Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Lerum

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Lerum. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lerum som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör

Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt med löpande kommunikationsfrågor för kommunens olika verksamheter och utvecklar kommunens kommunikation med ett invånarperspektiv. Du ingår i kommunikationsenheten, som är ett team med sex medarbetare och en kommunikationschef. Tillsammans arbetar ni proaktivt med kommunikation för att stötta förvaltningens alla verksamheter och den politiska organisationen. Kommunikationsenheten arbetar med ett st... Visa mer
Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt med löpande kommunikationsfrågor för kommunens olika verksamheter och utvecklar kommunens kommunikation med ett invånarperspektiv. Du ingår i kommunikationsenheten, som är ett team med sex medarbetare och en kommunikationschef. Tillsammans arbetar ni proaktivt med kommunikation för att stötta förvaltningens alla verksamheter och den politiska organisationen. Kommunikationsenheten arbetar med ett stort fokus på tillgänglighet utifrån webbdirektivet. Som kommunikatör ingår du i Lerums kommuns krisorganisation.

ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår, utifrån den kommunikation som behövs, att producera foto och film, skriva texter, layouta, och publicera innehåll på intranät, kommunens officiella webbplats lerum.se och i sociala medier. I arbetet ingår också att utbilda chefer och medarbetare inom områden som rör kommunikation, att ha presskontakter och mediabevakning i frågor som rör kommunens kärnverksamheter.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik, filmproduktion eller motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att arbeta i ett team lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

I övrigt vill vi att du:
• har flerårig erfarenhet som journalist eller kommunikatör.
• kan producera film, själv kunna filma, redigera och publicera.
• är en god skribent, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan anpassa ditt kommunikativa budskap till olika kanaler och målgrupper.
• har förmåga att samarbeta, är förtroendeingivande, serviceinriktad och kreativ.
• tar ansvar och har förmåga att strukturera ditt arbete, tar initiativ och är effektiv i ditt arbetssätt.

Vana att använda programmen i Adobe Creative Cloud och webbpubliceringsverktyget SiteVision är meriterande.

ÖVRIGT
Tillträde efter överenskommelse.

Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Lerum

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Lerum för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till a... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Lerum för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Lerum" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Kommunikatör

Tjänsten är ett föräldravikariat på ca ett år med fokus på kommunikation i verksamheterna inom Teknisk service. Verksamhetsområdet Teknisk service är uppdelade i fyra enheter: Parkenheten, Renhållningsenheten, Vägenheten samt VA-enheten som i sin tur är indelad i avdelningarna VA-distribution, VA-planering och VA-produktion. Du ingår i kommunikationsenheten och har ett nära samarbete med kommunikatörskollegorna. Du kommer vara placerad hos Teknisk service ... Visa mer
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca ett år med fokus på kommunikation i verksamheterna inom Teknisk service. Verksamhetsområdet Teknisk service är uppdelade i fyra enheter: Parkenheten, Renhållningsenheten, Vägenheten samt VA-enheten som i sin tur är indelad i avdelningarna VA-distribution, VA-planering och VA-produktion. Du ingår i kommunikationsenheten och har ett nära samarbete med kommunikatörskollegorna. Du kommer vara placerad hos Teknisk service och till viss del hos kommunikationsenheten.





ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är driven, strukturerad och serviceinriktad. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, god vana att hantera olika kommunikationskanaler och är drivande i verksamhetens kommunikationsarbete. Uppdraget är brett och innebär självständigt arbete och stort eget ansvar. Du kommer att arbeta med kommunikation/information till invånarna. Du skriver nyheter som rör Teknisk service verksamheter. Du ansvarar för Teknisk service sidor på kommunens webbplats, verksamheternas sidor på intranätet och informationsmaterial som annonser bland annat. Den 23 september börjar det nya webbdirektivet att gälla. Ett EU-direktiv som innebär att öka webbplatsers tillgänglighet så att alla besökare, oavsett funktionsnedsättning, ska ha samma förutsättningar att ta till sig informationen. Det innebär att du kommer att ha ett stort fokus på webben för att möta direktivet.
Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i webbverktyg som Episerver eller motsvarande, office-program och i program som Adobe Creative Suite eller motsvarande.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att hitta en bra balansgång mellan behov och resurser krävs stor flexibilitet och lyhördhet. Lösningsfokus och förmåga att hitta nya vägar är grunden i ditt förhållningssätt. Som person är du lyhörd, kommunikativ, serviceinriktad, självständig, initiativrik och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har förmåga att snabbt skapa överblick av och prioritera mellan dina arbetsuppgifter, analysera och värdera information. Du skapar och behåller goda relationer och gillar att arbeta tillsammans med andra.

Körkort B är meriterande.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Kommunikatör med filmkompetens

Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt med löpande kommunikationsfrågor för kommunens olika verksamheter och utvecklar kommunens kommunikation med ett invånarperspektiv. Du ingår i ett team i kommunikationsenheten. Tillsammans arbetar ni proaktivt med kommunikation för den politiska organisationen, chefer, medarbetare och projektgrupper inom kommunen. Kommunikationsenheten arbetar med ett stort fokus på tillgänglighet utifrån webbdirekt... Visa mer
Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt med löpande kommunikationsfrågor för kommunens olika verksamheter och utvecklar kommunens kommunikation med ett invånarperspektiv. Du ingår i ett team i kommunikationsenheten. Tillsammans arbetar ni proaktivt med kommunikation för den politiska organisationen, chefer, medarbetare och projektgrupper inom kommunen. Kommunikationsenheten arbetar med ett stort fokus på tillgänglighet utifrån webbdirektivet. Som kommunikatör ingår du i Lerums kommuns krisorganisation.

ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår, utifrån den kommunikation som behövs, att producera filmer, skriva texter, layouta, och publicera innehåll på intranät, kommunens officiella webbplats lerum.se och i sociala medier. I arbetet ingår också att utbilda chefer och medarbetare inom områden som rör kommunikation, att ha presskontakter och mediabevakning i frågor som rör kommunens kärnverksamheter.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik, filmproduktion eller motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att arbeta i ett team lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

I övrigt vill vi att du:
• har minst tre års erfarenhet som journalist eller kommunikatör.
• kan producera film, själv kunna filma, redigera och publicera.
• är en god skribent, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan anpassa ditt kommunikativa budskap till olika kanaler och målgrupper.
• är van vid att kommunicera i sociala medier.
• är förtroendeingivande, serviceinriktad och kreativ. Du skapar och behåller goda relationer och gillar att arbeta tillsammans med andra.
• tar ansvar och har förmåga att strukturera ditt arbete. Du klarar av att hålla igång olika frågor samtidigt, tar egna initiativ och är effektiv i ditt arbetssätt.
• har förmåga att samarbeta, är flexibel, prestigelös och väljer att se möjligheter.
• har förmåga att snabbt skapa överblick av och prioritera mellan dina arbetsuppgifter, analysera och värdera information.

Vana att använda programmen i Adobe Creative Cloud och webbpubliceringsverktyget SiteVision är meriterande.

ÖVRIGT
Tillträde så snart som möjligt. Visa mindre