Lediga jobb som Upphandlare i Lerum

Se lediga jobb som Upphandlare i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare till Lerums kommun

Ansök    Jul 4    Lerums kommun    Upphandlare
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Om upphandlingsen... Visa mer
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Om upphandlingsenheten

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens inköps- och upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Enheten är även ansvariga för kommunens e-handelssystem Proceedo där inköp av varor och tjänster ska ske samt där alla fakturor hanteras. Enheten arbetar strategiskt med inköpsfrågor genom hela inköpsprocessen. Upphandlingsenheten består av enhetschef, fem upphandlare, avtalscontroller samt e-handelsstöd och två e-handelsutvecklare. 

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Vi behöver din kompetens och breda erfarenhet inom upphandlingsområdet för att vara med och lyfta vårt arbete till nästa nivå. 

För oss är det även viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du kommer att erbjudas möjlighet att kunna arbeta delvis på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen. 

Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till exponering av avtal i vår e-handel och förvaltning av avtal. Du samarbetar nära avtalscontroller och e-handelsutvecklare för uppföljning av avtal och inköp.

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp eller annan relevant utbildning.

• Du har erfarenhet av självständigt kvalificerat upphandlingsarbete inom offentlig sektor.
• Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna upphandlingar från start till tecknat avtal.
• Du har erfarenhet av arbete i ett webbaserat upphandlingssystem (vi använder idag Tendsign som upphandlingssystem).
• Du är väl insatt i upphandlingslagstiftningen.
• Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt förmågan att arbeta utvecklingsinriktat.
• Du tycker om att ge service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har: 

• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av e-handel (inköp och fakturahantering) inom offentlig sektor, gärna i systemet Visma Proceedo.
• Erfarenhet av upphandlingsjuridik.
• Utbildning inom projektledning.
• Har du erfarenhet eller trivs med att utveckla inköpsprocesser och verka för att öka användandet av e-handel vid inköp är det ett extra plus.

För att trivas i rollen tror vi att du som person är självgående och drivande, tar ansvar för ditt arbetsområde och arbetar strukturerat och noggrant. Din goda samarbetsförmåga gör att du på ett smidigt och prestigelöst sätt bygger goda relationer och du kommunicerar lyhört med din omgivning. Att du tycker om att bidra till ett gott samarbete både internt och externt är av stor vikt. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Lerums kommun

Ansök    Maj 6    Lerums kommun    Upphandlare
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Vårt arbete ger r... Visa mer
Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Vårt arbete ger redan idag mycket goda resultat, vilket vi är stolta över, och vi vill fortsätta att utveckla våra arbetssätt så de som behöver vårt stöd får bästa möjliga insatser. Vill du bli en av oss och arbeta med något av det viktigaste och roligaste som finns i en framåtblickande kommun som drar nytta av närheten till storstaden och den mindre kommunens möjligheter? Kom då in med din ansökan redan idag!

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens inköps- och upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Enheten är även ansvariga för kommunens e-handelssystem Proceedo där inköp av varor och tjänster ska ske samt där alla fakturor hanteras. Enheten arbetar strategiskt med inköpsfrågor genom hela inköpsprocessen. Upphandlingsenheten består av enhetschef, fem upphandlare, avtalscontroller samt ett e-handelsstöd och två e-handelsutvecklare.

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Vi behöver din kompetens och breda erfarenhet inom upphandlingsområdet för att vara med och lyfta vårt arbete till nästa nivå.

För oss är det även viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du kommer att erbjudas möjlighet att kunna arbeta delvis på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen.

Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till förvaltning av avtal. Du samarbetar nära avtalscontroller och e-handelsutvecklare för uppföljning av avtal och inköp.

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen.

KVALIFIKATIONER
• Du har en akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp eller annan relevant utbildning.
• Du har erfarenhet av självständigt kvalificerat upphandlingsarbete inom offentlig sektor.
• Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna upphandlingar från start till tecknat avtal.
• Du har erfarenhet av arbete i ett webbaserat upphandlingssystem (vi använder idag Tendsign som upphandlingssystem).
• Du är väl insatt i upphandlingslagstiftningen.
• Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt förmågan att arbeta utvecklingsinriktat.
• Du tycker om att ge service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har:

• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av e-handel (inköp och fakturahantering) inom offentlig sektor, gärna i systemet Visma Proceedo.
• Utbildning inom projektledning.
• Har du erfarenhet av eller trivs med att utveckla inköpsprocesser och verka för att öka användandet av e-handel vid inköp är det ett extra plus.

För att trivas i rollen tror vi att du som person är självgående och drivande, tar ansvar för ditt arbetsområde och arbetar strukturerat och noggrant. Din goda samarbetsförmåga gör att du på ett smidigt och prestigelöst sätt bygger goda relationer och du kommunicerar lyhört med din omgivning. Att du tycker om att bidra till ett gott samarbete både internt och externt är av stor vikt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Intervjuer planeras att påbörjas under senare delen av maj och aktuella kandidater kan komma att kallas till intervju med kort varsel. Samtliga intervjuer sker fysiskt i kommunhuset vid Bagges torg i Lerum. Intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdag har passerat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Lerums Kommun

Ansök    Dec 21    Lerums kommun    Upphandlare
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder upphandlingar upphandlingsprocessen avseende sektorsspecifika ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Enheten arbetar även med utbildning internt. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och... Visa mer
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder upphandlingar upphandlingsprocessen avseende sektorsspecifika ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Enheten arbetar även med utbildning internt.

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan och erfarenhetsutbyte. Det är viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i arbetet. Det ställer krav på integritet, projektledarskap och noggrannhet. Du kan agera affärsmässigt, utan att ge avkall på kommunens mål och förutsättningar.

Du kommer att genomföra upphandlingar för kommunens verksamheter, främst inom samhällsbyggnad. Det avser alla typer av upphandlingar, med inriktning mot entreprenad, konsulter och fastighetsdrift. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till förvaltning av avtal. Råd och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor ingår också samt att hålla utbildning internt.


KVALIFIKATIONER
Rollen som upphandlare ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva dina egna ärenden. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt att du kan driva flera projekt parallellt och föra fram ditt budskap på ett tydligt sätt. Vidare har du en god analytisk förmåga, strukturerat arbetssätt samt har förmåga att arbeta utvecklingsinriktat. Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Att bidra till ett gott samarbete både internt och externt är av stor vikt.

För tjänsten krävs det att du har:
• Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp eller annan relevant utbildning.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare.
• Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har:
• Erfarenhet av upphandlingar inom standardkontrakten för entreprenadbranschen, AB, ABT och ABK
• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning.
• Arbetat i upphandlingsverktyget Visma Tendsign

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare Lerums kommun

Ansök    Aug 18    Lerums kommun    Upphandlare
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Upphandlingsenheten består av enhetschef, fyra upphandlare, avtalscontroller samt e-handelsstöd och systemförvaltare för e-handelssystemet. Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder en upphandlare upphandlingsprocessen avseende sektorsspecifika avtal och ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Enheten arbetar... Visa mer
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Upphandlingsenheten består av enhetschef, fyra upphandlare, avtalscontroller samt e-handelsstöd och systemförvaltare för e-handelssystemet.
Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder en upphandlare upphandlingsprocessen avseende sektorsspecifika avtal och ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Enheten arbetar även med utbildning internt.

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och utvecklingsarbete. Det är viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta delvis på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen, vilket ställer krav på samarbetsförmåga, integritet, projektledarskap och noggrannhet. Du agerar affärsmässigt, utan att ge avkall på kommunens mål och förutsättningar.
Du kommer att genomföra upphandlingar för kommunens verksamheter, främst inom samhällsbyggnad. Det avser alla typer av upphandlingar, med inriktning mot entreprenad, konsulter och fastighetsdrift. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till förvaltning av avtal. Du samarbetar nära avtalscontroller och e-handel i uppföljning av avtal och inköp. Råd och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor ingår också samt att hålla utbildning mot övriga verksamheter i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Rollen som upphandlare ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva dina egna upphandlingar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Vidare har du en god analytisk förmåga, strukturerat arbetssätt samt förmågan att arbeta utvecklingsinriktat. Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Att bidra till ett gott samarbete både internt och externt är av stor vikt.
För tjänsten krävs det att du har:
• Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp eller annan relevant utbildning.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare.
• Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har:
• Erfarenhet av upphandlingar inom standardkontrakten för entreprenadbranschen, AB, ABT och ABK
• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning.
• Arbetat i upphandlingsverktyget Visma Tendsign

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Urval kommer att ske löpande under annonseringstiden. Visa mindre

Upphandlare till Lerums kommun

Ansök    Jan 17    Lerums kommun    Upphandlare
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Vårt kontor ligger centralt i Lerum med tågstation och gratis parkering ett stenkast bort. För oss är det viktigt att du mår bra och vi erbjuder frukt på arbetsplatsen, friskvårdsbidrag, personalstöd och kompetensutveckling. Vårt arbete ger redan idag mycket goda resultat, vilket vi är stolta över, och vi vill fortsätta at utveckla våra arbetssätt så de som beh... Visa mer
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Vårt kontor ligger centralt i Lerum med tågstation och gratis parkering ett stenkast bort. För oss är det viktigt att du mår bra och vi erbjuder frukt på arbetsplatsen, friskvårdsbidrag, personalstöd och kompetensutveckling.

Vårt arbete ger redan idag mycket goda resultat, vilket vi är stolta över, och vi vill fortsätta at utveckla våra arbetssätt så de som behöver vårt stöd får bästa möjliga insatser. Vill du bli en av oss och arbeta med något av det viktigaste och roligaste som finns i en framåtblickande kommun som drar nytta av närheten till storstaden och den mindre kommunens möjligheter? Kom då in med din ansökan redan idag!

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens inköps- och upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Enheten är även ansvariga för kommunens e-handelssystem Proceedo där inköp av varor och tjänster ska ske samt där alla fakturor hanteras. Enheten arbetar strategiskt med inköpsfrågor genom hela inköpsprocessen. Upphandlingsenheten består av enhetschef, fem upphandlare, avtalscontroller samt e-handelsstöd och e-handelsutvecklare.

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Vi behöver din kompetens och breda erfarenhet inom upphandlingsområdet för att vara med och lyfta vårt arbete till nästa nivå.

För oss är det även viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du kommer att erbjudas möjlighet att kunna arbeta delvis på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen.

Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till förvaltning av avtal. Du samarbetar nära avtalscontroller och e-handelsutvecklare för uppföljning av avtal och inköp.

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen.

KVALIFIKATIONER
• Du har en akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp eller annan relevant utbildning.
• Du har erfarenhet av självständigt kvalificerat upphandlingsarbete inom offentlig sektor.
• Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna upphandlingar från start till tecknat avtal.
• Du har erfarenhet av arbete i ett webbaserat upphandlingssystem (vi använder idag Tendsign som upphandlingssystem).
• Du är väl insatt i upphandlingslagstiftningen.
• Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt förmågan att arbeta utvecklingsinriktat.
• Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har:
• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av e-handel (inköp och fakturahantering) inom offentlig sektor, gärna i systemet Visma Proceedo.
• Erfarenhet av upphandlingsjuridik.
• Utbildning inom projektledning.
• Har du erfarenhet eller trivs med att utveckla inköpsprocesser och verka för att öka användandet av e-handel vid inköp är det ett extra plus.

För att trivas i rollen tror vi att du som person är självgående och drivande, tar ansvar för ditt arbetsområde och arbetar strukturerat och noggrant. Din goda samarbetsförmåga gör att du på ett smidigt och prestigelöst sätt bygger goda relationer och du kommunicerar lyhört med din omgivning. Att du tycker om att bidra till ett gott samarbete både internt och externt är av stor vikt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre