Lediga jobb som Redovisningsekonom i Lerum

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Administrativ Ekonom nära Lerum

Ansök    Feb 11    Experis AB    Redovisningsekonom
Vill du ha ett roligt och omväxlande arbete inom ekonomi och administration? Vill du jobba på en arbetsplats i utveckling? Läs vidare nedan. Start: Februari 2025 Slut: Tillsvidare Sista ansökningsdag 2025-02-20 Vi på Jeffersonwells söker en erfaren och engagerad ekonom och administratör för ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med stor möjlighet till direktanställning. Som ekonom och administratör kommer du vara ett viktigt stöd till platsansvari... Visa mer
Vill du ha ett roligt och omväxlande arbete inom ekonomi och administration? Vill du jobba på en arbetsplats i utveckling? Läs vidare nedan.

Start: Februari 2025
Slut: Tillsvidare
Sista ansökningsdag 2025-02-20

Vi på Jeffersonwells söker en erfaren och engagerad ekonom och administratör för ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med stor möjlighet till direktanställning.
Som ekonom och administratör kommer du vara ett viktigt stöd till platsansvarig. Företaget ligger strax öster om Lerum med närhet till buss och tåg.

Kunden

Vår kund är en internationell aktör inom mekanisk tillverkning och är inne i ett förnyelse- och utvecklingsarbete av produkter och arbetssätt, så du bör trivas i en föränderlig miljö.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom kommer du att ansvara för leverantörsregister, leverantörsutbetalningar,
avstämning av balansräkning, fakturering, bokföring av inbetalningar, uppföljning av kundreskontra samt upprättande av momsredovisning och månadsbokslut. För den som kan finns även möjlighet att sköta enklare lönehantering för 9 personer. Affärssystem är Pyramid och Excel används även mycket.
Inom administration så kommer du att göra enklare inköp/upphandlingar, hjälpa till med prislistor, kundregister och liknande.
Fördelningen mellan ekonomi och administration är ca 50/50.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst två års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom och självständigt kan hantera ovan arbetsuppgifter. Vi ser att du har kunskap inom bokföring och är noggrann med siffror.
Om du gillar att ta initiativ, är driven och flexibel så kommer du trivas och bli framgångsrik i uppdraget. Du tar ansvar för att utveckla och driva ditt arbete framåt med "I can do"-attityd.
Vidare är du prestigelös och hjälper till där det behövs och kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, talar du även tyska är det meriterande.

Intresserad?

Är du rätt person för tjänsten och kan börja inom en månad så söker du tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu".

Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon 031-617235.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Jeffersonwells

Som konsult hos Jeffersonwells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jeffersonwells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB

Ansök    Jan 20    EQUIPE FINANCE AB    Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB Equipe Finance har nu glädjen att rekrytera en Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB. Bolaget bedriver verksamhet med montage av prefabricerade betongelement. Koncernen består av tre bolag, Göteborgs Elementmontage AB, FN Kran AB och FN Betongpump AB och omsätter totalt cirka 80 mkr med stabil lönsamhet. Göteborgs Elementmontage sysselsätter idag cirka 50 personer (anställda och underkon... Visa mer
Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB
Equipe Finance har nu glädjen att rekrytera en Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB. Bolaget bedriver verksamhet med montage av prefabricerade betongelement. Koncernen består av tre bolag, Göteborgs Elementmontage AB, FN Kran AB och FN Betongpump AB och omsätter totalt cirka 80 mkr med stabil lönsamhet. Göteborgs Elementmontage sysselsätter idag cirka 50 personer (anställda och underkonsulter) på olika större byggnationer runtom i Sverige. Ledningsfunktion och redovisningsansvarig arbetar från Bolagets lokaler i Gråbo.
Välkommen med din ansökan för att bli en i viktig spelare i Göteborgs Elementmontage och dess två koncernbolag. Skicka din ansökan till Equipe Finance [email protected]


Är du redo för ett nytt steg i din karriär?
Drivs du av att vara en affärsinriktad Redovisningsansvarig som kontinuerligt vill förstå och förbättra alla delar av verksamheten som leder till ökad lönsamhet? Här får du möjlighet att lägga upp ditt arbeta som du själv vill och arbeta i en bred tjänst och sköta alltifrån löpande bokföring, kund-och leverantörsreskontra, upprätta löner, upprätta månadsbokslut samt rapportera till VD etc.
Du är en positiv och prestigelös lagspelare som inte är rädd att vända på stenar och utmana gamla rutiner för att hitta ett effektivare arbetssätt. Vill du nyttja dina breda kunskaper inom ekonomi och ta ett helhetsansvar för hela ekonomifunktionen så är detta rätt tjänst för dig.
På bolaget ansvarar du själv för hela ekonomifunktionen. Det finns möjligheter till hybridarbete ett par dagar per vecka om man önskar detta. Du är trygg i din roll som redovisningsansvarig och här får du möjlighet till ett omväxlande arbete samt ett nära samarbete med VD i ekonomiska frågeställningar, vi ser fram emot din ansökan!
Ditt ansvarsområde
I rollen som redovisningsansvarig så ansvarar du för hela ekonomifunktionen i tre bolag. Du har ett mycket nära samarbete med VD/ägare som du även rapporterar till. I tjänsten som redovisningsansvarig får du möjlighet att arbeta och ansvara för bland annat arbetsuppgifter såsom:
Ansvara för helheten av ekonomifunktionen vad gäller bokföring, löner, månadsbokslut, skatte- och momsdeklarationer samt allt övrigt som förväntas av en ekonomiansvarig.
Säkerställa att redovisning och rapportering sker i tid, korrekt och komplett till berörda intressenter.
Sköta lönerna för bolagets cirka 35 anställda.
Ha förståelse för hantering av pågående arbeten.
Tillsammans med VD sköter man fakturering (cirka 10-12 fakturor per månad).
Bolaget gör kontinuerligt investeringar i stora lyftkranar, dvs du bör ha god förståelse för investeringar och avskrivningar.
Du är även analytiskt lagd då du har ett mycket nära samarbete med VD, du är proaktiv och servar VD löpande och månadsvis med ekonomisk information.
Vissa administrativa uppgifter såsom rapportering till Byggnadsarbetareförbundet och Fora, boka kurser till anställda samt administrera försäkringar etc.
Du har goda kunskaper i Excel, det är meriterande om du även arbetat i Fortnox.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt har arbetslivserfarenhet antingen som ekonomiansvarig, senior redovisningsekonom, redovisningskonsult eller motsvarande i minst 5 år. För att trivas hos Göteborgs Elementmontage gillar du att få nyttja hela din bredd i dina kunskaper och vill utveckla både dig själv och Göteborgs Elementmontages verksamhet.
Arbetstider
Heltid 100%, tillsvidareanställning.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer och urval görs löpande.
Märk din ansökan med “Redovisningsansvarig Göteborgs Elementmontage” och skicka till [email protected]
Kontaktpersoner
Marcus Råsberg, [email protected]
Daniel Hokander, [email protected] Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Jan 3    Avizion Finans AB    Redovisningsekonom
Avizion växer snabbt inom våra tre områden där vi hjälper företag - Finansiering, Redovisning, Inkasso, Juridik och Affärsutveckling. Avizion Ekonomi Lerum behöver därför stärka upp med ytterligare en medarbetare som är intresserad av att arbeta med kunder och se till att de får bästa möjlig service. Vi söker dig som är nyutexaminerad eller har viss erfarenhet inom ekonomiarbete. Du kommer att få arbeta med ägarledda företag och löpande redovisning, månad... Visa mer
Avizion växer snabbt inom våra tre områden där vi hjälper företag - Finansiering, Redovisning, Inkasso, Juridik och Affärsutveckling.
Avizion Ekonomi Lerum behöver därför stärka upp med ytterligare en medarbetare som är intresserad av att arbeta med kunder och se till att de får bästa möjlig service.
Vi söker dig som är nyutexaminerad eller har viss erfarenhet inom ekonomiarbete.
Du kommer att få arbeta med ägarledda företag och löpande redovisning, månadsavstämningar, årsbokslut, deklarationer, lönehantering m.m.
Som person ser vi att du är driven, noggrann, ansvarstagande, strukturerad och har social kompetens.
Tillsammans med dina kollegor på Ekonomi i Stockholm, Lerum och Ale kommer du att jobba med nya och befintliga kunder i Fortnox och Capego.
Ange gärna löneanspråk tillsammans med din ansökan. Urval sker löpande. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB

Ansök    Jan 20    EQUIPE FINANCE AB    Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB Equipe Finance har nu glädjen att rekrytera en Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB. Bolaget bedriver verksamhet med montage av prefabricerade betongelement. Koncernen består av tre bolag, Göteborgs Elementmontage AB, FN Kran AB och FN Betongpump AB och omsätter totalt cirka 80 mkr med stabil lönsamhet. Göteborgs Elementmontage sysselsätter idag cirka 50 personer (anställda och underkon... Visa mer
Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB
Equipe Finance har nu glädjen att rekrytera en Redovisningsansvarig till Göteborgs Elementmontage AB. Bolaget bedriver verksamhet med montage av prefabricerade betongelement. Koncernen består av tre bolag, Göteborgs Elementmontage AB, FN Kran AB och FN Betongpump AB och omsätter totalt cirka 80 mkr med stabil lönsamhet. Göteborgs Elementmontage sysselsätter idag cirka 50 personer (anställda och underkonsulter) på olika större byggnationer runtom i Sverige. Ledningsfunktion och redovisningsansvarig arbetar från Bolagets lokaler i Gråbo.
Välkommen med din ansökan för att bli en i viktig spelare i Göteborgs Elementmontage och dess två koncernbolag. Skicka din ansökan till Equipe Finance [email protected]


Är du redo för ett nytt steg i din karriär?
Drivs du av att vara en affärsinriktad Redovisningsansvarig som kontinuerligt vill förstå och förbättra alla delar av verksamheten som leder till ökad lönsamhet? Här får du möjlighet att lägga upp ditt arbeta som du själv vill och arbeta i en bred tjänst och sköta alltifrån löpande bokföring, kund-och leverantörsreskontra, upprätta löner, upprätta månadsbokslut samt rapportera till VD etc.
Du är en positiv och prestigelös lagspelare som inte är rädd att vända på stenar och utmana gamla rutiner för att hitta ett effektivare arbetssätt. Vill du nyttja dina breda kunskaper inom ekonomi och ta ett helhetsansvar för hela ekonomifunktionen så är detta rätt tjänst för dig.
På bolaget ansvarar du själv för hela ekonomifunktionen. Det finns möjligheter till hybridarbete ett par dagar per vecka om man önskar detta. Du är trygg i din roll som redovisningsansvarig och här får du möjlighet till ett omväxlande arbete samt ett nära samarbete med VD i ekonomiska frågeställningar, vi ser fram emot din ansökan!
Ditt ansvarsområde
I rollen som redovisningsansvarig så ansvarar du för hela ekonomifunktionen i tre bolag. Du har ett mycket nära samarbete med VD/ägare som du även rapporterar till. I tjänsten som redovisningsansvarig får du möjlighet att arbeta och ansvara för bland annat arbetsuppgifter såsom:
Ansvara för helheten av ekonomifunktionen vad gäller bokföring, löner, månadsbokslut, skatte- och momsdeklarationer samt allt övrigt som förväntas av en ekonomiansvarig.
Säkerställa att redovisning och rapportering sker i tid, korrekt och komplett till berörda intressenter.
Sköta lönerna för bolagets cirka 35 anställda.
Ha förståelse för hantering av pågående arbeten.
Tillsammans med VD sköter man fakturering (cirka 10-12 fakturor per månad).
Bolaget gör kontinuerligt investeringar i stora lyftkranar, dvs du bör ha god förståelse för investeringar och avskrivningar.
Du är även analytiskt lagd då du har ett mycket nära samarbete med VD, du är proaktiv och servar VD löpande och månadsvis med ekonomisk information.
Vissa administrativa uppgifter såsom rapportering till Byggnadsarbetareförbundet och Fora, boka kurser till anställda samt administrera försäkringar etc.
Du har goda kunskaper i Excel, det är meriterande om du även arbetat i Fortnox.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt har arbetslivserfarenhet antingen som ekonomiansvarig, senior redovisningsekonom, redovisningskonsult eller motsvarande i minst 5 år. För att trivas hos Göteborgs Elementmontage gillar du att få nyttja hela din bredd i dina kunskaper och vill utveckla både dig själv och Göteborgs Elementmontages verksamhet.
Arbetstider
Heltid 100%, tillsvidareanställning.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer och urval görs löpande.
Märk din ansökan med “Redovisningsansvarig Göteborgs Elementmontage” och skicka till [email protected]
Kontaktpersoner
Marcus Råsberg, [email protected]
Daniel Hokander, [email protected] Visa mindre

Redovisningsekonom till GasiQ

Ansök    Jul 4    OIO Väst AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten Tillsammans med GasiQ söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Här finns en möjlighet för dig som drivs att arbeta i ett mindre företag där du verkligen kan göra skillnad! Rollen lämpar sig för dig som trivs i en roll med en bredd av arbetsuppgifter med huvudsakligt fokus på ekonomi. Arbetet innebär även kontakt med och stöd till olika funktioner inom företaget, bland annat försäljning och inköp. På kontoret i Stenkullen sitter du tillsamman... Visa mer
Om tjänsten

Tillsammans med GasiQ söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Här finns en möjlighet för dig som drivs att arbeta i ett mindre företag där du verkligen kan göra skillnad! Rollen lämpar sig för dig som trivs i en roll med en bredd av arbetsuppgifter med huvudsakligt fokus på ekonomi. Arbetet innebär även kontakt med och stöd till olika funktioner inom företaget, bland annat försäljning och inköp. På kontoret i Stenkullen sitter du tillsammans med 15 kollegor varav du kommer samarbeta väldigt nära nuvarande ekonomi- och administrationsansvarig samt VDn.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Leverantörs- och kundreskontra
Moms och skatter
Framtagning av rapporter, statistik, bonusunderlag med mera till koncernen
Månads- och årsbokslut
Likviditetsrapportering
Intrastatredovisning
Lönerapportering till Fora och Collectum
Hållbarhetsrapportering
Underhåll av kund- och leverantörsregister

Vi söker dig som har
Några års erfarenhet från självständigt arbete som redovisningsekonom
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Goda kunskaper i ekonomi- och affärssystem. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Exflow och/eller Dynamics 365 Business Central
Goda kunskaper inom Excel
Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift


För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och struktur. Du är driven, nyfiken på att lära dig nytt och gillar att skapa dig ett helikopterperspektiv för verksamheten. Du är analytisk i arbetet och har en vilja att utvecklas på ett personligt plan samtidigt som du gillar att utveckla processer för att främja verksamheten. Eftersom rollen innebär många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ och social förmåga och du värdesätter att få stötta upp andra funktioner internt när det behövs. Du trivs i ett mindre bolag och ser värde i att ha en god gemenskap med smidiga samarbeten internt.

Om GasiQ
Göteborgsbaserade GasiQ är en av Skandinaviens största tillverkare av gasreglerutrustning och produkter för svetsning, skärning och lödning. Sedan 1930-talet har företaget byggt upp en stark position där den omfattande erfarenheten och kunskapen hjälper kunder över hela världen i deras svetsprocesser. Sedan 2016 ingår GasiQ i Lagercrantzkoncernen.

Företaget erbjuder ett omfattande program av kvalitetsprodukter, som väl möter kundernas behov och önskemål. Alla produkterna säljs genom grossister och specialister i Norden, Europa samt i många andra delar av världen, under varunamnet GasiQ och Optimator®.

Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på GasiQ med en inledande provanställning.

Omfattning: Heltid
Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Stenkullen


Ansök genom att klicka på länken nedan. Vi gör löpande urval av kandidater och annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are. Visa mindre

Redovisningsansvarig Norge

STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen ha... Visa mer
STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen har drygt 20 550 medarbetare och omsatte 5,49 miljarder euro år 2022. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på?www.stihl.se.




Om jobbet
Är du en skicklig och motiverad ekonom med passion för redovisning? Vill du bli en del av ett globalt företag inom ett exceptionellt team? Andreas Stihl Norden AB är en stor världsomspännande aktör för att skapa ett brett utbud av produkter för skogs- och trädgårdsskötsel.

Känd som en toppexpert inom motoriserad utrustning, har STIHL stolt titeln världens mest ansedda varumärke inom motorsågsteknik. Vi rekryterar nu en redovisningsansvarig i huvudsak för vårt norska dotterbolag. Huvudkontoret, som även kan fungera som plats för rollen, ligger i Stenkullen, Göteborg, vårt norska dotterbolag ligger i Sandefjord.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsansvarig hos Andreas STIHL kommer du att ha ansvar för hela redovisningsprocessen i Norge och stödja verksamheten i de övriga nordiska länderna. Du kommer även spela en viktig roll i att vidareutveckla och effektivisera ekonomifunktionen. Du rapporterar direkt till Accounting Manager Norden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvar för månads- och årsbokslut
- Sammanställa och analysera månadsrapporter
- Upprätta årsredovisning
- Säkerställa korrekt hantering av moms och skatt
- Löpande redovisning
- Kontakt med banker, myndigheter och revisorer
- Utveckling av interna arbetsprocesser
- Hantera löner och frånvaro
- Administration av pensioner och försäkringar
- Hantera utlägg och reseräkningar

Vem är du?

Som redovisningsansvarig hos Andreas STIHL är det viktigt att du trivs med att arbeta i en internationell koncern.  Erfarenhet av att arbeta med rapportering och SAP är meriterande men inget krav. Som person är du noggrann, hjälpsam och prestigelös. Du är van att arbeta självständigt och har förmågan att hitta möjligheter och förbättringar i olika processer och system.

Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning och har tidigare erfarenhet av helhetsansvar inom redovisning och lön. Du har goda systemkunskaper och behärskar norska och engelska i både tal och skrift.

 

 





VARFÖR STIHL
Vi på STIHL är stolta över vår värdegrund. Vi vill vara en stor välkomnade familj där vi stärker varandra, inspirerar varandra och jobbar på ett hållbart sätt i alla led. Hjälpsam, stärkande, inspirerande och pålitlig är våra ord som vägleder oss i vår vardag i hur vi bemöter varandra, våra kunder och samarbetspartners. Visa mindre

Redovisningsansvarig

STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen ha... Visa mer
STIHL erbjuder maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor. Via certifierade återförsäljare tillhandahålls bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. STIHL är en global koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Koncernen har drygt 20 550 medarbetare och omsatte 5,49 miljarder euro år 2022. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på?www.stihl.se.



OM ROLLEN 
Är du en skicklig och motiverad ekonom med en passion för redovisning? Vill du bli en del av vårt härliga och kunniga team i ett globalt företag? Då ska du läsa vidare.

Vi söker nu två redovisningsansvariga för att ta på sig en nordisk roll med ansvar för våra finska, norska och danska dotterbolag. Du rapportera direkt till vår nordiska redovisningschef. Du kommer att ha en viktig roll i att självständigt övervaka den dagliga redovisningsverksamheten, månatlig rapportering och säkerställa regelefterlevnad för de olika länderna.

VEM ÄR DU?
Vi ser att du har en akademisk bakgrund och flerårig erfarenhet från liknande roll. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara initiativtagande med en genuin vilja att bidra med egna erfarenheter, kompetenser och omvärldsinsikter. Rollen är ny i vår organisation och därför finns utrymme att påverka ekonomifunktionens arbetssätt och metoder för att nå framgång. Mycket goda Excelkunskaper och ett stort systemintresse kommer att underlätta arbetet. Vi tror också att du vill vara med på en spännande utvecklingsresa.

VARFÖR STIHL

Vi på STIHL är stolta över vår värdegrund. Vi vill vara en stor välkomnade familj där vi stärker varandra, inspirerar varandra och jobbar på ett hållbart sätt i alla led. Hjälpsam, stärkande, inspirerande och pålitlig är våra ord som vägleder oss i vår vardag i hur vi bemöter varandra, våra kunder och samarbetspartners. Visa mindre

Ekonom till Lerums kommun

Ansök    Apr 12    Bemannia Kontor AB    Redovisningsekonom
Vi söker en ekonom till ett uppdrag på ungefär sex månader till ekonomienheten på Lerums kommun Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att verka utifrån din profession i kommunens ekonomiska huvudprocesser uppföljning, budget och bokslut genom att i tid leverera beslutsunderlag till ledning och politik. Du kommer även att arbeta med redovisning och redovisningsfrågor. utöver det kommer du att arbeta med vanligt förekommande uppgifter på ekonomienh... Visa mer
Vi söker en ekonom till ett uppdrag på ungefär sex månader till ekonomienheten på Lerums kommun

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är att verka utifrån din profession i kommunens ekonomiska huvudprocesser uppföljning, budget och bokslut genom att i tid leverera beslutsunderlag till ledning och politik.

Du kommer även att arbeta med redovisning och redovisningsfrågor. utöver det kommer du att arbeta med vanligt förekommande uppgifter på ekonomienhet såsom bokföring och kontoavstämningar.

Dina kvalifikationer

Du ska ha ekonomisk examen från universitet eller högskola. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och det är meriterande om du tidigare arbetat med ekonomi inom offentlig sektor

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso/Unit4 och Hypergene



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Sep 30    Omni-Retail AB    Redovisningsekonom
Omni-Retail är ett bolag som i huvudsak inhandlar och säljer butiksinredningar till kunder i främst Sverige. Vi ingår i den kinesiska SHX Gruppen varifrån mycket av våra inköp sker. Vi är en liten organisation med 9 medarbetare där alla hjälps åt där och när det behövs. Vi sitter i Stenkullen, 20 minuter från Göteborgs Centrum där vi har kontor och lager. Huvudsakliga arbetsuppgifter För det här uppdraget söker vi en strukturerad, analytisk och stresståli... Visa mer
Omni-Retail är ett bolag som i huvudsak inhandlar och säljer butiksinredningar till kunder i främst Sverige. Vi ingår i den kinesiska SHX Gruppen varifrån mycket av våra inköp sker. Vi är en liten organisation med 9 medarbetare där alla hjälps åt där och när det behövs. Vi sitter i Stenkullen, 20 minuter från Göteborgs Centrum där vi har kontor och lager.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
För det här uppdraget söker vi en strukturerad, analytisk och stresstålig person som trivs med att ha många bollar i luften. Du tar mycket egna initiativ, får saker att hända och har skinn på näsan. Därtill ser vi gärna att du trivs i en ansvarsfull roll där du får arbeta både högt och lågt. Vi tror på att mångfald berikar och ser gärna någon med mångårig arbetslivserfarenhet.
Kvalifikationer
Minst 3-4 års erfarenhet av rollen
Självgående i redovisning ax till limpa, inklusive bokslut
Eftergymnasial utbildning, eller motsvarande, inom ekonomi
Goda IT-kunskaper
Meriterande med erfarenhet av Monitor ERP och Fortnox Lön
Meriterande med branscherfarenhet
Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska



Intervjuer kommer ske löpande då tillträdet kan ske omgående.
Vid intresse, skicka gärna ditt CV till VD Björn Jernberg, [email protected]. Tveka inte att kontakta Björn på 0721-741 700 vid fler frågor kring rollen. Visa mindre

Ekonom till Lerums kommun

Ansök    Apr 11    Bemannia Kontor AB    Redovisningsekonom
Vi söker en ekonom till ett uppdrag på ungefär sex månader till ekonomienheten på Lerums kommun Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att verka utifrån din profession i kommunens ekonomiska huvudprocesser uppföljning, budget och bokslut genom att i tid leverera beslutsunderlag till ledning och politik. Du kommer även att arbeta med redovisning och redovisningsfrågor. utöver det kommer du att arbeta med vanligt förekommande uppgifter på ekonomienh... Visa mer
Vi söker en ekonom till ett uppdrag på ungefär sex månader till ekonomienheten på Lerums kommun

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är att verka utifrån din profession i kommunens ekonomiska huvudprocesser uppföljning, budget och bokslut genom att i tid leverera beslutsunderlag till ledning och politik.

Du kommer även att arbeta med redovisning och redovisningsfrågor. utöver det kommer du att arbeta med vanligt förekommande uppgifter på ekonomienhet såsom bokföring och kontoavstämningar.

Dina kvalifikationer

Du ska ha ekonomisk examen från universitet eller högskola. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och det är meriterande om du tidigare arbetat med ekonomi inom offentlig sektor

Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso/Unit4 och Hypergene



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonom till Lerums kommun

Ansök    Mar 13    Bemannia Kontor AB    Redovisningsekonom
Vi söker en ekonom till ett uppdrag på ungefär sex månader till ekonomienheten på Lerums kommun Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att verka utifrån din profession i kommunens ekonomiska huvudprocesser uppföljning, budget och bokslut genom att i tid leverera beslutsunderlag till ledning och politik. Du kommer även att arbeta med redovisning och redovisningsfrågor. utöver det kommer du att arbeta med vanligt förekommande uppgifter på ekonomienh... Visa mer
Vi söker en ekonom till ett uppdrag på ungefär sex månader till ekonomienheten på Lerums kommun

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är att verka utifrån din profession i kommunens ekonomiska huvudprocesser uppföljning, budget och bokslut genom att i tid leverera beslutsunderlag till ledning och politik.

Du kommer även att arbeta med redovisning och redovisningsfrågor. utöver det kommer du att arbeta med vanligt förekommande uppgifter på ekonomienhet såsom bokföring och kontoavstämningar.

Dina kvalifikationer

Du ska ha ekonomisk examen från universitet eller högskola. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och det är meriterande om du tidigare arbetat med ekonomi inom samhällsbyggande verksamhet.

Det är även meriterande om du har:

flerårig erfarenhet av fastighets- eller samhällsbyggnadsekonomi

arbeta med exploateringsekonomi och redovisning i flera stora exploateringsprojekt, då Lerum är en växande kommun

arbetat i en politiskt styrd organisation

arbetat med exploatering och/eller fastighetsutveckling

erfarenhet av att arbeta i Agresso/Unit4 och Hypergene

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Redovisningsansvarig ekonom i Lerums Kommun

Ansök    Dec 17    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten Här erbjuds du ett spännande uppdrag som Redovisningsansvarig ekonom med stort ansvar för redovisningsfrågor i Lerums kommun, en kommun i framkant inom många områden och som fortsätter med stora satsningar inom digitalisering. Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor och samtidigt ha en självständig roll med möjlighet att ta initiativ och en ledande roll i att driva utvecklingen av området Redovisning för hela kommunen! Som Redovisningsa... Visa mer
Om tjänsten
Här erbjuds du ett spännande uppdrag som Redovisningsansvarig ekonom med stort ansvar för redovisningsfrågor i Lerums kommun, en kommun i framkant inom många områden och som fortsätter med stora satsningar inom digitalisering.

Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor och samtidigt ha en självständig roll med möjlighet att ta initiativ och en ledande roll i att driva utvecklingen av området Redovisning för hela kommunen!

Som Redovisningsansvarig ekonom har du ett kvalificerat redovisningsuppdrag för kommunens uppföljnings- och bokslutsprocess, i en central placering i kommunen.
Du planerar, sammanställer, analyserar och kvalitetssäkrar de olika delarnas påverkan på totalen och utvecklar processerna i samarbete med kollegor. Ansvaret handlar om att fortlöpande utvärdera-, utveckla och förbättra kommunens ekonomistyrning.

Du är kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer kommer väl på plats. På ett professionellt sätt stöttar du berörda och bidrar med kommunens helhetsperspektiv.

Ditt ansvarsområde innefattar även:
• Upprätta finansiella rapporter i samband med tertial, delårs och årsbokslut samt även viss bokföring och kontoavstämningar.
• Stort ansvar i kommunens årsredovisning och ansvar över sammanställda räkenskaper
• Modulansvar för ekonomi och prognosmodulerna. I Lerums kommun används Hypergene som beslutsstöd.

Tjänsten som Redovisningsansvarig ekonom är på heltid och en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Lerums Kommun tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete finns.

Du kommer att sitta i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter!

Om verksamheten Ekonomi
Som Redovisningsansvarig ekonom ingår du i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktioner. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med budgetekonom och finansekonom utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer.

Om dig
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet att möta deadlines och leverera resultat i tid. Har du en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, med vetgirighet för att förstå samband och utfall, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

Är du också en person som brinner för att ge god service i din roll som redovisningsexpert och kommer du till din rätt i en verksamhet som värdesätter starkt samarbete mellan olika funktioner, då kommer du att trivas i den här tjänsten!

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom ekonomi
• Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i en central funktion inom kommunal verksamhet
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt kunna kommunicera på ett pedagogiskt sätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Lerums Kommun
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Verksamhetsområdet Ekonomis uppdrag är att för en mest fungerande helhet i kommunen samordna och utveckla kommunens samlade redovisning, budget, ekonomiska rapportering, finansiering, fakturahantering samt upphandling och inköp. Vårt arbete präglas av helhetsperspektiv, analys, förenkling och enhetlighet och självklart god service!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Vid övriga frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Ekonomichef Camilla Simonsson på [email protected]

Fackliga företrädare nås via kommunens växel på 0302-52 10 00

Välkommen med din ansökan senast 31 januari!

Sökord
Redovisningsekonom, Ekonom, Redovisningsspecialist, Redovisningsansvarig, redovisning, kommunal verksamhet, Lerum, Västra Götaland, Göteborgsregionen, GR, Lerums Kommun, KEF, Kommunalekonomerna, Adecco Visa mindre

Redovisningsekonom hos Lerums Kommun

Ansök    Dec 17    Lerums kommun    Redovisningsekonom
Som Redovisningsansvarig ekonom ingår du i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktioner. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med budgetekonom och finansekonom utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer. ARBETSUPPGIFTER Här erbjuds du ett spännande uppdrag som ... Visa mer
Som Redovisningsansvarig ekonom ingår du i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktioner. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med budgetekonom och finansekonom utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer.

ARBETSUPPGIFTER
Här erbjuds du ett spännande uppdrag som Redovisningsansvarig ekonom med stort ansvar för redovisningsfrågor i Lerums kommun, en kommun i framkant inom många områden och som fortsätter med stora satsningar inom digitalisering.

Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor och samtidigt ha en självständig roll med möjlighet att ta initiativ och en ledande roll i att driva utvecklingen av området Redovisning för hela kommunen!

Som Redovisningsansvarig ekonom har du ett kvalificerat redovisningsuppdrag för kommunens uppföljnings- och bokslutsprocess, i en central placering i kommunen.
Du planerar, sammanställer, analyserar och kvalitetssäkrar de olika delarnas påverkan på totalen och utvecklar processerna i samarbete med kollegor. Ansvaret handlar om att fortlöpande utvärdera-, utveckla och förbättra kommunens ekonomistyrning.

Du är kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer kommer väl på plats. På ett professionellt sätt stöttar du berörda och bidrar med kommunens helhetsperspektiv.

Ditt ansvarsområde innefattar även:
• Upprätta finansiella rapporter i samband med tertial, delårs och årsbokslut samt även viss bokföring och kontoavstämningar.
• Stort ansvar i kommunens årsredovisning och ansvar över sammanställda räkenskaper
• Modulansvar för ekonomi och prognosmodulerna. I Lerums kommun används Hypergene som beslutsstöd.

Tjänsten som Redovisningsansvarig ekonom är på heltid och en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Lerums Kommun tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete finns.

Du kommer att sitta i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet att möta deadlines och leverera resultat i tid. Har du en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, med vetgirighet för att förstå samband och utfall, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

Är du också en person som brinner för att ge god service i din roll som redovisningsexpert och kommer du till din rätt i en verksamhet som värdesätter starkt samarbete mellan olika funktioner, då kommer du att trivas i den här tjänsten!

• Akademisk examen inom ekonomi.
• Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i en central funktion inom kommunal verksamhet.
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt kunna kommunicera på ett pedagogiskt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Vid övriga frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Ekonomichef Camilla Simonsson på [email protected]

Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Maj 19    Lerum Energi AB    Redovisningsekonom
Vi söker en Redovisningsekonom På grund av pandemin fick vi avbryta rekryteringsprocessen i höstas men vill nu återigen väcka intresse för en redovisningsekonom att jobba med oss på Lerum Energi. Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande uppgifter i alla ekonomifrågor på Lerum Energi men med huvudinriktning på redovisning och i att tillsammans utveckla processer och stödsystem för verksamheten. OM FÖRETAGET Lerum Energi är ditt lokala ener... Visa mer
Vi söker en Redovisningsekonom
På grund av pandemin fick vi avbryta rekryteringsprocessen i höstas men vill nu återigen väcka intresse för en redovisningsekonom att jobba med oss på Lerum Energi.
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande uppgifter i alla ekonomifrågor på Lerum Energi men med huvudinriktning på redovisning och i att tillsammans utveckla processer och stödsystem för verksamheten.
OM FÖRETAGET
Lerum Energi är ditt lokala energibolag och vårt arbete genomsyras av våra tre värdeord flexibilitet, omsorgsfullhet och ärlighet. Hos oss får våra kunder 100% förnybar el från vattenkraft.
Vi investerar och ansvarar för Lerums elnät och vi distribuerar trygg el till din bostad eller ditt företag i Lerums kommun. Dessutom ansvarar Lerum Energi för distribution av el och fjärrvärme i Partille kommun.
Lerum Energi tar hand om service och underhåll av kommunens vägbelysning och producerar, distribuerar samt underhåller smarta och miljövänliga fjärrvärmelösningar. Dessutom producerar vi el från egna vattenkraftverk i Säveån.
Vi erbjuder också en lokalt förankrad kundservice som hjälper dig när du behöver kontakt.
Lerum Energi, lokal kraft att lita på!

ARBETSUPPGIFTER
Redovisning, bokslut, avstämningar, skattedeklarationer och annat löpande arbete som ingår i ekonomifunktionen.
Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut. Moms och skattedeklaration.
Du kommer också att följa upp och analysera vår verksamhet i våra olika processer för att tillsammans med oss utveckla bästa rutiner och flöden.
Även reskontrahantering, betalningar samt andra rutinarbeten kan förekomma i tjänsten då vi arbetar tillsammans och stöttar i vardagen vid behov där det behövs.


UTBILDNING/ERFARENHET
Civilekonom eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett medelstort till större företag. Då vi jobbar i en koncern vill vi gärna att du har erfarenhet av K3 regelverket och är van vid att hantera komplexa redovisningsfrågor och utredningar. Erfarenhet av affärssystemet Visma Business är meriterande likaså goda kunskaper i Excel.


Som person är du ansvarsfull och prestigelös samt har en god problemlösningsförmåga. Du känner dig trygg i din roll som redovisningsekonom och levererar alltid med kvalitet enligt tidplan. Du samarbetar gärna i team likväl som det är en självklarhet för dig att kunna bedriva självständigt arbete.


Hos oss väntar en trevlig och flexibel arbetsplats med god gemenskap i nyrenoverade lokaler.
Vi arbetar som ett lag och stöttar varandra och bidrar gemensamt till att utveckla vår verksamhet.
Vi tror på en jämställd arbetsplats och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.


Hoppas vi fångat ditt intresse!

Har du frågor - tveka inte att ringa oss
Thomas Jansson, Ekonomichef Tfn. 0302- 558 75
Ulrika Angervall – HR Tfn. 0302- 558 50
Välkommen med din ansökan till att jobba med oss på Lerum Energi!
Skicka din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske fortlöpande. Sista ansökningsdag är 2021-06-04.
Skicka till: [email protected] Visa mindre

Redovisningsekonom hos Lerums Kommun

Ansök    Nov 20    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten Tjänsten som Redovisningsekonom är ett kvalificerat redovisningsuppdrag i Lerums kommuns uppföljnings- och bokslutsprocess. Uppdraget innebär också att du utgör kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer likväl som skatteunderlagsprognoser kommer väl på plats! Som Redovisningsekonom kommer du ingå i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utveckl... Visa mer
Om tjänsten
Tjänsten som Redovisningsekonom är ett kvalificerat redovisningsuppdrag i Lerums kommuns uppföljnings- och bokslutsprocess. Uppdraget innebär också att du utgör kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer likväl som skatteunderlagsprognoser kommer väl på plats!

Som Redovisningsekonom kommer du ingå i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktioner. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med budgetekonom och finansekonom utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer.

Ditt ansvarsområde innefattar:

• Processleda stora delar av uppföljnings- och bokslutsprocessen. Du planerar, sammanställer, analyserar och kvalitetssäkrar de olika delarnas påverkan på totalen och utvecklar processerna i samarbete med kollegor
• Upprätta finansiella rapporter i samband med tertial, delårs och årsbokslut samt även viss bokföring och kontoavstämningar.
• Stort ansvar i kommunens årsredovisning och ansvar över sammanställda räkenskaper
• På ett neutralt och professionellt sätt stötta berörda och alltid bidra med kommunens helhetsperspektiv.
• Modulansvar för ekonomi och prognosmodulerna. I Lerums kommun används Hypergene som beslutsstöd.
• Fortlöpande utvärdera-, utveckla och förbättra kommunens ekonomistyrning.

Tjänsten som Redovisningsekonom är på heltid och en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Lerums Kommun tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete finns.

Du kommer att sitta i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter!

Om dig
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet att möta deadlines och leverera resultat i tid. Har du en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, med vetgirighet för att förstå samband och utfall, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

Är du också en person som brinner för att ge god service i din roll som redovisningsexpert och kommer du till din rätt i en verksamhet som värdesätter starkt samarbete mellan olika funktioner, då kommer du att trivas i den här tjänsten!

Kvalifikationer
• Akademisk examen inom ekonomi
• Dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete i en central funktion inom kommunal verksamhet
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kommunicera på ett pedagogiskt sätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Lerums Kommun
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Verksamhetsområdet Ekonomis uppdrag är att för en mest fungerande helhet i kommunen samordna och utveckla kommunens samlade redovisning, budget, ekonomiska rapportering, finansiering, fakturahantering samt upphandling och inköp. Vårt arbete präglas av helhetsperspektiv, analys, förenkling och enhetlighet och självklart god service!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Vid övriga frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Ekonomichef Camilla Simonsson på [email protected] 

Fackliga företrädare nås via kommunens växel på 0302-52 10 00 

Välkommen med din ansökan senast 13 december!

Sökord
Redovisningsekonom, Ekonom, Redovisningsspecialist, Redovisningsansvarig, redovisning, kommunal verksamhet, Lerum, Västra Götaland, Göteborgsregionen, GR, Lerums Kommun, Adecco Visa mindre

Redovisningsekonom hos Lerums Kommun

Ansök    Nov 23    Lerums kommun    Redovisningsekonom
Tjänsten som Redovisningsekonom är ett kvalificerat redovisningsuppdrag i Lerums kommuns uppföljnings- och bokslutsprocess. Uppdraget innebär också att du utgör kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer likväl som skatteunderlagsprognoser kommer väl på plats! Som Redovisningsekonom kommer du ingå i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktion... Visa mer
Tjänsten som Redovisningsekonom är ett kvalificerat redovisningsuppdrag i Lerums kommuns uppföljnings- och bokslutsprocess. Uppdraget innebär också att du utgör kommunens Redovisningsexpert, varpå ditt engagemang och intresse för nyheter, råd och rekommendationer likväl som skatteunderlagsprognoser kommer väl på plats!

Som Redovisningsekonom kommer du ingå i verksamhet Ekonomi som är ett av tre verksamhetsområden för kommunens stab och utvecklingsfunktioner. Här ingår upphandlingsenhet, ekonomienhet och ekonomistab. Tillsammans med budgetekonom och finansekonom utgör du ekonomistaben som är placerad direkt under ekonomichef, i en funktion som också innebär tätt samarbete med övriga verksamheten och ekonomer.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt ansvarsområde innefattar:
• Processleda stora delar av uppföljnings- och bokslutsprocessen. Du planerar, sammanställer, analyserar och kvalitetssäkrar de olika delarnas påverkan på totalen och utvecklar processerna i samarbete med kollegor
• Upprätta finansiella rapporter i samband med tertial, delårs och årsbokslut samt även viss bokföring och kontoavstämningar.
• Stort ansvar i kommunens årsredovisning och ansvar över sammanställda räkenskaper
• På ett neutralt och professionellt sätt stötta berörda och alltid bidra med kommunens helhetsperspektiv.
• Modulansvar för ekonomi och prognosmodulerna. I Lerums kommun används Hypergene som beslutsstöd.
• Fortlöpande utvärdera-, utveckla och förbättra kommunens ekonomistyrning.

Tjänsten som Redovisningsekonom är på heltid och en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Lerums Kommun tillämpar årsarbetstid och möjlighet till distansarbete finns.

Du kommer att sitta i fina nyrenoverade lokaler i Kommunhuset, mitt i centrum som möjliggör mycket goda pendlingsmöjligheter!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt med hög målmedvetenhet att möta deadlines och leverera resultat i tid. Har du en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer, med vetgirighet för att förstå samband och utfall, så kommer dina egenskaper att komma till sin rätt här.

Är du också en person som brinner för att ge god service i din roll som redovisningsexpert och kommer du till din rätt i en verksamhet som värdesätter starkt samarbete mellan olika funktioner, då kommer du att trivas i den här tjänsten!

Kvalifikationer:
• Akademisk examen inom ekonomi
• Dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete i en central funktion inom kommunal verksamhet
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kommunicera på ett pedagogiskt sätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Caroline Carlsson på 031-725 45 39
Vid övriga frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef, Ekonomichef Camilla Simonsson på [email protected]

Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kvalificerad redovisningsekonom

Ansök    Sep 15    Lerum Energi AB    Redovisningsekonom
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att arbeta nära ekonomichefen i alla ekonomifrågor på Lerum Energi men med huvudinriktning på redovisning och i att utveckla processer och stödsystem för verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Redovisning, bokslut, avstämningar, skattedeklarationer och annat löpande arbete som ingår i ekonomifunktionen. Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut. Moms och skattedeklaration. Följa upp och analysera vår ver... Visa mer
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att arbeta nära ekonomichefen i alla ekonomifrågor på Lerum Energi men med huvudinriktning på redovisning och i att utveckla processer och stödsystem för verksamheten.




ARBETSUPPGIFTER
Redovisning, bokslut, avstämningar, skattedeklarationer och annat löpande arbete som ingår i ekonomifunktionen.
Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut.
Moms och skattedeklaration.
Följa upp och analysera vår verksamhet i våra olika processer för att tillsammans med oss utveckla bästa rutiner och flöden.
Även reskontrahantering, betalningar samt andra rutinarbeten kan förekomma i tjänsten då vi arbetar tillsammans och stöttar i vardagen vid behov där det behövs.


UTBILDNING/ERFARENHET
Civilekonom eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett medelstort till större företag. Då vi jobbar i en koncern vill vi gärna att du har erfarenhet av K3 regelverket och är van vid att hantera komplexa redovisningsfrågor och utredningar. Erfarenhet av affärssystemet Visma Business är meriterande likaså goda kunskaper i Excel.
Som person är du ansvarsfull och prestigelös samt har en god problemlösningsförmåga. Du känner dig trygg i din roll som redovisningsekonom och levererar alltid med kvalitet enligt tidplan. Du samarbetar gärna i team likväl som det är en självklarhet för dig att kunna bedriva självständigt arbete.
Hos oss väntar en trevlig och flexibel arbetsplats med god gemenskap i nyrenoverade lokaler. Vi arbetar som ett lag och stöttar varandra och bidrar gemensamt till att utveckla vår verksamhet.

Hoppas vi fångat ditt intresse!
Har du frågor - tveka inte att ringa oss
Thomas Jansson, ekonomichef 0302- 558 75
Ulrika Angervall, HR 0302- 558 50
Välkommen med din ansökan till att jobba med oss på Lerum Energi!
Skicka din ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske fortlöpande. Sista ansökningsdag är 2020-10-16.
Skicka till: [email protected] Visa mindre

Redovisningsekonom hos VDL Parts Sweden

Ansök    Mar 6    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten Som Redovisningsekonom kommer du att ansvara det löpande ekonomiarbetet för VDL Parts Sweden. Tjänsten innebär även att arbeta nära och stödja Local Manager i analysarbete och proaktiv rådgivning i finansiella frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: • Bokföring • Leverantörs- och kundkonton • Betalningar • Redovisning • Kvartals- och årsrapporter • Finansiella rapporter Önskade kvalifikationer • Eftergymnasial utbildni... Visa mer
Om tjänsten
Som Redovisningsekonom kommer du att ansvara det löpande ekonomiarbetet för VDL Parts Sweden. Tjänsten innebär även att arbeta nära och stödja Local Manager i analysarbete och proaktiv rådgivning i finansiella frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Bokföring
• Leverantörs- och kundkonton
• Betalningar
• Redovisning
• Kvartals- och årsrapporter
• Finansiella rapporter

Önskade kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning är meriterande
• Dokumenterad erfarenhet av att självständigt ansvara för det löpande ekonomiarbetet
• Att du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift
• Goda systemkunskaper, och erfarenhet av VISMA.net är meriterande.

Vi söker dig som är trygg i din profession och har förmågan att självständigt driva ekonomiarbetet i ett bolag. Att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt är en förutsättning för tjänsten men också att du har en god analytsik förmåga och kan vara rådgivning i alla finansiella frågor. Du har även en god förmåga till samarbete och trivs av en roll där du har nära samarbete med bolagets Local Manager.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om VDL Parts Sweden
VDL Parts Sweden är en komplett leverantör av reservdelar och tillbehör till lastbilar, bussar och släpfordon. De erbjuder en helhetslösning för kundernas reservdelsbehov. De har ett lager i Partille med direkt närhet för att tillhandahålla snabba leveranser av reservdelar. Kontoret finns på Industrivägen 39C i Sävedalen.

VDL Parts Sweden är ett en del av VDL Groep som har sitt säte i Eindhoven Nederländerna och är ett familjeföretag med verksamhet i 20 länder. I koncernens över hundra bolag finns det 17000 anställda. VDL Group omsätter 6 miljarder €.

Om anställningen
Tjänsten som Redovisningsekonom är initialt ett konsultuppdrag med start efter överrenskommelse. Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden.
Till en början kommer anställningsgraden att vara 50-70% med ambition om en uppväxling till 100% inom 12 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] 

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisningsekonom, redovisning, ekonomiansvarig, ekonom, VDL Parts Sweden , VDL Groep, Partille, Sävedalen, Adecco Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Jun 11    Embtec AB    Redovisningsekonom
Ekonomiansvarig Embtec AB är ett modernt serviceföretag som brinner för hållbarhet och miljö. Företaget sysselsätter idag 40 medarbetare som arbetar med nytillverkning, reparationer och underhåll av stålemballage. Embtec finns på flera orter med huvudkontor i Stenkullen. Embtec utga?r ifra?n en cirkula?r affa?rsmodell, da?r ambitionen a?r att ta tillvara och a?terfo?ra redan producerade produkter i ett kretsloppsta?nk. Vi arbetar aktivt med ha?llbarhet gen... Visa mer
Ekonomiansvarig
Embtec AB är ett modernt serviceföretag som brinner för hållbarhet och miljö. Företaget sysselsätter idag 40 medarbetare som arbetar med nytillverkning, reparationer och underhåll av stålemballage. Embtec finns på flera orter med huvudkontor i Stenkullen.
Embtec utga?r ifra?n en cirkula?r affa?rsmodell, da?r ambitionen a?r att ta tillvara och a?terfo?ra redan producerade produkter i ett kretsloppsta?nk. Vi arbetar aktivt med ha?llbarhet genom reparationer, a?teranva?ndning och a?tervinning. Naturligtvis är vi kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2015 och miljöcertifierade enligt ISO 14001:2015 och vi förbereder även certifiering inom arbetsmiljö enligt ISO 45001:2018.
Nu söker vi en driven ekonom med flerårig erfarenhet av löpande redovisning och bokslutsarbete. Du blir nyckelpersonen för det operativa och strategiska ekonimiarbetet i en privatägd koncern där Embtec är det dominerande bolaget. Din roll är bred och du kommer arbeta i hela ekonomiprocessen, vilket bland annat kommer innebära löpande redovisning, avstämningar samt del- och årsbokslut. Du har god kunskap inom löneadministration och trivs med att arbeta med hela ekonomiprocessen.
Vi förutsätter att du har god IT-vana och är en van Excelanvändare. Det är meriterande om du har erfarenhet att arbeta i kvalificerade affärssystem. Du är också duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Vi söker en person som har det lilla extra, med glimten i ögat, ett jäklar anamma, serviceminded, noggrann, ansvarstagande och hjärtat på rätta stället. Vi är ett bolag som har en hög målsättning om att leverera bäst service och kvalitet. Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Om du är 30 år eller 60 år spelar ingen roll, det viktiga är att du är lösningsfokuserad och positiv. Vi vill att du bidrar med din positiva energi och blir en viktig person i vår verksamhet. Du jobbar på ett strukturerat och effektivt sätt. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och har en vilja att ge alla våra kunder det lilla extra. Du har hög arbetsmoral och lätt för att arbeta i team. Dina arbetsuppgifter omfattas i huvudsak av:
* Kund- och leverantörsreskontra
* Order och fakturering
* Löpande bokföring
* Månads- och årsbokslut
* Moms och skatter
* Löner och förmånsvärden
* Redovisning i dotterföretag och koncern.
* Olika rapporteringar till VD
* Ingår i ledningsgruppen


Rekryteringen sker löpande så vänta inte, sök idag!
#jobbjustnu Visa mindre

Redovisningsekonom till Adecco

Ansök    Feb 7    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten Som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomi hos våra kunder i Lerum/Tollered. Du kommer ansvara för den löpande redovisningen inom företaget samt arbeta med månads- och årsbokslut. Du kommer att arbeta självständigt och ges stort egetansvar i din tjänst. Vidare sitter du även med budgetarbete samt har tät dialog med revisorer och skatteverket. I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär... Visa mer
Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta brett inom ekonomi hos våra kunder i Lerum/Tollered. Du kommer ansvara för den löpande redovisningen inom företaget samt arbeta med månads- och årsbokslut. Du kommer att arbeta självständigt och ges stort egetansvar i din tjänst. Vidare sitter du även med budgetarbete samt har tät dialog med revisorer och skatteverket.

I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löpande bokföring och redovisning
- Bokslutsarbete (Månads- och års-)
- Administration kopplat till ekonomi.

Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag med start omgående. Tanken är att du efter ett antal månader blir anställd av företaget.

Om dig
Vi söker dig som har en ekonomisk högskoleutbildning och gärna minst 1-2 års erfarenhet inom ekonomi. Vidare ser vi att du har en god datorvana och att du har arbetat i Excel tidigare samt redovisningssystem. I rollen kommer du ha kontakt med kunder och samarbetspartnersvilket innebär att du bör ha ett servicetänk.

Viktigt för tjänsten är:
- Akademisk utbildning samt erfarenhet
- Svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen

att kontakta ansvarig rekryterare: Isak Ahlvik via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonom, ekonomi, lön, ekonomiansvarig, lön, excel, tollered, adecco Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg!

Ansök    Jun 4    Framtiden AB    Redovisningsekonom
Är du noggrann? Gillar att ta ansvar? Vill utvecklas? Och har ett brinnande intresse för ekonomi? Då har vi tjänsten för dig. Dina arbetsuppgifter Med ett nära sammarbete med Elisabeth, ekonomichefen, kommer du in i en rolig miljö med bra tempo. Hon har idag hela ansvaret, och i ett växande företag behöver hon nu hjälp med redovisningen. Det är där kommer du in och avlastar henne. Möjligenheten finns på sikt att bli ekonomichef, då Elisabeth också är delä... Visa mer
Är du noggrann? Gillar att ta ansvar? Vill utvecklas? Och har ett brinnande intresse för ekonomi? Då har vi tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter
Med ett nära sammarbete med Elisabeth, ekonomichefen, kommer du in i en rolig miljö med bra tempo. Hon har idag hela ansvaret, och i ett växande företag behöver hon nu hjälp med redovisningen. Det är där kommer du in och avlastar henne. Möjligenheten finns på sikt att bli ekonomichef, då Elisabeth också är delägare och kan arbeta med andra delar av företaget.

Företaget använder idag Visma administration 2000 och Ascendo.

Beroende på din erfarenhet kommer arbetet variera, men vanliga arbetsuppgifter är:

- Löpande redovisning
- Fakturering, och liknande
- Balansavstämningar
- Bokslutsarbete måntligen
- Följa upp och kontrollera löpande redovisning
- Även diverse skatt- och momsdelar förekommer

Eftersom vår kund har levererantörer och kunder i Europa och Asien förekommer Euromoms sammanställning också.

Om företaget
Vår kund är Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering. Så som nyckelband, nyckelhållare, namnskyltar, små skyltar, taggar och passerkortshållare. Med flera återförsäljare runt om i Europa har företaget de senaste 20 åren etablerat sig som ett branchledandade namn och är välkänt inom dessa kretsar. Under 2019 har de vuxit med fyra personer och är nu nästan ett dussin på kontoret som ligger i Stenkullen, strax utanför Göteborg. I de fräscha lokalerna finns exportsäljare, inne- och utesäljare, produktionen och delägarna varav Elisabeth är en. Även systerbolaget sitter i samma hus.

Mer info får vid en eventuell intervju.


Din profil
De söker någon som vill ta en stor plats på företaget. Någon som vill ta ansvar och inte är rädd för att ta för sig.

Skallkrav.
- 2 års erfarenhet av bokföring och redovisning
- Kunskaper i Word/Excel
- Svenska i tal och skrift
- Engelska i tal och skrift

Meriterande.
-Eftergymnasial ekonomiutbildning
-Erfarenhet av bokslut
-Arbetat med programmen Visma administration 2000 och Ascendo.

Som person är du serviceinriktad och noggrann. Har bra struktur och kan prioritera, organisera och planer. Du är en lösningsorienterad person som gillar att jobba i team lika bra som du gillar att jobba självständig.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Stenkullen, Drygt 2 mil utanför Göteborg.
Arbetstider: 08:00-17:00, med flex
Omfattning: 100% Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg

Ansök    Jun 11    Framtiden AB    Redovisningsekonom
Är du noggrann, gillar att ta ansvar och är redo för nästa steg i inom ekonomibranschen? Då har vi tjänsten för dig. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsekonom kommer du i första hand börja med att stötta nuvarande ekonomichef i vardagen. Efter ett nära samarbeta och uppvisad förmåga finns det på sikt möjlighet att få ta över ansvaret helt och hållet. Din vardag kommer bland annat bestå av följande uppgifter: Företaget använder idag Visma administrati... Visa mer
Är du noggrann, gillar att ta ansvar och är redo för nästa steg i inom ekonomibranschen? Då har vi tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du i första hand börja med att stötta nuvarande ekonomichef i vardagen. Efter ett nära samarbeta och uppvisad förmåga finns det på sikt möjlighet att få ta över ansvaret helt och hållet.
Din vardag kommer bland annat bestå av följande uppgifter:

Företaget använder idag Visma administration 2000 och Ascendo.

- Löpande redovisning
- Fakturering och inbetalningar
- Balansavstämningar
- Bokslutsarbete månatligen och årligen
- Följa upp och kontrollera löpande redovisning
- Diverse skatt- och momsredovisning

Eftersom vår kund har levererantörer och kunder i Europa och Asien förekommer Euromoms sammanställning också.

Om företaget
Vår kund är Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering. Så som nyckelband, nyckelhållare, namnskyltar, små skyltar, taggar och passerkortshållare. Med flera återförsäljare runt om i Europa har företaget de senaste 20 åren etablerat sig som ett branchledandade namn och är välkänt inom dessa kretsar. Under 2019 har de vuxit med fyra personer och är nu nästan ett dussin på kontoret som ligger i Stenkullen, strax utanför Göteborg. I de fräscha lokalerna finns exportsäljare, inne- och utesäljare och även delar utav produktionen.

Din profil
För att trivas i rollen som redovisningsekonom söker vi dig som redan har en fot i branschen och nu letar efter nästa utmaning. Du behöver vara initiativtagande, självgående och framåt.

Skallkrav
• Eftergymnasial ekonomiutbildning
• Minst 3 års erfarenhet av bokföring och redovisning
• Svenska och Engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av momsdeklarationer
• Engelska och Svenska i tal och skrift


Meriterande

• Arbetat med programmen Visma administration 2000 och Ascendo.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Lerum
Arbetstider: 8.15-17.00
Omfattning: Heltid Visa mindre

Vår kund söker redovisningsekonom!

CardKeep grundades 1999 och har därefter vuxit kraftigt. Idag är de Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering med ett stort sortiment inom identifikation, märkning och profilering. Genom ett nära samarbete med partners levererar de kundanpassade lösningar med högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser med ett stort antal återförsäljare över Europa. OM TJÄNSTEN CardKeep är har sitt kontor i Lerum, strax utan... Visa mer
CardKeep grundades 1999 och har därefter vuxit kraftigt. Idag är de Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering med ett stort sortiment inom identifikation, märkning och profilering. Genom ett nära samarbete med partners levererar de kundanpassade lösningar med högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser med ett stort antal återförsäljare över Europa.

OM TJÄNSTEN

CardKeep är har sitt kontor i Lerum, strax utanför Göteborg, i nya fräscha lokaler. Företaget präglas av en kultur i positiv anda med goa kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. De befinner sig i en expansiv fas och söker nu efter en redovisningsekonom. I rollen kommer du att arbeta i en kreativ och stöttande miljö där du uppmuntras till att utveckla såväl företaget som dig själv. Du kommer ha fokus på löpande bokföring, kontorsadministration samt kontakt med både kunder, leverantörer och kollegor.

Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan starta omgående.

DINA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som redovisningsekonom kommer du jobba i ett nära samarbete med ekonomichefen. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att arbeta med löpande bokföring, bestående av:

* Kund- och leverantörsreskontra
* Fakturering och inbetalningar
* Påminnelser och räntefakturering
* Moms och skatter

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du är en positiv person som tycker om att göra det där lilla extra. Du har lätt för att arbeta i team men trivs också med att jobba självständigt. Vidare har du känsla för service och levererar alltid ett gott bemötande. Vi ser att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, samtidigt som du också är flexibel och inte är rädd för att ta tag i saker. Problem tar du dig an med en lösningsorienterad och prestigelös inställning!

DINA KVALIFIKATIONERNA:

* Tidigare arbetat med leverantör/kundreskontra samt kunskaper inom löpande bokföring
* Självständigt kunna hantera processen från bokföring till bokslut, inklusive momsdeklarationer till skatteverket och alla rapporter till myndigheter
* God datorvana och kunskaper inom Office-paketet, speciellt Excel.
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

DET ÄR ÄVEN MERITERANDE OM DU HAR FÖLJANDE:

* Utbildning inom ekonomi
* Kunskap och erfarenhet inom ekonomisystemet Visma administration 2000 och Ascendo

Tycker du detta låter som en tjäsnt för dig? Sök rollen redan idag! Vi tillämpar en löpande rekryteringsproces vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningdag.

OM STUDENTWORK

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.



Mer information Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg!

Ansök    Apr 5    Framtiden AB    Redovisningsekonom
Är du noggrann? Gillar att ta ansvar? Vill utvecklas? Och har ett brinnande intresse för ekonomi? Då har vi tjänsten för dig. Dina arbetsuppgifter Med ett nära sammarbete med Elisabeth, ekonomichefen, kommer du in i en rolig miljö med bra tempo. Hon har idag hela ansvaret, och i ett växande företag behöver hon nu hjälp med redovisningen. Det är där kommer du in och avlastar henne. Möjligenheten finns på sikt att bli ekonomichef, då Elisabeth också är d... Visa mer
Är du noggrann? Gillar att ta ansvar? Vill utvecklas? Och har ett brinnande intresse för ekonomi? Då har vi tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter
Med ett nära sammarbete med Elisabeth, ekonomichefen, kommer du in i en rolig miljö med bra tempo. Hon har idag hela ansvaret, och i ett växande företag behöver hon nu hjälp med redovisningen. Det är där kommer du in och avlastar henne. Möjligenheten finns på sikt att bli ekonomichef, då Elisabeth också är delägare och kan arbeta med andra delar av företaget.

Företaget använder idag Visma administration 2000 och Ascendo.

Beroende på din erfarenhet kommer arbetet variera, men vanliga arbetsuppgifter är:

- Löpande redovisning
- Fakturering, och liknande
- Balansavstämningar
- Bokslutsarbete måntligen
- Följa upp och kontrollera löpande redovisning
- Även diverse skatt- och momsdelar förekommer

Eftersom vår kund har levererantörer och kunder i Europa och Asien förekommer Euromoms sammanställning också.

Om företaget
Vår kund är Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering. Så som nyckelband, nyckelhållare, namnskyltar, små skyltar, taggar och passerkortshållare. Med flera återförsäljare runt om i Europa har företaget de senaste 20 åren etablerat sig som ett branchledandade namn och är välkänt inom dessa kretsar. Under 2019 har de vuxit med fyra personer och är nu nästan ett dussin på kontoret som ligger i Stenkullen, strax utanför Göteborg. I de fräscha lokalerna finns exportsäljare, inne- och utesäljare, produktionen och delägarna varav Elisabeth är en. Även systerbolaget sitter i samma hus.

Mer info får vid en eventuell intervju.


Din profil
De söker någon som vill ta en stor plats på företaget. Någon som vill ta ansvar och inte är rädd för att ta för sig.

Skallkrav.
- 2 års erfarenhet av bokföring och redovisning
- Kunskaper i Word/Excel
- Svenska i tal och skrift
- Engelska i tal och skrift

Meriterande.
-Eftergymnasial ekonomiutbildning
-Erfarenhet av bokslut
-Arbetat med programmen Visma administration 2000 och Ascendo.

Som person är du serviceinriktad och noggrann. Har bra struktur och kan prioritera, organisera och planer. Du är en lösningsorienterad person som gillar att jobba i team lika bra som du gillar att jobba självständig.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Stenkullen, Drygt 2 mil utanför Göteborg.
Arbetstider: 08:00-17:00, med flex
Omfattning: 100% Visa mindre