Lediga jobb som Förvaltningsassistent i Lerum

Se lediga jobb som Förvaltningsassistent i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Administration och fastighetsförvaltning

Söker du en spännande och varierande roll inom administration och fastighetsförvaltning? Vi söker en person och letar efter dig som vill utveckla och utvecklas tillsammans med oss. Vi ingår i en konsern där ett bolag (Wenzelfast) äger och förvaltar drygt 50 lägenheter och vi har vårt kontor strax utanför Lerum vid Nääs Fabriker. Du ingår i ett litet team och vi lägger stor vikt på eget ansvar och självständighet. Vi utvecklas ständigt med strävan att växa... Visa mer
Söker du en spännande och varierande roll inom administration och fastighetsförvaltning? Vi söker en person och letar efter dig som vill utveckla och utvecklas tillsammans med oss.
Vi ingår i en konsern där ett bolag (Wenzelfast) äger och förvaltar drygt 50 lägenheter och vi har vårt kontor strax utanför Lerum vid Nääs Fabriker. Du ingår i ett litet team och vi lägger stor vikt på eget ansvar och självständighet.
Vi utvecklas ständigt med strävan att växa och du kommer att vara en viktig del för att bidra till att skapa vägen framåt!

Om rollen
Som anställd hos oss erbjuds du en bred roll där du ansvarar för företagets administration och förvaltning av våra fastigheter. Du kommer att vara en nyckelspelare när det gäller kontakt med hyresgäster och hantverkare.
Tjänsten omfattar administrativa delar inom ekonomi/ bokföring och förvaltning. Du kommer att ges ett stort eget ansvar och för rätt person finns möjlighet att utvecklas.

Exempel på arbetsuppgifter
· Se till att löpande förvaltning genomförs, tex planer framtida
underhåll, brandskydd och renoveringar
· Tillsätta lediga lägenheter samt genomförande av hyreskontrakt
· Kommunikation med våra hyresgäster samt ansvara för ärenden
såsom störningar, inkasso och felanmälningar.
· Dirigera åtgärder till berörda hantverkare/ elektriker eller
bovärdar
· Hantera fakturering och betalningar inom bokföringsprogrammet Fortnox
· Receptions- och kontorsansvar inkl. enklare bokföring

Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning inom förvaltning, ekonomi/bokföring eller fastighet, alternativt motsvarande arbetserfarenhet.
För att kunna komma in i rollen på bra sätt tror vi att du har tidigare erfarenhet inom några av områdena fastighet, kundservice, administration och/ eller ekonomi. Du har datavana och lätt för att lära dig nya system. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande.
Som person tror vi att du är en person med ett stort eget driv. Du kan arbeta självständigt och flexibelt men är även en lagspelare som bidrar med positiv energi och lösningsfokus till teamet. Du är kommunikativ och inger förtroende i kontakt med såväl kollegor som hyresgäster. Visa mindre

Lerums församling söker en vikarierande förvaltningsassistent

Lerums församling söker en vikarierande administratör/förvaltningsassistent inom kyrkogårdsförvaltningen som sköter begravningsverksamheten. Tjänsten är placerad kyrkogårdsexpedition som är belägen på Lerums kyrkogård som ligger naturskönt och inom arbetslagen präglas av god arbetsmiljö och trivsam arbetsgemenskap. Som administratör/förvaltningsassistent är du första kontakten som människor kommer i kontakt med i olika kyrkogårdsrelaterade ärenden. Du är a... Visa mer
Lerums församling söker en vikarierande administratör/förvaltningsassistent inom kyrkogårdsförvaltningen som sköter begravningsverksamheten. Tjänsten är placerad kyrkogårdsexpedition som är belägen på Lerums kyrkogård som ligger naturskönt och inom arbetslagen präglas av god arbetsmiljö och trivsam arbetsgemenskap.
Som administratör/förvaltningsassistent är du första kontakten som människor kommer i kontakt med i olika kyrkogårdsrelaterade ärenden. Du är ansiktet och rösten utåt genom att betjäna besökare på expeditionen, svara på frågor och ha kontakt via telefon, e-post eller postärenden.
Arbetsgivaren söker dig som är social, noggrann och samarbetsvillig. Du är flexibel och har goda erfarenheter av att ge god service. Du ska kunna planera, utföra och följa upp arbetsuppgifter självständigt och likaså kunna samarbete med andra när så krävs. Som person trivs du med att ta eget ansvar där ditt ordningsamma och strukturerade arbetssätt kommer till sin rätt. Du är van IT-användare, behärskar dator och digitala hjälpmedel samt vill inhämta ny kunskap kontinuerligt. Arbetsgivaren ser helst att du har en dokumenterad bakgrund med goda arbetsresultat inom expedition/reception sedan tidigare.
Arbetsgivaren ser nytta av att vara väl insatt i verksamheten och vid behov kunna utföra en del operativa arbetsuppgifter ute på kyrkogården. Arbetsuppgifter av mer fysisk karaktär utomhus kan därför förekomma. Genom att prioritera dina arbetsuppgifter och ta ansvar utvecklar du både verksamheten och dig själv. Du kommer likaså ha dialog och relation med olika återkommande externa kontakter.
Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Arbetsuppgifter
Du ska kunna svara för allmän information i frågor gällande gravplatser, gravskötsel, gravrätt och ge råd till allmänheten. Många av samtalen kräver att du är en empatisk, tålmodig och lyhörd som person i att ge god service. Vanligen förekommande arbetsuppgifter är att:
· Ansvara för gravboken med tillhörande registervård
· Ansvara för bokningar av gravsättningar, personliga avsked och borgerliga begravningar
· Ansvara för faktureringar och beställningar inom serviceverksamheten
· Ansvara för arkivet och sköta löpande diarieföring av handlingar inom begravningsverksamheten
· Ge professionell service till besökare och i kontakten med begravningsentreprenörer samt i all korrespondens gällande begravningsverksamheten så väl internt som externt.
· Övrigt förekommande arbetsuppgifter på vår kyrkogårdsexpedition
· Vid behov utföra uppdrag enskilt eller tillsammans med annan kyrkogårdspersonal utomhus på kyrkogården
Vi söker dig som
· Är noggrann, trygg och självgående
· Har lätt för att skapa tillitsfulla relationer och goda samarbeten
· Ha en god förmåga att kommunicera och i dialog
· Är serviceinriktad, prestigelös och drivande i att vilja göra ett gott arbete
· Är flexibel och kan hjälpa till där det behövs
· Vill lösa problem och ser möjligheter till effektivisering eller utveckling av arbetet
Kvalifikationer
· Du är administrativt utbildad eller har motsvarande kompetens som kan vara relevant för tjänsten.
· Du har goda dokumenterade erfarenheter från motsvarande eller liknande arbetsuppgifter
· Har du erfarenhet, kunskap och kännedom av begravningsverksamheten inom Svenska kyrkans är det meriterande
· Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i val av kandidat.
Varaktighet:
100 %, Heltid
Anställningsform:
Vikariat under föräldraledighet, 11 månader
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Lerums församling söker en administratör/förvaltningsassistent

Lerums församling söker en administratör/förvaltningsassistent inom begravningsverksamheten med placering på vår kyrkogårdsexpedition som är belägen på Lerums kyrkogård. Kyrkogården ligger naturskönt och här råder en god arbetsmiljö samt arbetsgemenskap kollegor emellan. Som administratör/förvaltningsassistent är du ansiktet utåt som människor först kommer i kontakt med i olika ärende genom besök vid expeditionen, kontakt via telefon, e-post eller postären... Visa mer
Lerums församling söker en administratör/förvaltningsassistent inom begravningsverksamheten med placering på vår kyrkogårdsexpedition som är belägen på Lerums kyrkogård. Kyrkogården ligger naturskönt och här råder en god arbetsmiljö samt arbetsgemenskap kollegor emellan.
Som administratör/förvaltningsassistent är du ansiktet utåt som människor först kommer i kontakt med i olika ärende genom besök vid expeditionen, kontakt via telefon, e-post eller postärenden.
Arbetsgivaren söker en social, noggrann, samarbetsvillig och flexibel medarbetare som är van att ge service. Du ska kunna arbeta självständigt men även arbeta tillsammans med andra. Som person trivs du med att ta eget ansvar där ditt ordningsamma och strukturerade arbetssätt kommer till sin rätt. Du är också van vid att arbeta datoriserat med IT-baserade verktyg och har vana av att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Arbetsgivaren ser gärna att du har en bakgrund inom expedition/reception.
Arbetsgivaren eftersöker dig med god förmåga att ta ansvar för dina uppgifter och att vara pådrivande i arbetet framåt. Du trivs med att vara del av ett arbetslag som präglas av gott samarbete likväl som att du ger god service vid externa kontakter. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar och ser gärna att du är medlem.
Arbetsuppgifter
Du ska kunna svara för allmän information i frågor gällande gravplatser, gravskötsel, gravrätt och ge råd till allmänheten. Många av samtalen kräver att du är en empatisk, tålmodig och lyhörd som person i att ge god service. Vanligen förekommande arbetsuppgifter är att:
Ansvara för gravboken med tillhörande registervård
Ansvara för bokningar av gravsättningar, personliga avsked och borgerliga begravningar
Ansvara för faktureringar och beställningar inom serviceverksamheten
Ansvara för arkivet och sköta diarieföring av handlingar inom begravningsverksamheten
Ge professionell service till besökare och i kontakten med begravningsentreprenörer samt i all korrespondens gällande begravningsverksamheten så väl internt som externt.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter på vår kyrkogårdsexpedition

Vi söker dig som:
Är noggrann, trygg och självgående
Har lätt för att skapa förtroende genom samarbeten och kommunikation
Är serviceinriktad, prestigelös och drivande i att vilja göra ett gott arbete

Kvalifikationer
Du är administrativt utbildad eller har motsvarande kompetens som kan vara relevant för tjänsten.
Du har goda dokumenterade erfarenheter från motsvarande eller liknande arbetsuppgifter
Har du erfarenhet inom begravningsverksamheten inom Svenska kyrkans är det meriterande
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i val av kandidat.



Lerums församling
Lerums församling ligger i Lerums kommun med ca. 20 000 församlingsbor. Församlingen har tre kyrkor och är huvudman för en förskola samt en kyrkogård.
Arbetslaget på kyrkogårdsförvaltningen består av 8 medarbetare varav en kyrkogårdschef, en administratör/förvaltningsassistent, en lagbas samt 5 kyrkogårdsarbetare. Utöver den fasta personalen får vi även förstärkning under sommaren av sommarpersonal. Antalet anställda i hela församlingen uppgår till ca 45 personer.
Välkommen med din ansökan som ska vara arbetsgivaren tillhanda med sedvanliga ansökningshandlingar senast den 20/10 2021.
Tillträde
Tillträde snarast enligt överenskommelse under förutsättning av erforderligt beslut i kyrkorådet.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till miljöenheten

Ansök    Okt 24    Lerums kommun    Förvaltningsassistent
Lerums kommun söker en administratör till miljöenheten på Sektor samhällsbyggnad! Miljöenheten utgör tillsammans med bygglovsenheten myndighetsdelen av Sektor samhällsbyggnad. På enheten är vi idag sjutton miljöinspektörer, två administratörer och en enhetschef. Vi prövar gärna nya arbetssätt och vill ligga i framkant när det gäller att förebygga ohälsa och risker för miljön. Vi jobbar mot strategiska mål och har ett väl utvecklat kvalitetsarbete. Vi erb... Visa mer
Lerums kommun söker en administratör till miljöenheten på Sektor samhällsbyggnad!

Miljöenheten utgör tillsammans med bygglovsenheten myndighetsdelen av Sektor samhällsbyggnad. På enheten är vi idag sjutton miljöinspektörer, två administratörer och en enhetschef. Vi prövar gärna nya arbetssätt och vill ligga i framkant när det gäller att förebygga ohälsa och risker för miljön. Vi jobbar mot strategiska mål och har ett väl utvecklat kvalitetsarbete.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med god stämning och goda utvecklingsmöjligheter. Lerums Kommun är mån om sina medarbetare och vi har årsarbetstid vilket innebär en stor flexibilitet i dina arbetstider.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en av våra två administratörer.
En miljöadministratör är ofta den första kontakten med miljöenheten och du får arbeta med administrativa uppdrag inom miljöenhetens verksamhetsområde. Information är en del av arbetsuppgiften, ofta per telefon eller e-post med allmänhet och företag. Diarieföring av inkommande ärenden, expediera beslut, göra beställningar och fakturera. Stödja miljöinspektörerna och chefen i alla förekommande uppgifter som enheten har. I vissa ärenden förekommer prövning av ansökningar enligt miljöbalken och att skriva beslut.
Vi arbetar allt mer digitalt och tillsammans förenklar vi arbetet och utvecklar fler digitala arbetssätt. Det innebär att du är en viktig kugge vad gäller samordning och att du har en god överblick och känsla för helheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av att arbeta med diarieföring i digitala system, god datakunskap och en utbildning inom administration eller motsvarande kunskaper/arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att jobba med administration inom offentlig sektor och/eller ekonomi, men det är inget krav.
Likaså ser vi gärna att du har allmänna kunskaper inom miljö-/hälso-/livsmedelsfrågor och förutsätter att det finns ett intresse för dessa frågor.

Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och företagare ser vi förmågan att kommunicera med andra människor i tal och skrift samt ha ett gott bemötande som en förutsättning för arbetet. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är problemlösande, flexibel, att du har personlig mognad, att du är självgående, serviceinriktad, strukturerad och noggrann.
Vana vid att arbeta digitalt och att ha lätt för att lära sig olika dataprogram krävs.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre