technical Support Manager or Head of Service & Training
* Maintenance of compensation levels, certifications and authorizations linked to training
* Responsibility for and/or participation in projects connected to service and support systems

To enjoy working at STIHL and deliver excellent Technical Support, we believe that you
* Are experienced in working with technical support/customer support
* Have a technical understanding and interest in technology
* Are flexible, empathic and solution oriented with a sense of humor
* Speaks fluent Danish - we think that Danish is your native language
* Are a great team player who always works for what's best for the team

Location: Stenkullen, Sverige or Bröndby, Denmark
Type of employment: Permanent



About STIHL
STIHL develops, manufactures and distributes outdoor power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. The products are distributed through authorized dealers. STIHL is a global group with quality and safety as its keywords and works to contribute to a more sustainable future. In 2021, STIHL achieved a worldwide sales volume of 5,06 billion euros with a workforce of around 20,000. The Nordic head office is based in Sweden with operations in Norway, Denmark, and Finland.

Read more at STIHL

Contact: To apply for the position, click the "Apply now" button. If you have any questions, please contact Recruitment Consultant Irene Bengtsson via email or phone +46 31 617294. We work with ongoing selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, submit your application as soon as possible. We look forward to your application! Visa mindre

Danish Speaking Marketing Project Lead

Ansök    Jun 16    Experis AB    Marknadsassistent
Are you a driven team player who, in addition to English, is fluent in Danish? Do you also have experience from sales, events, fairs or graphic design? This may be the position for you! STIHL is now searching for a Danish speaking Project Lead to their new market organisation and we look forward to get in touch with you very soon. This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products.... Visa mer
Are you a driven team player who, in addition to English, is fluent in Danish?



Do you also have experience from sales, events, fairs or graphic design?



This may be the position for you!



STIHL is now searching for a Danish speaking Project Lead to their new market organisation and we look forward to get in touch with you very soon.

This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard!



The Nordic Project Lead will operationally coordinate and realize several chains of already created and/or pre-planned marketing activities for the entire Nordic region. You will be an important link between colleagues within the team, other departments within the Nordic region, the HQ in Germany and several of our partners to ensure punctuality and efficiency in marketing projects. You will be one of several operational players who daily get things done on their own, but always with the team in mind. The role is purely operational - strategies, goals and content are pre-packaged and served from HQ in Germany. We exist to enable them. The Nordic Project Lead is organisationally positioned under the Marketing Operations Manager.

Responsibility and daily work:
* Being the quality assurance in the Danish language
* Information gathering, proofreading, and editing of materials
* Act as a link between many different ongoing processes
* Coordinate internal and external communication efforts
* Coordinate daily operations and marketing projects
* Running, maintaining, and improving daily departmental processes
* Cooperate with agencies according to set processes
* Supporting the Head of Marketing and the Marketing Operations Manager in daily operations

As a successful, international family-owned company and leading global brand, STIHL offers the best possible environment in which to grow professionally and personally.

To succeed in the role as Nordic Project lead we think you'll signed up on following
* Enjoying a large mix of tasks and exciting projects
* Freedom with responsibility
* Meeting new people and working in various teams in the Nordics and global
* The opportunity to grow and develop new skills
* Work with a leading global brand and high-quality products

Your Profile
We are looking for a social team player with a strong ability to push forward. You should be unprestigious by heart. You are keen on change, and always strive to help your team. All STIHL employees are expected to share best practices, driving towards Nordic goals. We reward experience within service- or customer-oriented professions, e.g. sales, customer sup-port or the hospitality industry. It is also advantageous if you have worked in larger organisations before. Understanding the importance of speed and resources vs good enough.

Requirements
* Fluent and correct in English AND Danish
* Socially fearless, always with tactfulness
* Driven self-starting team player
* You are motivated to implement and coordinate already established strategies and objectives

Placement
The position is based at the STIHL Norden headquarters in Stenkullen, Sweden. We work together on site in Stenkullen. Odd days working from home may occur. The role may include travels within the Nordic region. All three positions are permanent.



About STIHL
STIHL develops, manufactures and distributes outdoor power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. The products are distributed through authorized dealers. STIHL is a global group with quality and safety as its keywords and works to contribute to a more sustainable future. In 2021, STIHL achieved a worldwide sales volume of 5,06 billion euros with a workforce of around 20,000. The Nordic head office is based in Sweden with operations in Norway, Denmark, and Finland.
Read more at STIHL

Contact:
To apply for the position, click the "Apply now" button. If you have any questions, please contact Recruitment Consultant Irene Bengtsson via mail or phone +46 31 617294. We work with ongoing selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, submit your application as soon as possible. We look forward to get in contact! Visa mindre

Business Support

Ansök    Maj 2    Experis AB    Backofficepersonal
Are you Swedish speaking, loves to give excellent support within sales and are fluent in English? Perfect! This may be the position for you! As Business Support at STIHL, you will be a part of the department Sales. You will deliver excellent backend support to the sales organization within the Nordics. This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard! Andreas STIHL No... Visa mer
Are you Swedish speaking, loves to give excellent support within sales and are fluent in English? Perfect! This may be the position for you!

As Business Support at STIHL, you will be a part of the department Sales. You will deliver excellent backend support to the sales organization within the Nordics.

This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard!



Andreas STIHL Norden is looking for a backend Business Support. The location could be Stenkullen in Sweden or Vantaa in Finland, depending on where we find the best candidate! It's an advantage if you speak Finnish, Danish or Norwegian in addition. You will enter a company with great colleagues and nice premises.

Your responsibility
In the role as Business Support you will have several responsibilities connected to sales and customer support. Your main task is to support the Sales organization e.g., Field Sales, Customer Support and Key Account Manager within STIHL Nordics. You will work proactively to increase our efficiency in sales work, contribute to us working in accordance with decided processes and to visualize the STIHL Nordic business so that we can drive sales according to the strategic goal. It also means maintaining Prices, Dealer discounts, bonuses, and other business corner stones in our systems as effectively as possible.
We will achieve continuous growth with stable profitability and with a constantly improving team spirit with both retailers and other employees.

Your days will include following tasks:
* Maintain recommended prices on all product categories
* Report sale statistics and compile market statistic reports
* Update prognosis of volumes
* Report Nordic Sales scorecard monthly
* Produce reports for invoicing
* Support STIHL Key Accounts with necessary data in agreed templates
* On demand, set up agreed campaigns in SAP and other relevant systems
* Perform Price adjustments in SAP

To enjoy working at STIHL and deliver excellent Business Support, we believe that you have

* Professional skills in MS Office and Excel in specific
* Experience from working in SAP
* Experience from customer support, since the understanding of frontend is the key to de-liver excellent backend
Business Support
* Fluent in English, written and spoken, in addition to your excellent Swedish and/or Finnish skills
* Knowledge in basic finance and analytic skills

We do also think that you are a humble person.

Location: Stenkullen, Sweden or Vantaa, Finland depending on where the best candidate is located
Type of employment: Permanent



About STIHL
STIHL develops, manufactures and distributes outdoor power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. The products are distributed through authorized dealers. STIHL is a global group with quality and safety as its keywords and works to contribute to a more sustainable future. In 2021, STIHL achieved a worldwide sales volume of 5,06 billion euros with a workforce of around 20,000. The Nordic head office is based in Sweden with operations in Norway, Denmark, and Finland.
Read more at STIHL.

Contact
To apply for the position, click the "Apply now" button. If you have any questions, please contact
Recruitment Consultant Irene Bengtsson via mail or phone: +46 31 617294. We work with ongoing selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, submit your application as soon as possible. We look forward to your application! Visa mindre

Head of HR & Sustainability | Andreas STIHL Norden | Lerum

Ansök    Feb 2    Experis AB    Personalchef/HR-chef
Är du en erfaren ledare med mångårig erfarenhet från kvalificerat HR-arbete? Rör du dig med lätthet i en internationell miljö med koncernkollegor ena stunden för att i nästa stund diskutera norsk eller dansk arbetsrätt med landschefen i ett av våra grannländer? Har du dessutom vana av att leda förändringsarbete? Vill du göra STIHL till A Great Place to Work? Om du dessutom är en varm och inspirerande ledare som har ett stort driv, intresse för hållbar... Visa mer
Är du en erfaren ledare med mångårig erfarenhet från kvalificerat HR-arbete? Rör du dig med lätthet i en internationell miljö med koncernkollegor ena stunden för att i nästa stund diskutera norsk eller dansk arbetsrätt med landschefen i ett av våra grannländer? Har du dessutom vana av att leda förändringsarbete?



Vill du göra STIHL till A Great Place to Work?

Om du dessutom är en varm och inspirerande ledare som har ett stort driv, intresse för hållbarhet och vill vara förankrad i en stark företagskultur med kunniga medarbetare ska du omgående söka denna tjänst!



Andreas STIHL Norden söker nu en Head of HR and Sustainability. Rollen är nyinrättad och kommer att utgöra en ny avdelning med en direktrapporterande medarbetare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till VD.

Ditt ansvarsområde
Ditt ansvarsområde kommet att vara brett, du ska vara en rådgivande part inom områdena HR och Hållbarhet gentemot den nordiska verksamheten. Rekrytering, talangutveckling, förmåner och medarbetarkommunikation är exempel på områden du ska driva och utveckla. Vidare får du ansvar för att driva förändringar inom såväl HR som Hållbarhet och säkra att koncerninitiativ implementeras i organisationen.
Du förväntas ta en aktiv del i den nordiska ledningsgruppen och utarbeta beslutsunderlag inför strategiska beslut. Dessutom ska du vara en aktiv part i Global HR Leadership Team.

För att trivas på STIHL och leverera excellent HR och Hållbarhet tror vi att du
- har 8-10 års erfarenhet inom området och har sannolikt suttit i ledningsgrupp
- har en akademisk utbildning eller motsvarande
- har vana från att arbeta i en internationell miljö och talar flytande engelska och kan kommunicera med våra
grannländer på skandinaviska
- har vana från Compensation & Benefits och kan utarbeta en attraktiv plan i linje med koncernen
- med din erfarenhet besitter kunskapen att ta fram ett framåtriktat ledarskapsprogram i syfte att odla en modern
ledarskapskultur
- kan driva, utveckla och implementera utvecklingsprogram för medarbetare
- kan leda det årliga planeringsarbetet inom HR för ex. headcounts, i samverkan med Finance och Executive Leadership
Team i syfte att utveckla rekryterings- och bemanningsplaner
- ansvarar för rekrytering och urval och säkrar efterlevnaden av lagkrav i respektive land
- behärskar arbetsrätten i de olika nordiska länderna
- är van vid kollektivavtal för såväl tjänstemän som kollektivanställda
- har ett intresse för hållbarhet och kan utveckla hållbarhetsstandarder
- kan implementera och leda insatser inom hållbarhetsområdet (CSR, Supply Chain och Miljö)
- har intresse av att utveckla kurser inom hållbarhet i syfte att öka medvetenheten

Vi tror att du besitter personliga egenskaper som gör att du uppfattas som varm och inspirerande. Du har en strategisk höjd och rör dig obehindrat i olika miljöer. Du är kommunikativ och trygg och med stor entusiasm leder du organisationen in i framtiden tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen.

Du ges en fantastisk möjlighet att få göra avtryck i en nyinrättad roll som är efterlängtad i ett företag med ena benet i starka traditioner och det andra i den elektrifierade framtiden.



Övrigt
Placeringsort: Stenkullen, Lerum
Typ av anställning: tillsvidareanställning
Förmåner: förmånsbil, bonus

Om Andreas STIHL Norden
Andreas STIHL Norden AB ingår i STIHL-gruppen som är en familjeägd tysk koncern. Vår grundare, Andreas Stihl, utvecklade sin första motorsåg redan 1926. Hans incitament: "För att underlätta människors" arbete med och i naturen.

STIHL gruppen utvecklar, tillverkar och marknadsför motordrivna maskiner för skog och trädgård. Produkterna säljs i stort sett enbart via den servande fackhandeln - med 38 dotterbolag för försäljning och marknadsföring, mer än 120 importörer och ca 45 000 återförsäljare i över 160 länder. Andreas Stihl är sedan 1971 världens mest sålda motorsågsmärke.

Sen 1987 finns det ett eget dotterbolag i Sverige. Dotterbolaget med huvudkontor och centrallager för Sverige, Norge och Danmark ligger i Stenkullen utanför Lerum. Härifrån marknadsförs och distribueras STIHL produkter i alla tre länderna.

Läs mer om STIHL på: www.stihl.se

Kontaktperson
Andreas STIHL Norden har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Support | Andreas STIHL Norden

Ansök    Mar 16    Experis AB    Backofficepersonal
Are you Swedish speaking, loves to give excellent support within sales and are fluent in English? Perfect! This may be the position for you! As Business Support at STIHL, you will be a part of the department Sales. You will deliver excellent backend support to the sales organization within the Nordics. This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard! Andreas STIHL No... Visa mer
Are you Swedish speaking, loves to give excellent support within sales and are fluent in English? Perfect! This may be the position for you!

As Business Support at STIHL, you will be a part of the department Sales. You will deliver excellent backend support to the sales organization within the Nordics.

This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard!



Andreas STIHL Norden is looking for a backend Business Support. The location could be Stenkullen in Sweden or Vantaa in Finland, depending on where we find the best candidate! It's an advantage if you speak Finnish, Danish or Norwegian in addition. You will enter a company with great colleagues and nice premises.

Your responsibility
In the role as Business Support you will have several responsibilities connected to sales and customer support. Your main task is to support the Sales organization e.g., Field Sales, Customer Support and Key Account Manager within STIHL Nordics. You will work proactively to increase our efficiency in sales work, contribute to us working in accordance with decided processes and to visualize the STIHL Nordic business so that we can drive sales according to the strategic goal. It also means maintaining Prices, Dealer discounts, bonuses, and other business corner stones in our systems as effectively as possible.
We will achieve continuous growth with stable profitability and with a constantly improving team spirit with both retailers and other employees.

Your days will include following tasks:
* Maintain recommended prices on all product categories
* Report sale statistics and compile market statistic reports
* Update prognosis of volumes
* Report Nordic Sales scorecard monthly
* Produce reports for invoicing
* Support STIHL Key Accounts with necessary data in agreed templates
* On demand, set up agreed campaigns in SAP and other relevant systems
* Perform Price adjustments in SAP

To enjoy working at STIHL and deliver excellent Business Support, we believe that you have

* Professional skills in MS Office and Excel in specific
* Experience from working in SAP
* Experience from customer support, since the understanding of frontend is the key to de-liver excellent backend
Business Support
* Fluent in English, written and spoken, in addition to your excellent Swedish and/or Finnish skills
* Knowledge in basic finance and analytic skills

We do also think that you are a humble person.

Location: Stenkullen, Sweden or Vantaa, Finland depending on where the best candidate is located
Type of employment: Permanent



About STIHL
STIHL develops, manufactures and distributes outdoor power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. The products are distributed through authorized dealers. STIHL is a global group with quality and safety as its keywords and works to contribute to a more sustainable future. In 2021, STIHL achieved a worldwide sales volume of 5,06 billion euros with a workforce of around 20,000. The Nordic head office is based in Sweden with operations in Norway, Denmark, and Finland.
Read more at STIHL.

Contact
To apply for the position, click the "Apply now" button. If you have any questions, please contact
Recruitment Consultant Irene Bengtsson via mail or phone: +46 31 617294. We work with ongoing selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, submit your application as soon as possible. We look forward to your application! Visa mindre

Danish speaking Tech Support | Andreas STIHL Norden AB | Lerum

Ansök    Mar 2    Experis AB    Backofficepersonal
Are you Danish speaking, interested in technics and understand and speak Swedish? Perfect! This may be the position for you! As Technical Support at STIHL you will be a part of the department Service & Training. You will handle technical support to the dealer network on the Danish market. Training the dealers will also be part of your responsibility. This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leadin... Visa mer
Are you Danish speaking, interested in technics and understand and speak Swedish? Perfect!

This may be the position for you!

As Technical Support at STIHL you will be a part of the department Service & Training. You will handle technical support to the dealer network on the Danish market. Training the dealers will also be part of your responsibility.
This is an exciting role in a prosperous company with solid ownership, great colleagues and world leading products. Welcome onboard!



Andreas STIHL Norden is looking for a Technical Support for Denmark. The location could be Stenkullen in Sweden or Bröndby in Denmark. The most important thing is that you speak and read Danish fluently. You will enter a company with great colleagues and nice premises.

Your responsibility
In the role as technical support you will have several responsibilities connected to aftermarket services and technical support. Your main task is to deliver first class support to the dealers on all STIHL products. You will handle support cases, claims, warranties and continuously report all interactions in the CRM system. Your days will include following tasks:

* Technical support via CRM, e-mail and phone
* Continuously report all customer contacts in the company's CRM system
* Monthly and weekly planning of daily operations and projects.
* Workshop equipment - responsibility for inventory lists
* Maintenance of workshop and training facilities
* Warranty and claims, assess and register cases from dealers within established times
* Repair machines for customers (dealers) within the set timeline
* Plan, manage, perform, and report training activities on behalf of and coordinated with the Technical Support Manager or Head of Service & Training
* Maintenance of compensation levels, certifications and authorizations linked to training
* Responsibility for and/or participation in projects connected to service and support systems

To enjoy working at STIHL and deliver excellent Technical Support, we believe that you
* Are experienced in working with technical support/customer support
* Have a technical understanding and interest in technology
* Are flexible, empathic and solution oriented with a sense of humor
* Speaks fluent Danish - we think that Danish is your native language
* Are a great team player who always works for what's best for the team

Location: Stenkullen, Sverige or Bröndby, Denmark
Type of employment: Permanent



About STIHL
STIHL develops, manufactures and distributes outdoor power tools for professional forestry and agriculture as well as for garden and landscape maintenance, the construction sector and private garden owners. The product range is complemented by digital solutions and services. The products are distributed through authorized dealers. STIHL is a global group with quality and safety as its keywords and works to contribute to a more sustainable future. In 2021, STIHL achieved a worldwide sales volume of 5,06 billion euros with a workforce of around 20,000. The Nordic head office is based in Sweden with operations in Norway, Denmark, and Finland.

Read more at STIHL

Contact: To apply for the position, click the "Apply now" button. If you have any questions, please contact Recruitment Consultant Irene Bengtsson via email or phone +46 31 617294. We work with ongoing selection and may fill the position as soon as we find the right person. Therefore, submit your application as soon as possible. We look forward to your application! Visa mindre

NEW Konstruktör Inventor till Bullerbekämparen AB

Ansök    Mar 23    Experis AB    Maskinkonstruktör
Har du erfarenhet från att ha jobbat i Inventor? Vill du jobba på ett mindre företag som som har kontoret precis intill produktionen? Gillar du att få utnyttja dina kunskaper inom Inventor vad gäller att jobba med konstruktioner likväl som att vara med och bygga upp en struktur kring hur man ska jobba i Inventor? Då kan detta verkligen vara tjänsten för dig! Detta är ett samarbete mellan Jefferson Wells och Bullerbekämparen AB och du blir efter avslutad r... Visa mer
Har du erfarenhet från att ha jobbat i Inventor? Vill du jobba på ett mindre företag som som har kontoret precis intill produktionen? Gillar du att få utnyttja dina kunskaper inom Inventor vad gäller att jobba med konstruktioner likväl som att vara med och bygga upp en struktur kring hur man ska jobba i Inventor? Då kan detta verkligen vara tjänsten för dig!

Detta är ett samarbete mellan Jefferson Wells och Bullerbekämparen AB och du blir efter avslutad rekryteringsprocess anställd direkt av Bullerbekämparen.

Din roll

Som Konstruktör på Bullerbekämparen kommer du få jobba med konstruktioner för bullerbekämpning för era kunder främst i deras befintliga miljöer vilket gör att ditt jobb bidrar till god arbetsmiljö. Du kommer få jobba i en bred roll på ett prestigelöst företag där man jobbar flexibelt och hjälper varandra som ett team!

På anläggningen där du kommer jobba tillverkas främst systemväggar och konstruktioner för ljuddämpande avskärmning och inbyggnad av maskiner och andra bullerkällor. Här finns även ett lager med ljudabsorbenter och andra ljuddämpande material. Idag arbetar totalt ca 16 personer på anläggningen, varav 8 st på kontoret och 8 st i produktionen.

Specifika delar som ingår i rollen:

* Arbete på konstruktionsavdelningen med att, i samråd med projektansvarig, hitta konstruktionslösningar och ta fram ritningar. Projektens innehåll varierar men ritningarna beskriver oftast kundanpassade ljuddämpande avskärmningar och inbyggnader till maskiner eller annan utrustning, manöverrum för placering i bullriga miljöer, m.m.



* Arbete med att ta fram arbetsunderlag till produktionen, sammanställnings- och montage-ritningar. När kunden godkänt en ritning arbetas produktionsunderlag fram. De flesta produktionsunderlag består av sektioner i företagets egna vägg-system med ytskikt av tunnplåt, balk-konstruktioner, dörrar, fönster, montageprofiler, täckplåtar, m.m, men även andra delar såsom ljudabsorbenter, draperier etc.



* Du kommer att vara en av huvudpersonerna i det kommande utvecklingsprojektet på konstruktionsavdelningen med att gå över från 2D till 3D CAD och ni kommer då göra detta med Autodesk Inventor.



Som beskrivs ovan så är detta en ny roll på Bullerbekämparen då man nu övergår från 2D till 3D där du kommer ha en viktig roll och även en spännande roll då du också får påverka det fortsatta arbetet inom CAD och forma detta.



Tjänstens geografiska placering är på kontoret på Christian Berner AB:s produktionsanläggning, Bullerbekämparen i Stenkullen.



Vem är du?

* Teknisk utbildning på högskolenivå, yrkeshögskola eller motsvarande, helst med inriktning mot maskinteknik.
* Erfarenhet från tillverkningsindustri / verkstadsindustri / mekanisk verkstad. Erfarenhet från tunnplåtsbearbetning är meriterande.
* Goda kunskaper i och minst några års arbetslivserfarenhet från arbete i CAD-programmet Autodesk Inventor. Att ha jobbat minst 2 år med Inventor på heltid är ett krav eftersom du driver även arbetet med att införa Inventor.
* Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.



Som person är du en nyfiken, prestigelös och noggrann lagspelare. Du har ett tekniskt intresse och ser fram emot att driva arbetet framåt med Inventor på Bullerbekämparen.

Hur ansöker du?

I denna rekrytering samarbetar Christian Berner AB Jefferson Wells. Urval och intervjuer pågår, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Frågor kommer att besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr at [email protected].

Du är välkommen med din ansökan!



Om oss

Bullerbekämparen startade år 1972 och har sedan dess arbetat med att dämpa buller, d v s icke önskvärt ljud, i olika miljöer.

Vi har byggt upp vår kompetens kring praktisk bullerbekämpning. Med egen konstruktionsavdelning, tillverkning och egna montörer ligger vår styrka bland annat i flexibilitet, korta ledtider och att vi kan åta oss större likaväl som mindre projekt gällande bullerdämpning och bullerskydd från start till åtgärdat problem.



Bullerbekämparen är ett familjeföretag som grundades av maskinkonstruktör Börje Lund. Våra kunder finns i huvudsak i Sverige där vi arbetar över hela landet.

En del av Christian Bernerkoncernen.
Sedan 2019 ingår företaget i Christian Bernerkoncernen, som erbjuder kunskap, kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden. Visa mindre

Enhetschef | Jefferson Wells | Göteborg

Har du erfarenhet av arbete som enhetschef inom Socialtjänsten eller en liknande chefsroll inom offentlig verksamhet och är på jakt efter ett nytt jobb? Trivs du som bäst när du får leda och utveckla andra där du får ansvara för ekonomi, resultat och personal? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Jefferson Wells en enhetschef till ett uppdrag som varar 6 månader, med chans till förlängning hos vår kund i Göteborg. Intresserad? Välkommen med din ansök... Visa mer
Har du erfarenhet av arbete som enhetschef inom Socialtjänsten eller en liknande chefsroll inom offentlig verksamhet och är på jakt efter ett nytt jobb? Trivs du som bäst när du får leda och utveckla andra där du får ansvara för ekonomi, resultat och personal? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Jefferson Wells en enhetschef till ett uppdrag som varar 6 månader, med chans till förlängning hos vår kund i Göteborg. Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Tillsättning: februari 2023
Uppdragstyp: konsultuppdrag 6 månader, med chans till förlängning
Placeringsort: kommun i Göteborgsregionen
Omfattning: 100 %

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos kunden.



Om jobbet

Som enhetschef kommer du ansvara för att tillgodose behovet gällande kompetens till projekt och utredningar, både internt och i vissa fall även till andra förvaltningar inom kommunen. Du kommer organisera och styra verksamheten, där du gör ekonomiska prognoser och ser över budget utifrån organisationens premisser. Vidare kommer du även ansvara för verksamhetens förändringsarbete.



Vem är det vi söker?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har 5 års erfarenhet som chef inom Socialtjänstens myndighetsutövning. Vidare ser vi att du har kompetens inom socialtjänstlagen (SoL), lagen om vård av missbrukare (LVM), lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) och förvaltningslagen (FL) samt offentlighet- och sekretesslagen (OSL). Vi ser också att du har kunskaper om alkohollagen (AL) och har arbetat som alkoholhandläggare samt erfarenhet av att arbeta med hyressättning med goda kunskaper om hyreslagen (Jordabalken). Tidigare erfarenheter av förändringsarbete och ha en god förmåga att växla mellan uppdrag är ytterligare erfarenheter som krävs för tjänsten. Slutligen ser vi att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort.

Vi tror att du har en god samarbetsförmåga, i både interna och externa sammanhang, där du enkelt kan sätta dig in i nya uppdrag. Vi tror att du kan växla fokus mellan olika uppdrag samt uppgifter, där du med hög prioritet levererar i enlighet med uppsatta mål och uppdrag.



Vad kan vi på Jefferson Wells erbjuda dig?

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s.



Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Viktoria Markbrant på [email protected].

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre